recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE46B650 - forskel til LE46B655
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE46B650 - forskel til LE46B655

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE46B650 - forskel til LE46B655
    Sendt: 31-Maj-2009 kl. 17:02

Hej

Jeg lurer lidt på de 2 nævnte fjernsyn.

LE46B650 er noget billigere end LE46B655.

- Er der nogen der ved præcist hvad forskellen er??

LE46B650 har også MPEG4 og DVB-T og DVB-C. Men er måske ikke den danske implementering af disse? Nogle salgshjemmesider skriver dog at det er identiske versioner...

Desværre har Boxer endnu ikke fået skrevet 2009 modellerne fra Samsung ind i listen over godkendte fjernsyn. Det ville måske kaste lidt lys over sagen. Og det bekymrer også lidt, at samsung.dk ikke har LE46B650 med på deres hjemmeside, men har LE46B655 med (incl. farvevarianter 656, 657).

- Er der nogen der har en LE46B650 ?

Eller andre der har været i samme overvejelser og ved noget konkret?

Til top
Master Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-August-2005
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 13:54

Hej

Jeg har et Samsung LE-55B650, som jeg er super tilfreds med. Jeg ser digitalt tv via et CAM-modul, og alt fungerer bare perfekt. 650'eren markedsføres i bl.a. Tyskland og England, mens 655'eren vist nok er beregnet for det nordiske marked.

Den eneste forskel må vel være, at der antagelig er en dansk manual på den USB-nøgle, der følger med 655'eren, men det er jo let at downloade en dansk version på Samsungs hjemmeside.

Du kan roligt bestille en 650'er og spare de penge. Du vil ikke fortryde.

Hilsen Master

Redigeret af Master - 01-Juni-2009 kl. 14:04
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 16:06

Hej Master.

Jeg går netop efter at få bekræftet, at det vitterligt kun er manualen til forskel.

- Hvad ser du af digitalt TV via CAM-modul?

Hvis det kun er DR1, DR2, DR-Update, og TV2 via DVB-T fortæller det ikke om det er godkendt til Boxer (hvilket jeg gerne vil have), da det først er ved MPEG4 signaler det kan testes. Vil jo være kedeligt hvis den f.eks. ikke kan vise DR HD fra november grundet anden nordisk standard...

- Ser du MPEG4? (fra yousee, eller anden, eller endnu bedre via en af de nye boxer-pakker).

- Håndterer den undertekster og lyd som den skal, via indbyggede digi-tuner?

- Ser du HD-tv via CAM-modul?

Jeg fandt denne tråd hvor der står noget om kravene til boxer og digi-tv.
http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57162&PN=2 &get=last

Det ser ud til den har HE-AAC lyd, se f.eks. http://www.prad.de/pdf/samsung_le46b650.pdf

Men jeg kan ikke finde bekræftet på nettet om den har MPEG4 High Level 4, eller højere.

- Og så må du da meget gerne skrive lidt om billedetkvalitet og fjernsynets plus og minus-sider i øvrigt. Thanx.

Hilsen
Jens

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu