recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE40M61B imod Pana TH-42PV500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE40M61B imod Pana TH-42PV500

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE40M61B imod Pana TH-42PV500
    Sendt: 09-November-2005 kl. 14:19

Hej med jer

Har lige et pro/kontra spørgsmål.....

Samsung LE40M61B

imod

Panasonic TH-42PV500E

Gode og dårlige ting - Hvad skal man vælge. (LCD imod Plasma)

Disse 2 modeller koster mere eller mindre det samme, men hvilket et er "bedst", hvis man kan bruge dette udtryk.

1.000 tak for jeres ideer !

Hilsen

Michael

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2005 kl. 23:46

Hej Michael

Du må ud og kigge på dem. Altså se dem med Tv-signaler, med DVD osv.

LCD og Plasma er 2 forskellige typer displays, og der er en del forskelle. LCD har (generelt) højere opløsning, mere velegnet til PC og HDTV (når det engang kommer). Plasma derimod virker mere naturlig til gengivelse af almindelig TV (selvom der ikke er enighed om dette punkt heller).

Så ud og kig. Det er det bedste svar.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 15:25

Hvis I gerne vil vide mere om Samsung LE40M61B så er der en temmelig lang debat på denne TYSKE !!! side:

Ret interessant !

http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_ id=96&thread=6100&back=&sort=&z=1

 

Til top
bonzen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 17:40

Jeg stod netop i den samme situation, hvad jeg skulle vælge. Begge skærme synes jeg er noget af det bedste i LCD og plasma.

Jeg har set begge skærme hos forhandlere (Elgiganten og HIFIklubben).

Det jeg kom frem til var, at samsung'en havde et for "godt" billede, idet farverne var meget skarpe incl den sorte. På Panasonic'en var billedet (syntes jeg) meget mere naturligt, som det man kender på alm. tv.

Panasonic:

Fodele: et naturligt billede. Gengiver bedre farven sort. Udnytter bedst alm. antenneforhold.

Ulemper: fylder mere i dybden og bruger mere i strøm. Nogen siger at plasma vil uddø med tiden. Mulighed for burnings i billedet.

Samsung:

Fordele: Knivskarp billede ved gode antenneforhold. Mindre strømforbrug. Fylder ikke så meget i dybden.

Ulemper: Ikke så god til at vise farven sort. 

Jeg valgte at købe panasonicen pga. billedevisningen.  Som Lars rigtig nok skriver - ud at kigge, og se hvad dit øje bedst kan lide - vi mennesker er jo forskellige 

/Andreas

Til top
speedyholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2005 kl. 23:51

Jeg stod også i samme situation som du. Jeg troede jeg skulle have Pio 436XDE indtil jeg så skærmene i virkeligheden. Så blev det Samsung LE40M61.

Så hvad Bonzen netop skrev er jeg helt enig i. Du skal ud og kigge, og ikke kun een gang. Find nogle steder hvor de har nogle af de skærme du tror vil være din favorit. Kig længe på billederne, og gerne med både DVD, HD samt analog TV.  Så det er altså virkelig rigtig når mange giver rådet, KIG på skærmene. Der er simpelthen ikke to sæt øjne der er ens.

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2005 kl. 09:33

Jeg har haft PV500, og har afspillet div. HD materiale på den. Den giver et ekstremt godt og farverigt billed. Til min digitale parabol virkede den fint og gav faktisk også et rigtig fornuftigt billede, men tilgengæld med almindelig antenne, det var altså ikke så godt (jeg var ligeglad da alle mine kanaler er på parabol. Men det er en ordenlig fætter, så jeg returnerede det og tror også jeg vælge enten det nye sony 40" lcd eller Samsungen nævnt her på siden.

 

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-November-2005
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2005 kl. 20:45
Tak for jeres input - jeg må ud og se på dem
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu