Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Carpo
Bruger
Oprettet: 03-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
|
Emne: Samsung - "Intet tv-signal fundet" Sendt: 05-Februar-2008 kl. 14:56 |
Jeg kan ikke få liv i min nye Samsung HD-modtager. Når Samsungen forsøger at få nyeste software kommer meldingen "intet tv-signal fundet".
Har nogle af jer oplevet denne melding, og er I evt. kommet videre?
Alt er prøvet, Yousee er kontaktet og der er lavet en fejlmelding på fejlen. Det eneste som står i displayet på boksen er først "boot" og efterfølgende "load".
Det normale analoge signal er helt fint, og "link" dioden lyser også på boksen.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:03 |
Prøv at sæt scart stik til den (og dit tv) eller hvis du bruger HDMI, så prøv lige at hiv lidt i stikket bag på boksen.
Når den skriver load, så er det faktisk fordi den står klar, du kan bare ikke se det på din skærm.
Jeg vil meget gerne høre, hvis du får liv i den ud fra mine forslag, for jeg har en lille mistanke om en lidt for ofte forekommende fejl. Men det ved jeg først når andre har prøvet det.
Redigeret af Kandersen - 05-Februar-2008 kl. 15:04
|
|
 |
Carpo
Bruger
Oprettet: 03-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:13 |
Jeg har billede på min skærm, men jeg kan bare ikke komme videre end til opdateringen - og det virker ikke, da jeg på mit tv får meldingen "intet tv signal fundet" efter at boksen har søgt efter opdateringer.
Jeg har genstartet og rykket i alle ledninger mange gange.... ;-)
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:21 |
Hvordan kan du have billed på din skærm, hvis dit tv melder "intet tv signal fundet" ??
Hvilke kabler har du mellem din boks og tv? Hvilket tv har du?
|
|
 |
Darkdog
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:21 |
Har du vendt dit kort med chippen ned af.
|
Samsung PS50B855
Bose CineMate GS
Samsung HR738
Selector Sagem 60
|
 |
Carpo
Bruger
Oprettet: 03-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:26 |
Darkdog skrev:
Har du vendt dit kort med chippen ned af. |
Ja, chippen vender nedad og "ind mod boksen".
|
 |
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 813
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:39 |
Carpo skrev:
Darkdog skrev:
Har du vendt dit kort med chippen ned af. |
Ja, chippen vender nedad og "ind mod boksen".
|
Har du skrevet dit netværks nr ind, den kan vek ikke finde noget tv uden det.
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
 |
Ayla
Super bruger
Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:43 |
Hvor mange enheder har du koblet på dit antennekabel, mellem vægstik og
Samsung HD?
Prøv at køre et stik direkte fra væggen og i Samsung'en.
Prøv også at give den Ethernet forbindelse... Bare for sjov
|
/Martin
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:44 |
klander skrev:
Carpo skrev:
Darkdog skrev:
Har du vendt dit kort med chippen ned af. |
Ja, chippen vender nedad og "ind mod boksen".
|
Har du skrevet dit netværks nr ind, den kan vek ikke finde noget tv uden det.
|
Han kan af gode grunde ikke skrive noget ind nogen steder, hvis han ikke får billedet på skærmen. Det er den del jeg kæmper lidt med at forstå.
|
|
 |
OTol
Super bruger
Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 16:03 |
Jeg tror også der må være en fejl et sted. Igår da jeg skulle hente kanalerne ind kom den også med en melding på skærmen om "intet signal, check antennekablet". Der var masser af signal på antennekablet. Jeg slukkede og tændte, hev kabler ud og monterede igen, ringede til TDC, til sidst lykkedes det at finde nogle af kanalerne. Der manglede stadig 4-5 kanaler, samt alle HD kanalerne, jeg ringede igen til TDC, som bad mig skifte antennekabel ud, det gjorde jeg nu ikke, da det er samlet på loftet. TDC manden fik mig til at skifte til et andet område nummer, det gav samme fejl med "intet signal, check antennekablet", jeg skiftede tilbage til mit normale område nummer og søgte kanaler igen. Så var alt pludselig i orden, den fandt alle kanaler og siden har det bare kørt.
|
 |
Carpo
Bruger
Oprettet: 03-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 16:46 |
Jeg har fundet ud af, at jeg ikke er alene om problemet i det område hvor jeg bor. Så mon ikke det er et tekniske problem hos Yousee?
Yousee virker til at forsøge at løse problemet - så kan man vel ikke forlange mere.
Jeg forsøger alt muligt med kabler/boksen i ventetiden - det kunne jo være at man var heldig ;-)
|
 |
DrDice
Junior bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 21:00 |
Jeg har lige fået tilsluttet min samsung boks i dag og jeg havde præcis
samme fejl.
Jeg fandt ud af at jeg skulle slukke boksen bagpå i et par sekunder og
derefter tænde den igen. Så starter boksen op igen med SORT skærm
Derefter er det bare at trykke på knappen menu på fjernbetjeningen og så
derefter ind og indtaste netværksnummeret. Så var der liv i den
|
 |