|
Samsung HT-C5530 lydforsinkelse varierer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pappaduck ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2012 Sted: Herning,Danmark Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 17:52 |
Jeg har en Samsung Blu ray HT-C5530 afspiller (samt et Samsung TV). Når jeg ser en blu ray, er det også sådan, at lyden ikke passer til billedet. Jeg skal derfor stoppe filmen og gå ind i indstillinger og forsøge mig frem med forsinkelse på lyden for at få det til at passe med billedet. Det kan variere fra omkring 25 til 125 msek. Og det er næsten det værste; det varierer! Både fra film til film og gennem en film, således det ikke er sikkert at en bestemt forsinkelse i starten af filmen passer hele vejen igennem den samme film. Kan man gøre noget ved det? Er det selve blu-rayen der er kodet dårligt/forskert, eller ligger det i afspilleren? Jeg har spurgt i Expert, hvor jeg købte afspilleren, men de havde – næsten forventeligt – ingen anelse om, hvad der kan være galt… Håber I kan hjælpe :) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ved lyd gennem TV? Eller har du en reciever imellem?
|
|
![]() |
|
Pappaduck ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2012 Sted: Herning,Danmark Status: Offline Point: 4 |
Lyden kommer fra afspilleren, altså eksterne højtalere.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så oplever du det samme som andre. Pga billedbehandlingen er lyden lidt foran, og skal forsinkes. Jeg oplever fra 2 ms til 20 ms alt efter lydformat. PCM og TrueHD er værst, DTS HD MA er mindst.
|
|
![]() |
|
Og det kan godt variere gennem filmen?
Og det er der ikke noget at gøre ved? :s
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |