recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE46B755
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE46B755

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Project Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 20:55
Men hvordan satte du det fast.
Når jeg holder foden op til fjernsynet (med plastiksokkel på (monteret fra levering), kan jeg ikke se hvordan skruerne vil få nogen effekt.... for de kan ikke komme til at gå i spænd med noget,,,,ja de kan rent faktisk ikke skrues i  :)

Oppe i fjernsynet er et metal-ting, som ligner det de prøver at afspejle i manuel. Denne har jeg så tænkt skulle skrues løs/ud....men dette lader sig ikke gøre af en sort plastik "afskærmning", fra samsungs side.

Nogle snakker om, at der ved de 4 S'er skal skruer ud, men denne sorte afsærmning er jo "brændt" på, hvorfor jeg lige pt (i et stort øjebliks aggression), kun ser lykkedes, i form af vold og magt...
Hvilket jeg tvivler på er løsningen.....
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 21:28
Jeg indrømmer det med foden, samling, stabilitet er rimelig dårlig. Og jeg tror nemt man kan komme til ar stramme skruerne over gevind hvis man ikke er forsigtig.

Men TV'et passer præsis ned over soklen, som faktisk fungere som et fatning til foden. Prøv at hold TV'ets midte direkte over foden, og så sæt det forsigtig ned over soklen. Det passer som fod i hose.
Der er så de 4 skruer bag på TV'et, 2 i midten og to længere ude. Sæt de 4 skruer i hullerne og stram forsigtig.

Det hele er også forklaret i den medfølgende vejledning til samling at TV og fod.

Jeg overvejede selv at sætte det op på væggen, eftersom det er noget dingleværk. Hvis man kommer til at skubbe til TVet, så kan man være meget uheldig at hele skidtet vælter :( Familier med små børn skal nok passe på :-)

Men det burde altså være lige ud af landevejen, at samle det.

Moef

Redigeret af Moef - 05-Januar-2010 kl. 21:28
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Project Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 22:20
Har nu endeligt erfaret...trods talrige samtaler med Samsung support, hvor kassens indhold beskriveligt blev forklaret...at jeg mangler 3 skruer plus bunddækslet...

Troede ikke Samsung var datterselskab af IKEA....håber der er mere held med billedkvaliteten  :)
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Project Project skrev:

Har nu endeligt erfaret...trods talrige samtaler med Samsung support, hvor kassens indhold beskriveligt blev forklaret...at jeg mangler 3 skruer plus bunddækslet...

Troede ikke Samsung var datterselskab af IKEA....håber der er mere held med billedkvaliteten  :)

Det lyder mystisk!

Har du måske fået et TV, som allerede har været ude hos en anden? 

Forresten, hvad skal du bruge bunddæksel til, når du vil montere TV'et på foden?
Til top
L.Leon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2009
Sted: danmark
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 18:54
Så er Samsungen 46b755 Tongue- også på vej til min add. og dette i høj grad pga. Jeres tråd hér. Jeg har godt nok læst og skrevet en del, men nu skulle beslutningen tages. Jeg vil tilside sætte al den snak der har været omkring betragtningsvinkler, osv.... for nu skulle det være.

Dog har jeg lige tre hurtige spørgsmål til Jer nu lidt mere garvede brugere;

1. Jeg går ud fra at I har forsøgt nogle af de settings som er at finde på nettet, hvilker er efter jeres mening den bedste.

2. har nogen af Jer vægbeslag, jeg regner med at skal have det (når jeg får den gamle kasse ud af huset) kan I anbefale nogen specielt, jeg har fundet den i kan se på linket herunder;
det ser efter min mening rigtigt godt ud, en max vægt på 80 Kr. så skulle de jo være stærkt nok til en letvægter som 46b755  nu er.

3. Hvad bruger I til rengøring af skærm ?? - man skulle jo nødigt komme galt afsted med et spritnyt tv.

Og så lige det sidste, for POKKER jeg glædere mig til at få trylleboksen hjem, og se og høre hvad man nu har kostet 9300 Kr efter........Star
Oooh, how come the things that usually happen to stupid people, keep happening to me

Mvh Leon
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 01:29
1. Jeg bruger de settings, de kom frem til i anmeldelsen af tv'et på på denne side:

3. Bruger kluden, som fulgte med skærmen, samt noget rensevæske til lcd-skærme. Foden er hårdfør, så der kommer støvsugeren til.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 01:57
Jeg bruger en fugtet fnugfri fiberklud med lidt destilleret vand.
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
L.Leon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 19:55
Så kom det hjem, og jeg sidder og er fuldstændigt væk i DR HD, skovhuggerne, for pokker et billede, det er sgu som at være der selv.
Jeg har lige bruge en time på musik kanaler, og kan da godt høre at det ikke er over et Bose anlæg, men helt ærligt, hvor tit knalder man anlægget op på 74%, og flipper ud, så det lever jeg også med.

Jeg har selvfølgeligt også gået lidt frem og tilbage for at se om der er den store forskel på billedet om man står ligefor eller lidt til siden, og jov det er der da, men helt ærligt, idag står boksen på en stol, her én at dagene kommer den på vægen, og hvad så, så kan man jo dreje den lidt.

jeg kan godt se at der er en klud med, men hvis jeg skulle bruge den til at pusse næse, så er den jo fyldt op i et godt stort blæs, så jeg skal nok finde noget mere vedvarende.

Så er der noget der er kommet lidt bag på mig, antallet af kanaler, i guder der er omkrign 200, hvor af dog de fleste ikke kan modtages pga. manglende abb. så ok, men det er mange af skulle sortere i favoritlisten. Nogen der har gode forslag til hvordan man kommer igennem denne process.

I det hele taget så er min opfordring, kom for pokker ud og køb et HD TV, og se det selv. det er herrefedt, og det kan kun blive bedre, som de forskellige kanaler sender i bedre kvalitet.

Mvh den glade ejer.
Oooh, how come the things that usually happen to stupid people, keep happening to me

Mvh Leon
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 20:08
Jeg havde også beholdt mit 40" B755, hvis det ikke var fordi synsvinklerne var rimelig dårlige. Dertil, at man kunne høre strømforsygningen summe ved forskellige baggrundsbelysnings indstillinger (1-10).

Men hvis man som du selv siger kan leve med det, så er det er super godt TV. Billedet er knivskarpt både ved SD og HD materiale. En anden god ting er den medie player der er indbygget i TV'et, som kan afspiller langt flere formater end f.eks. Sony's 2009 modeller.

Også lækkert med baggrundsbelyst fjernbetjening.

Til sidste vil jeg lige sige, at menu systemet også er ret flot sammenlignet med f.eks. Sony, som ser noget gammeldags ud.

Moef

Til top
L.Leon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 20:24
Jeg er rigtigt glad for mit nye tv, og ked af at du har haft så dårlige erfaringer med dit.
Man skal bare passe på med ikke at se sig negativ på noget som måske ikke burde påvirke en så negativt som det er i dit tilfælde, men ok, en strømforsyning der larmer, det havde jeg nok heller ikke ville finde mig i.
Lad os snakkes ved om et par dage, når jeg har vænnet mig til dyret, så kan det jo være at jeg har noget mere subjektivt at komme med.

Mvh Leon
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 22:37
Der er ingen buzzing på mit tv. Heller ikke om natten, når alt andet er stille. Jo, når jeg sætter øret helt hen til skærmen, kan jeg høre summen, men så snart jeg kommer 50-100 cm. væk, er der intet at høre. Når det kommer til LCD og buzzing, er det intet i forhold til plasma. Dér kan man høre det på flere meters afstand.

Det største problem for mig er de begrænsede betragtninsvikler. Den halv-dårlige lyd betyder intet. Så snart man skal se film og spille spil, tænder man jo bare for anlægget.

Hvis det ikke var for synsvinklerne, ville tv'et (næsten) være perfekt. Men til den lave pris, jeg gav for det, kan jeg ikke klage. 

P.S. Husk at opdatere firmware, som gør 200Hz systemet endnu bedre!
Til top
L.Leon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 09:11
ok, har du en hurtig måde hvorpå jeg får opdateret, noget med at downloads på en pc. ligge opdateringen på en usb pind, og opdatere via en eller anden menu på skærmen ?

Mvh Leon
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu