recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung i 10.000 kr. klassen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung i 10.000 kr. klassen

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 13:31

Martin, altså...!

Det vi tilfredse LCD ejere (i dette tilfælde Samsung) siger, er bare at du er lidt subjektiv i din bedømmelse...

Min påstand er som følger:

Mit LCD (40R7) syns JEG står fint med et ORDENTLIGT signal, LCD skærme er lidt kræsne, analoge signaler ser ofte underlige/ grimme ud. (værre end på crt og plasma).

Jeg bruger selv en HD-digitalbox fra Stofa og jeg har ikke, heller ikke hos venner som har Plasma set et bedre billede..(ægte farver incl).

Helt godt syns JEG at billedet er ved afspilning af HD-materiale...jeg ser ingen falske røde, blege grå/sorte, gule-hvide, lag og pixelfejl/ghosting (oplever jeg nu heller ikke normalt)...

Der er INGEN tvivl om at CRT/ og i et vist omfang Plasma, viser bedre billede ved tvivlsomme/ dårlige analog-signaler/ kilder.

Jo bedre kilden/ signalet er jo mere marginal bliver forskellen på de forskellige skærm typer...

Det yns jeg..!

Redigeret af Pede8000 - 20-Januar-2007 kl. 13:38
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 16:11
Hvis du lægger mærke til det, så bedømmer jeg slet ikke LCD, da jeg slet
ikke kender noget til dem.

Jeg har stået i Hifiklubben og vaklet lidt ang. nogle LCD .. var ikke heeelt
tilfreds. Så så jeg jeg en Aquios (?) til 16kilo og jeg var solgt - den stod bare
skidegodt syntes jeg.

Men ellers kender jeg altså ikke så meget til LCD :)

Mit andet indlæg var bare en mulig forklaring på hvad folk kan mene med at
"stå korrekt" .. og lign.
Til top
barfodcph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 23:06

"Plasma-folkets" argument, er jo gerne at det står bedre med et halvdårligt analog input. Herregud, hvem køber et TV for at det skal være godt med et dårligt signal, i stedet gør man da noget ved signalet.

Plasma har sin beretigelse, på samme måde som LCD har det, men at sige det ene er bedre end det andet, er det samme som at sige at Blå IRMA kaffe smager bedre end Rød KARAT kaffe..........fuldstændig subjektivt.

Plasma har fordele & ulemper, ligeså har LCD.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2007 kl. 23:09
Lige præcis. Subjektivt hvad man bedst kan lide.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 03:09
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Der er INGEN tvivl om at CRT/ og i et vist omfang Plasma, viser bedre billede ved tvivlsomme/ dårlige analog-signaler/ kilder.

Jo bedre kilden/ signalet er jo mere marginal bliver forskellen på de forskellige skærm typer...

Jeg vil godt give dig ret i at et godt digitalt signal minimerer LCD-teknologiens børnesygdomme, men jeg synes stadig at hurtige billeder i sport lider lidt, og jeg ser for det meste sport.

Jeg tror egentlig jeg vil ud i næste uge og kigge lidt på Samsung LCD igen

Redigeret af troelsit - 21-Januar-2007 kl. 03:09
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu