recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE46B755
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE46B755

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 02:15
Jeg havde LE40755 i en måned, hvorefter jeg leverede det tilbage til Bilka.

Det er helt rigtig, at TVet har et super godt billedet. Men kun hvis man sidder lige foran TV i den rigtige højde. Synsvinklerne er nemlig ikke bedre end middelgode :( det var den primære årsag til, at jeg leverede det tilbage. Et familiemedlem har et Sony W4000, som har langt bedre synsvinkler.

Derudover hældte mit TV 3-4 mm. ned i venstre sidde + at strømforsygningen støjede en smule... forskelligt ved forskellige baglys indstillinger. F.eks. sagde TVet ingenting hvis baglys var sat til 10... mystisk :-)

Fjernbetjeningens midterste navigations knapper er meget dårlige at trykke på. Man skal trykke rimelig hårdt for de virker. Dog syntes jeg baglyset bag knapperne er lækkert.

Der var også en del backlight bleed på min 40" model. Men det kan muligvis variere fra model til model?!

Men som der er sagt, så har TVet et super godt SD, HD billedet... og en god 200hz implementering.
Men jeg venter til at se hvad Samsungs 2010 LCD modeller har at byde på :-)

Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Klaus67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Juni-2007
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 20:43
Hvordan med lyden fra eksterne højttalere?
Jeg har gennem et par dage prøvet at hjælpe en anden med en nyindkøbt 40 tommers-udgave af dette tv og lyd og billede er det bare ikke muligt at få til at køre synkront. Vi har prøvet med en NAD-forstærker og en CAV surroundforstærker, med phonostik og optisk, intet hjælper. Enten er billedet foran eller også er lyden det. Mit CAV surroundsæt fungerer upåklageligt på mit Sony tv, aldrig haft problemer med det. Er der nogen der véd hvad der kan gøres?
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 20:57
Lyden er ikke super god, men hvis du ikke er meget perfektionistisk anlagt, så er den helt ok til alm. tale i TV udsendelser. Jeg troede selv lyden ville være elendig, men jeg havde ikke behov for at koble bedre højtalere til. Det er nok værre med de helt tynde LED TV's.

Men hvis du går meget op i musik (bass) og god lyd, så skal du nok koble ekstra forstærker/højtalere til.

Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Klaus67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 21:06
Jeg har sat andre højttalere og forstærker på. Resultatet er at lyd og billede kører ikke synkront. Hvad kan man gøre ved det?
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Klaus67 Klaus67 skrev:

Jeg har sat andre højttalere og forstærker på. Resultatet er at lyd og billede kører ikke synkront. Hvad kan man gøre ved det?

Jeg mener, at en af de seneste firmware updates ville fikse det?! Men måske jeg tager fejl?

Moef

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 01:54
Ellers er der mulighed for at synkronisere lyd og billede på receiveren. Funktionen hedder Lip-Sync, eller lignende. Ellers kan man, så vidt jeg kan huske, gøre det samme direkte på tv'et.

Og som en sidebemærkning, fandt jeg ud af, at tv'et kan afspille .mkv filer. Det er super-lækkert!
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 12:39
Du kan justere lydforsinkelsen for fjernsynets egne højttalere, for SPDIF udgangen, og for analog-udgangen helt præcist i step af 1 millisecond via servicemenuen. Altså hver udgang separat.

Jeg synes også selv jeg har problemer med ude-af-sync lyd på min B755. Men omvendt faktisk også svært ved at se om lyden er foran eller bagefter, og med hvor meget. Lidt pudsigt - man kan se (høre) det er galt, men ikke med hvor meget :-) 

Højttalerne er default med 100ms forsinkelse på lyden. Dette må skyldes at 200hz systemet introducerer ca. 0,1 sekunds forsinkelse med at vente på næste billede og beregne mellembilleder, inden disse vises. Jeg har forsøgt at gøre forsinkelsen lavere, da jeg synes det virkede til at lyden var for sent til bevægelserne, men endte med at gå tilbage til 100ms. Jeg vil selv forsøge lidt videre.

Jeg oplever i øvrigt det pudsige, at på nogle kanaler og/eller udsendelser, er forsinkelsen mere markant. Så måske nogle udsendelser har en i-materialet forsinkelse.

De problemer havde vi ikke med vore gode gamle analoge billederør... Stern Smile

Redigeret af JENC - 05-Januar-2010 kl. 11:54
Til top
Klaus67 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 09:31
Ej heller med min Sony fladskærm. Er det et Samsung-problem? Eller hvad med Panasonic som jeg selv går og kigger på?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 17:44
Det er ikke et Samsung problem, og det passer heller ikke, at problemet ikke eksisterede på de gamle CRT-tv, især efter introduktionen af 100Hz systemet.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Det er ikke et Samsung problem, og det passer heller ikke, at problemet ikke eksisterede på de gamle CRT-tv, især efter introduktionen af 100Hz systemet.

...de gamle analoge billedrørs-tv... Wink

Jeg tror andre 100hz og 200hz implementeringer har ramt lydforsinkelsen bedre. Men jeg skriver tror da jeg kun ejer et B755 .

Og så kan det trods alt justeres. Hvis nogen rammer den rigtige forsinkelse (default er 100ms) på et B755, så skriv lige tilbage.  Hjælp til hvordan - > link.

Til top
Project Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 20:12
HJÆÆÆÆLP

Har købt LE40B755.....
Ikke teknisk begavet, antager jeg dette er i 40 tommer udgave  :)

JEG HAR BIG TIMe problems med at montere, den medfølgende fod....

Har prøvet alt....ringet til Samsung, venner, ligget på alle fire, brugt lommelygte, vendt og drejet fod......  MEN KAN IKKE se løsningen...

Håber nogle der kan hjælpe....

Mads
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 20:37
Jeg fik en til at støtte TV'et, mens jeg skruede det fast til foden med de 4 medfølgende skruer.
Men først skal du montere den lille plastik sokkel del på foden med 4 skruer. Dernæst sæt TVet oven på foden, og montere det med 4 skruer.

Pas på hvis du eventuelt skal løfte det på plads. Vær to personer om det, eftersom foden er rimelig tung og skal løftes sammen med TVet.

TV'et er noget vakkel værk monteret på foden, så pas meget på ikke at skubbe til det :-)
Men du kan efter montere nogle snore fra TV til væggen bagpå, så TVet ikke kan vælte forover. Lidt komisk hvis du spørger mig hehe.

Alternativt, sæt det op på væggen.

Moef

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu