recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE40F71B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE40F71B

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 12:17

"Helt ærligt, manden skriver glad, at han har bestilt et TV, og så skal han plaffes ned af PioPan & Co. "

...helt ærlig.......det findes der behandling imod-det der!"

Du ser jo noget som ikke er der....der er ikke nogen som er blevet plaffet ned.......jeg kom bare til at fornærme nogle lcd fans....sorry.

Dette var hvad jeg skrev:

""Sys nu stadig at det er mange penge for det tv,når man tænker på at man kan få et kvalitets plasma for mindre....som eks.vis Panasonic og Pioneer.""

..Så vær venlig at tage dine ord i dig igen dreng.

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 19-December-2006 kl. 12:20
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

"Forøvrigt vil jeg tro, at de selvsamme to plasma du stod og kiggede på, det også var de selvsamme to plasma tv, som gengav billedet ude fra vesterbrovej på aller fineste manér ".....skrev kandersen.

Det har jeg jo skrevet!!

Hvorfor gentager du hvad jeg skriver?

Tror du missede pointen i "...ude fra..." Men lad nu det ligge.

Ved du hvad der er rigtigt belastende.....din evige talen om OPLØSNING!

Det er så fornærmende ligegyldigt.......og så lad dog være med at blive så fornærmet hver  eneste gang der er nogle som taler imod LCD.

lrev

Opløsning tror jeg næppe er irelevant her, i og med han specifikt har valgt F71. Hvis han var ligeglad med opløsningen, så havde han jo nok valgt et andet panel, ja måske endda et plasma. Det er selvfølgelig kun en formodning.
Men som sagt, så begynder problemerne at blive alvorlige, når du tager hans valg uden hensyntagende til valgets specifikationer, og samligner det med noget der på ingen måder matcher hans valg. Det giver jo ingen mening. Uanset om vi så snakker opløsning eller andet. Du er jo ekstremt fokuseret på billedekvalitet, hvor du unægtelig har ret (hvilket jeg også har givet udtryk for en del gange efterhånden), men vælger at ignorere andre årsager til at vælge andet.

Jeg bliver ikke fornærmet når nogen taler imod lcd, (eller plasma, eller alt muligt andet for den sags skyld). Men jeg finder det altså belastende, at man kommenterer en persons valg efter denne har valgt. I såfald kan vi jo fylde hele forumet med den slags informationer, hvergang nogen har valgt noget, (uanset om det er tv, hd-recordere, video eller hifi udstyr). Jeg er ikke helt sikker på, at der er nogen der er interesseret i det.

Hvordan ville du selv have det med, hvis du skrev et indlæg om en ting du har valgt at købe, og der så kom et hav af besvarelser med, at de ville have valgt anderledes, når det nu engang var dit valg? Hvad kan sådanne besvarelser overhovedet bruges til?

For mit vedkommende vil jeg faktisk langt hellere høre om hans valg, og ikke mindst årsagerne til hans valg. Det er meget mere interessant end et hav af mennesker der bare siger, at de ville have valgt noget andet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 12:44

"Hvordan ville du selv have det med, hvis du skrev et indlæg om en ting du har valgt at købe, og der så kom et hav af besvarelser med, at de ville have valgt anderledes, når det nu engang var dit valg? "

Det ville jeg have det HELT FINT med-OG DET MENER JEG.

Hvad han skal bruge det til?....det var ikke et svar....men blot en sidebemærkning til sidst om at jeg sys at det er for mange penge for det tv....nok mest fordi at jeg ikke KAN lade være,og fordi at han stadig kan nå at bytte det.

Men DU har det meget svært med PLASMA......ja du tror sågar at T.C bevist "fifler" med indstillingerne på alle de andre tv,så kun plasmaèrne står godt.......

GODNAT......

lrev

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 12:47
zzzzzzzzzzzzzz!

Redigeret af lrev på jobbet - 19-December-2006 kl. 12:48
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 12:52

Hvad han skal bruge det til?....det var ikke et svar....men blot en sidebemærkning til sidst om at jeg sys at det er for mange penge for det tv....nok mest fordi at jeg ikke KAN lade være,og fordi at han stadig kan nå at bytte det.

Bytte det til hvad? Kom så, lad os så høre det? (husk nu specifikationerne på hans valg).

Men DU har det meget svært med PLASMA.

Jeg har et konkret og specifikt problem med alt der giver genspejl, uanset hvilken teknologi der ligger i. Men jeg har på ingen som helst måde forsøgt at gøre det til et generelt problem. Der er en fandens forskel.

.....ja du tror sågar at T.C bevist "fifler" med indstillingerne på alle de andre tv,så kun plasmaèrne står godt.......

lrev

Hvad gør jeg? Hvor? hvornår?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 12:55

"Forøvrigt vil jeg tro, at de selvsamme to plasma du stod og kiggede på, det også var de selvsamme to plasma tv, som gengav billedet ude fra vesterbrovej på aller fineste manér ""

..HER......(medmindre at jeg TOTALT misforstår dig)?

lrev

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 12:58

"Bytte det til hvad? Kom så, lad os så høre det? (husk nu specifikationerne på hans valg)."

Hvor fanden ved DU fra at disse specifikationer er et MUST for ham?

Er det noget du bare VED-eller er det noget du GÆTTER dig til?

Der er faktisk MANGE som fejlagtigt tror at jo højere opløsning-jo bedre billede.

Måske er det den eneste grund til at han har valgt netop denne:Flest pixels pr.krone.

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 19-December-2006 kl. 13:10
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 13:18

"Bytte det til hvad? Kom så, lad os så høre det? (husk nu specifikationerne på hans valg)."

Hvor fanden ved DU fra at disse specifikationer er et MUST for ham?

Er det noget du bare VED-eller er det noget du GÆTTER dig til?

Der er faktisk MANGE som fejlagtigt tror at jo højere opløsning-jo bedre billede.

Måske er det den eneste grund til at han har valgt netop denne:Flest pixels pr.krone.

lrev

Forudsætningen for en konstruktiv debat må unægtelig være, at man dels lytter, dels læser, er istand til at argumentere for sin mening, og ikke mindst, besvare de spørgsmål der evt. måtte komme, hvis man kan.

Jeg ved mindst lige så meget om hans valg i forhold til opløsning som du gør. Derfor berettiger spørgsmålet. Jeg er dog nået så langt som til at argumentere for, hvorfor det var min formodning, at det var et tungtvejende argument for hans valg, i og med han kunne have valgt en hel den andre modeller, billigere og måske endda bedre, hvis det ikke var for opløsningen.

Du behøver kun 3 pixels for at gengive det perfekte billede. Spørgsmålet er blot, hvad det så er et billede af!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 13:38

""Du behøver kun 3 pixels for at gengive det perfekte billede. Spørgsmålet er blot, hvad det så er et billede af!"""

mage til vrøvl...

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 19-December-2006 kl. 13:48
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 13:51

Så i disse TV med TV signal hos TC.

Jeg var selvfølgeligt også lige dernede at kikke. Generelt står de fleste af deres TV rigtigt flot, dog blev jeg meget overrasket hvor meget slør der var på deres TV ved rulletekster.

Mærkeligt nok var det ikke de 2 plasma skærme der klarede disse rulletekster bedst...

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Så i disse TV med TV signal hos TC.

Jeg var selvfølgeligt også lige dernede at kikke. Generelt står de fleste af deres TV rigtigt flot, dog blev jeg meget overrasket hvor meget slør der var på deres TV ved rulletekster.

Mærkeligt nok var det ikke de 2 plasma skærme der klarede disse rulletekster bedst...

Horisontale rulletekster på TV er noget, som fanden har opfundet. Egentlig er der vel ikke andet end 50Hz CRT, som kan gengive det ordentligt...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2006 kl. 14:43

""Du behøver kun 3 pixels for at gengive det perfekte billede. Spørgsmålet er blot, hvad det så er et billede af!"""

mage til vrøvl...

lrev

Bevis det!

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu