recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE40M71B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE40M71B

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tcramer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE40M71B
    Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 11:05

Kastede mig ud i sådan en fætter. Super skarpt billede og rigtig fedt design. Men nu har jeg set et par dvd'er på den og jeg synes jævnligt, at bevægelserne "trækkes" henover skærmen eller "ghosting" som det vist kaldes. Eksempelvis kampscenerne i Bourne Identity. Men oplever det også på almindeligt tv. Skærmen er tilsluttet en Panasonic HD optager via HDMI.

Spørgsmålet er: skal det bare være sådan, fordi det nu engang er LCD i 40" eller kan man justere sig ud af det eller er der simpelthen noget galt med skærmen?

Problemet forsvinder i øvrigt hvis man vælger at slå 100 hz fra, men så bliver billedet også mindre skarpt og mere uroligt.

Til top
knudsendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2006
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af tcramer tcramer skrev:

Kastede mig ud i sådan en fætter. Super skarpt billede og rigtig fedt design. Men nu har jeg set et par dvd'er på den og jeg synes jævnligt, at bevægelserne "trækkes" henover skærmen eller "ghosting" som det vist kaldes. Eksempelvis kampscenerne i Bourne Identity. Men oplever det også på almindeligt tv. Skærmen er tilsluttet en Panasonic HD optager via HDMI.

Spørgsmålet er: skal det bare være sådan, fordi det nu engang er LCD i 40" eller kan man justere sig ud af det eller er der simpelthen noget galt med skærmen?

Problemet forsvinder i øvrigt hvis man vælger at slå 100 hz fra, men så bliver billedet også mindre skarpt og mere uroligt.

Jeg synes at have samme problem, jeg er også meget i tvivl om, om det er et indstillingsproblem eller om det er noget man skal brokke sig over hos samsung eller om det bare er noget man skal leve med?

Til top
Vicks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af knudsendk knudsendk skrev:

Jeg synes at have samme problem, jeg er også meget i tvivl om, om det er et indstillingsproblem eller om det er noget man skal brokke sig over hos samsung eller om det bare er noget man skal leve med?

Hej

Jeg havde samme problemer da jeg modtagt TV'et og var dybt skuffet, men efter indkøb af gode scart og antenne kabler og en del instillinger på tv'et har jeg fået det til at stå perfekt....

Jeg har dog bestilt DVE bare for at se om det kan give et endnu bedre billed.

Jeg har ikke lige mulighed for at se mine indstillinger nu, men jeg kan ihvertfald huske at SMD havr jeg OFF, skarphed 0. Jeg kommer lige tilbage med resten.

Hilsen Vicks

Til top
tcramer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Oktober-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 16:27

Nu har jeg simpelthen eksperimenteret med alt inkl. fordobling af linierne via HDMI fra HD optageren. Det eneste, der kan fjerne fænomenet er at slå 100 hz fra og så i øvrigt nøjes med et billede, som ikke er skarpere end tilsvarende modeller uden 100 hz.

Hvad er SMD i øvrigt?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Vicks Vicks skrev:

Oprindeligt skrevet af knudsendk knudsendk skrev:

Hej

Jeg havde samme problemer da jeg modtagt TV'et og var dybt skuffet, men efter indkøb af gode scart og antenne kabler og en del instillinger på tv'et har jeg fået det til at stå perfekt....

Jeg har dog bestilt DVE bare for at se om det kan give et endnu bedre billed.

Jeg har ikke lige mulighed for at se mine indstillinger nu, men jeg kan ihvertfald huske at SMD havr jeg OFF, skarphed 0. Jeg kommer lige tilbage med resten.

Hilsen Vicks

Jeg synes at jeg har investeret i rigtig gode kabler, jeg har nu slået 100 hertz fra og det har hjulpet, men hvordan slår man smd fra??

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 17:07
Slør er et generelt fænomen for LCD tv - man kan dog få LCD tv, hvor det slet ikke forekommer - f.eks. JVC LT-37M60.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
The Real Iceman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2006
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 18:02
Hvordan slår man 100hz fra?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 18:45

Oprindeligt skrevet af The Real Iceman The Real Iceman skrev:

Hvordan slår man 100hz fra?

Det gør man det samme sted som man indstiller kontrast, lys, farve osv.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu