|
Samsung KS8005 vs. 9005 vs. Nye modeller |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Januar-2017 kl. 17:24 |
Efter kyndig hjælp herinde og andre steder (tak) er jeg gået væk fra det tv jeg havde i tankerne og oppet budgettet gevaldigt.
Jeg står imellem et 65" 8005 og 9005 eller de nye modeller der kommer snart MEN: 1. Hvad er forskellen mellem de to tv? En sælger har fortalt mig at den eneste forskel er at 9005 er buet. Men i min verden er 8005 jo en del af 8 serien og 9005 en del af 9 serien? De koster begge det samme, så det er ikke et issue. Men hvad siger I? 2. Disse tv koster 15.000 kr. Der kommer som bekendt nye modeller snart. Er der nogen der (uden at kunne spå om fremtiden) kan fortælle mig hvad ca. Priserne på de kommende tilsvarende modeller kommer til at koste i 65". Jeg tænker der må være en indikation af tidligere års pris når de kommer frem. Tak for jeres hjælp. Mvh |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1. Ja samme billedkvalitet. Primær forskel er buen.
2. De bliver væsentligt dyrere. Se evt. hvad vejl. priser på 2016-modeller var ved lancering. Det bør give dig en ramme. |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Hej Rasmus
Tak for svar. Har du et link til de priser? Du skriver primær forskel - er der da andet? |
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
Du kan se prisudviklingen på Pricerunner. UE65KS8005 stod til 26.399,- tilbage i marts. UE65KS9005 stod til 24.998,- i marts og steg kort efter til 27.999,-. |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
På papiret har KS9005 også et lidt mere aggressivt motion-system (2400 PQI vs. 2300 PQI), men i praksis betyder det ikke noget. Foden er vist udseendemæssigt mere skinnende på KS9005.
Her er de vejledende priser ved lancering af 2016 Samsung TV:
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
Det er måske også værd at vide at KS7005 som er meget billigere end KS8005 bruger samme panel, så rimelig ens billedkvalitet der, og mange penge sparet i forhold til
|
|
![]() |
|
xzioN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2016 Status: Offline Point: 283 |
Ks9005 har en glasfront som umiddelbart skulle øge kontrasten.
|
|
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108" Sony OLED A1 77” Pioneer krp-600m kuro SVS prime satellite speakers 5.0 SVS PB-2000 Sub Pioneer VSX-LX 50 Canon 7D Canon 70-300 L objektiv Canon 50mm F1.4 |
|
![]() |
|
Problemet er jeg ikke tror jeg kan leve med en buet skærm - mente ellers også at have læst at 8005 havde en glasfront, men kan være jeg har misforstået noget.
Flick. Hvor har du set det 7005 så billigt henne? Jeg mener det billigste jeg har set er 13999, så det er ikke mange penge man sparer? Og det fås vist også "kun" i 60" og det skal være 65". Mente du 7505? Redigeret af Strange - 11-Januar-2017 kl. 14:37 |
|
![]() |
|
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
Jeg mente skam KS7005: http://www.pricerunner.dk/pl/2-3206029/TV/Samsung-UE65KS7005-Sammenlign-Priser
13.3k imod 14.8k for samme panel er vel også lidt penge at spare :P Så må man så bare gøre op med sig selv om resten af funktionerne er 1.500 værd, det kan de sagtens være hvis man har brug for det :)
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Du får en ekstra tuner, så hvis du optager TV eller godt ville prøve PIP med 2 kanaler, så mener jeg det er givet godt ud. Lyden er lidt bedre i KS8, men ikke specielt god på en absolut skala, så den ville jeg ikke betale ekstra for.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
qpad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Marts-2008 Status: Offline Point: 729 |
KS7 er klart et super tv, jeg har nu prøvet en del forskellige tv og må bare sige at KS7 levere et super billed til prisen, særligt nu hvor en 49" kan fåes til 5999.-
OLED er der intet der matcher, men det halter lidt efter på motion flow delen desværre. LG LED bryder jeg mig SLET ikke om, måske de nye modeller er bedre men blandt andet HDR indhold ser frygteligt ud på en LG LED. Sony og panasonic har jeg ikke erfaringer med endnu men mon ikke de er gode til motion flow, jeg har da hørt at sony skulle være det med deres X1 processor. Uanset om du vælger et KS7 8 eller 9 serie så får du et super billed og noget af det bedste man kan købe for tiden. |
|
![]() |
|
Problemet med 7 er at de har de satans fødder i hver side, der sikkert ikke kan justeres. Og er heller ikke helt pjattet med fødder i siden.
Ender nok med 8005, hvis jeg køber, selvom det tiltaler mig at 9005 har de 2400 pqi kontra de 2300. Og spørgsmålet er om det vare er salgsgas for at finde lidt forklaring på en enkelt forskel ... Og den bue der i tv'et... jeg ved sgu ikke om jeg ku leve med den. Har nogen af jer et buet tv? Redigeret af Strange - 11-Januar-2017 kl. 19:49 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |