|
Samsung JS9005 + Pioneer VSX-921 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Tajs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2011 Status: Offline Point: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-November-2015 kl. 20:20 |
Hej Recordere
Jeg har lige fået ny skærm, Samsung JS9005. Men jeg har et lille problem med mit nye legetøj Jeg ville gerne have når jeg tænder tv'et så starter Receiveren også og tv'et sender lyd ud til Receiver en over ARC, Dette sker også næsten bortset fra at tv'et ikke sender lyd ud til Receiveren, dette skal jeg gå ind og gøre manuelt hver gang ! Pisse træls!!! ![]() Nogen der har en løsning eller en indstilling jeg har glemt ? ![]() Hdmi CEC / AnyNet+ er slået til Tænd og sluk for HDMI enheder er slået til. Redigeret af Tajs - 05-November-2015 kl. 20:30 |
|
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010 SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1 |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra manual: |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Tajs ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2011 Status: Offline Point: 35 |
Hej Bent
Det er også prøvet, og virker fint. Mit store problem er at tv'et ikke automatisk sender lyd ud til receiveren, dette skal jeg ind og gøre manuelt hver gang. Via menuen "liste over højtalere" |
|
LG B6V OLED 55"
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Måske dette: Tilslut et optisk kabel mellem tv’et og modtageren. Med ARC kan tv'et udsende digital lyd via HDMI (ARC)-porten. ARC er dog kun tilgængelig, når tv'et er sluttet til en lydmodtager, der understøtter ARC. PS. Visse HDMI KABLER understøtter ikke anyNet. |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Bent, jeg tror ikke helt du har forstået problematikken.
ARC virker, men slår fra hver gang der har været slukket. Det skal slås til hver gang (manuelt). Klaus |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Prøv at Google vsx921 og ARC, så finder du utallige med samme problematik som dig. Pioneer VSX 921 og Samsung tv er ikke "venner". Du får det næppe til at virke - nogensinde! Klaus |
|
![]() |
|
Jeg tror at Klaus har ret.
Findes Pioner-enheden på nedennævnte søgning? Hvis ikke, kan det ikke lade sig gøre. Efter tilslutning af eksterne enheder til tv'et skal du vælge (MENU/123) MENU System Anynet+ (HDMICEC) Søg enhed. Tv'et viser en liste med Anynet+ (HDMI-CEC)-kompatible enheder, du kan indstille som Anynet+ (HDMI-CEC)-aktiverede enheder (dvs. enheder der kan styres med tv'ets fjernbetjening).
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Det kan god lade sig gøre, Samsung fjernsynet "glemmer" bare indstillingen hver gang det har været slukket. Klaus |
|
![]() |
|
Ja, Bent - Den kommer med når jeg laver en Anynet+(HDMICEC) Søgning.
Jeg har googlet lidt rundt på nettet, men syntes ikke jeg fandt nogetgodt svar på mit problem. Men ja det er lige som om at TV'et glemmer ARC indstillingen hvergang det har været slukket. |
|
LG B6V OLED 55"
|
![]() |
|
Når jeg finder fejl, indberetter jeg dem. Man får svar og flere gange har jeg derefter konstateret, at fejlen bliver rettet med en ny firmware. Så skriv til Samsung. Tag den nemme vej via deres presseafdelings emailadresse, som du kan bede videresende til rette person.
Husk at oplyse både model og serienummer. Redigeret af bentpetersson - 07-November-2015 kl. 09:54 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Ud over at mange andre ej heller har fået det til at virke...... Smid et optisk kabel mellem enhederne (hvis du kan det) og glem ARC funktionen. Måske det virker bedre..... Klaus |
|
![]() |
|
Tajs. Inden du opgiver, kan jeg så få dig til at slukke og tænde ved hovedkontakten. Altså ud med stikket og ind igen? Se så om det løser problemet
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |