recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung indlæsning af kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung indlæsning af kanaler

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jfriend Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juni-2021
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jfriend Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung indlæsning af kanaler
    Sendt: 05-Juni-2021 kl. 22:15
Jeg skal indlæse kanaler på et 

Samsung 55" Q60A 4K QLED (2021)


Dog finder den ikke alle kanaler. Da det var et meget gammel kabel har jeg udskiftet det med et nyt yousee godkendt kabel. Men med det finder jeg 0 kanaler!

Undervejs i installationen af kanaler får jeg ingen mulighed for at indtaste netværksId. 

Jeg er ved at løbe tom for ideer på hvad jeg skal gøre. 

Det er tale om yousee kabel-tv. Der er en splitter i stikket til et modem. 

Er der nogen der har ideer til hvad jeg kan gøre?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 22:29
Prøv at tage "rygsækken" af, sæt stikket direkte i vægdåsen, og se, om det så går bedre. Er der mere end kun én vægdåse i huset/lejligheden? Hvis ja, så prøv, med et kabel til denne. Sådan gjorde jeg, da jeg havde TV fra YouSee: Et LAAANGT kabel ind til vægdåsen i soveværelset, og routeren koblet på i stuen - så undgik jeg på denne måde "rygsækken".

Og, du HAR indstillet TV'et til at søge på Kabel-TV, i stedet for, på antenne?



Redigeret af mnielsen - 05-Juni-2021 kl. 22:31
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 22:46
Der kan indtastes Net ID på de nyere Samsung, kan bare ikke huske hvordan, har ikke et selv, men gjorde det på mine forældres, kan ikke gøre det igen, da de nu har fiber. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jfriend Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juni-2021
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jfriend Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2021 kl. 23:22
Der er desværre kun 1 stik i lejligheden. Vil lige prøve direkte i stikdåsen imorgen. Og ja, det er indstillet til at søge kabel-tv, men kan desværre ikke finde stedet hvor netværksId kan indtastes. 

Redigeret af Jfriend - 05-Juni-2021 kl. 23:23
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Jfriend Jfriend skrev:

Der er desværre kun 1 stik i lejligheden. Vil lige prøve direkte i stikdåsen imorgen. Og ja, det er indstillet til at søge kabel-tv, men kan desværre ikke finde stedet hvor netværksId kan indtastes. 
Jeg hjalp et par ældre mennesker for nylig efter skift til Stofa på fiber, mener det var et Samsung nok 5-6 år gammelt. Her kunne jeg ikke finde sted at indtaste frekvens og Quam, og autosøg fandt ikke alle kanaler.
Så kom i tanke om et meget gammelt råd: Skift landeindstilling til Finland, og køre autosøgning. Smile
Ved ikke om det hjælper på dit, men i mangel på bedre ide. LOL
Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 09:54
Et tredie skud...
Når man har valgt Kabel-TV, er der så en menu, hvor man skal vælge mellem tre ting: Enten "YouSee", "Stofa", eller "Andet"? Og når man så vælger "YouSee" SÅ burde man KUNNE indtaste netværksnummer, og søge på det?


Redigeret af mnielsen - 06-Juni-2021 kl. 09:54
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Jfriend Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juni-2021
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jfriend Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Et tredie skud...
Når man har valgt Kabel-TV, er der så en menu, hvor man skal vælge mellem tre ting: Enten "YouSee", "Stofa", eller "Andet"? Og når man så vælger "YouSee" SÅ burde man KUNNE indtaste netværksnummer, og søge på det?
Det er lige netop denne indstilling der ikke er på det nye Samsung. 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Jfriend Jfriend skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Et tredie skud...
Når man har valgt Kabel-TV, er der så en menu, hvor man skal vælge mellem tre ting: Enten "YouSee", "Stofa", eller "Andet"? Og når man så vælger "YouSee" SÅ burde man KUNNE indtaste netværksnummer, og søge på det?
Det er lige netop denne indstilling der ikke er på det nye Samsung. 

Så må du nok hellere ud i JørgenT's "Finlands-finte"...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 12:42
På mit Samsung som godt nok snart er 5 år, findes muligheden her, husker at jeg også bøvlede med det, noget med at jeg ikke fik valgt udbyder af signalet...
Frank
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

På mit Samsung som godt nok snart er 5 år, findes muligheden her, husker at jeg også bøvlede med det, noget med at jeg ikke fik valgt udbyder af signalet...
Frank


Hvad er der at finde i "Ekspertindstillinger"
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

På mit Samsung som godt nok snart er 5 år, findes muligheden her, husker at jeg også bøvlede med det, noget med at jeg ikke fik valgt udbyder af signalet...
Frank


Hvad er der at finde i "Ekspertindstillinger"


Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2021 kl. 19:21
Side 103 Engelsk user e-manual

Selecting the cable network search option
Settings > Broadcasting > (Auto Tuning Settings) > Cable Search Option
Sets additional search options such as the frequency and symbol rate for a cable network search
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu