recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE22B470 kan det bruges i DK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE22B470 kan det bruges i DK?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten72 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2006
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE22B470 kan det bruges i DK?
    Sendt: 19-Februar-2010 kl. 22:13
Hej

Mine forældre har været så "fornuftige" at købe et Samsung LE22B470 i Fleggaard forleden.
Men da de tilslutter TV'et viser det sig, at det ikke er en nordisk model.
Er det så helt umuligt at få det til at virke med det danske dvb-t signal?

Mvh
Morten

Redigeret af Morten72 - 20-Februar-2010 kl. 10:03
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 21:50
Er der ingen der kan hjælpe mig her? Ermm
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 00:16
Det burde ikke være helt umuligt, idet at man jo hører om folk, som kar købt parallelimporterede Samsung-skærme, som eftersigende virker fint med det digitale sendenet i DK, men det omvendte gør sig bestemt også gældende, typisk i langt højere grad, fordi Samsung tilpasser deres skærme til specifikke markedet. Måske virker det slet ikke, men som oftes er der mere tale om problemer som f.eks. manglende DK Subs osv. Der er jo ikke andet for at prøve. Sæt en antenne til fjernsynet, og lav en automatisk søgning inde på Tv'et, så bliver i jo nok meget klogere.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 08:08
Ja det har jeg skam også prøvet Smile men uden held. Det finder ikke en eneste kanal. Hvilket land bør man vælge i opsætningen? Mener at der er følgende valgmuligheder: UK, Ireland, Germany, Austria, Switzerland og Others. Jeg har prøvet Others Wink
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 09:10
Det plejer at være Others, men du kan jo prøve UK, selvom jeg ikke regner med det hjælper. Muligvis kan du få det til at funke via service-menuen, men det er ikke noget jeg anbefaler, medmindre man er meget forsigtig, og har styr på hvad det er man laver.

Der kan være forskel på opbygningen af service-menuen, alt efter model, men fælles for dem alle er, at imens du har Tv'et slukket, skal du i nævnte rækkefølge taste info-menu-mute-power. Du skal muligvis også indtaste menu en gang til efter du har trykket Power, og når dioderne blinker, for at komme til hovedmenuen. Her finder du måske en liste, hvor du kan ændre region. Ændre den til enten ND eller EU, og efterfølgende skal du så i kanalsøgningen stadigvæk vælge Others.

Jeg tager dog intet ansvar, det er på egen hånd:)

Ellers er det en DVB-T modtager.

Redigeret af vasif - 21-Februar-2010 kl. 09:11
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 23:18
Jeg har fået det til at virke. Det hjalp svært da jeg skiftede det defekte antenne kabel ud med et nyt Embarrassed
Men tak for hjælpen!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu