recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE-46M87BDX - alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE-46M87BDX - alternativ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE-46M87BDX - alternativ?
    Sendt: 10-Februar-2008 kl. 16:11
Hejsa alle.
 
Jeg har nu gennem et lille års tid været på udkig efter et fornuftigt tv.
 
Pt sidder jeg ved en knap 10 år gammel samsung 28" widescreen model, som jeg har været meget glad for og sådan set stadig er.
 
Jeg overvejer dog stadig at skifte det ud med noget større!
 
Samsung LE-46M87BDX synes jeg selv er et godt bud.
Gennem tidligere læsning herinde kan jeg se at folk har været temmelig begejstrede for samsungs xxM8x serie, på trods af at folk næsten altid foreslår et pana plasma til fordel for LCD.
 
Mit forbrug er selvfølgelig som så mange andres hovedsagligt den analoge tuner, men jeg er i den situation at jeg er bosat et sted hvor jeg faktisk har mulighed for at skifte til comX' digitale signal, hvilket jeg overvejer at gøre inden for det næste års tid.
 
Min plan med det tv jeg vælger er at den minimum skal holde resten af min studietid ud, hvilket vil sige de næste 5 år!
 
Hvorfor så ikke vælge et plasma når jeg nu hovedsagligt kigger normal tv?
Joh.. Jeg har en plan om at jeg vil benytte skærmen som pc skærm også ind i mellem, hvorfor den høje opløsning tiltaler mig. I denne sammenhæng vil skærmen blive brugt til online poker multitabling og derfor er fullhd efter min mening en fornuftig løsning.
 
Ud over det har jeg planer om at anskaffe mig en konsol, enten ps3 eller x360, som også med sikkerhed vil blive brugt i et betragteligt omfang.
Jeg ved at det måske er at male fanden på væggen når jeg siger følgende, men grundet den online poker, og de spil jeg vil spille, som vil give et statisk billede måske i 7-8 timer i streg i perioder, er jeg bange for et burn-in på plasma. Jeg ved at problemet med burn-in på plasma skærme efterhånden ses sjældnere og sjældnere, men jeg har alligevel frygten da jeg med sikkerhed ikke får mulighed for at udskifte skærmen de næste 5 år.
 
Så som afslutning på mit indlæg.
Kom med jeres anbefalinger, for og imod. Alle input er velkomne (også gerne salgstilbud hvis nogen ligger inde med et tv de mener kunne have min interesse, eller hvis I liiiiige er stødt på et godt tilbud)
I er også meget velkomne til at komme med forslag til hvor jeg skal købe fra, hvis der bliver tale om et køb fra forhandler. (Her skal det dog siges at jeg under INGEN omstændigheder vil handle med Getmore, eller Multimediaworld - de har samme ejer, grundet deres komplette mangel på service og det faktum at man er tvunget til at hive dem i retten hvis man får problemer).
Sidst men ikke mindst. Min absolutte smertegrænse er 13.000 danske kroner for et tv. Jeg ville gerne have holdt mig under 10.000, men 13.000 er absolut maximum!
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 16:48
Til top
OHJ-1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 16:53

Hej Zniper 69,

Jeg har haft præcist de samme tanker som dig mht. til valg - og kvittede faktisk købet af en Pio LX508XD - Med 46M87 har jeg idag en billig skærm som er fantastisk til film, internet og spil, og det til en pris på kun 13.500 !

Jeg kan derfor varmt anbefale denne skærm ifht. de forudsætninger du har nævnt her.

Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 16:55
Kan kun tilslutte mig ovenstående. M87 er et "aldrende" tv, der forlængst er overhalet i ydelse og performance.
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 16:56
Ser godt ud - hvis bare det lever op til halvdelen af specifikationerne så kunne det sagtens hænge hjemme på min væg næste gang der skal skiftes skærm. Testen der er lavet af recordere ser også lovende ud !
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 16:57
doit.. Nu kender jeg intet til den model der så hvis du vil uddybe lidt omkring hvorfor du mener at den er at foretrække frem for den samsung jeg nævnte er du meget velkommen til at fortælle lidt nærmere..
 
Jeg tror dog at jeg vil foretrække at købe 46" modellen når prisforskellen er så lille - såfremt der ikke er nogen forskel i panelerne?
Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 17:01
Kampus.. Med "ovenstående" gætter jeg på at du hentyder til Sharp modellen?
Jeg vil meget gerne have nogle mere uddybende indlæg omkring hvorfor denne model skulle være at foretrække frem for Samsungen.. Prisforskellen hvis jeg holder mig til 46" er jo kun på 200,-.
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 17:41

Jeg købte mit 46M87 til præcis de samme behov som dig. Det står i et "game-rum"   Jeg har så bare Canal-digital tilsluttet også.

Har købt til lige godt 12k, og er super tilfreds!



Redigeret af O'Brian - 10-Februar-2008 kl. 17:42
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 21:04
O'brian. Cool.. Det ender nok med et samsung hvis ikke der kommer nogle argumenter for hvorfor jeg skulle vælge et andet. Kan godt lide designet på den sharp model folk taler om, men personligt finder jeg det svært at vurdere hvilket tv jeg vil være bedst tjent med bare ved at læse reviews på nettet. Som regl synes jeg at det kan være svært at vurdere noget ud fra reviews fordi de ofte er subjektive, eller fra så forskellige datoer at de ikke er til at "regne" med længere om man så må sige.. Jeg mener.. Model 1 kan jo have fået uendelig meget ros for to år siden, mens Model 2 som folk bander over i dag stadig kan være væsentligt bedre end Model 1 fordi review'et er outdated..
Ved ikke om det giver mening..?
 
Derfor håber jeg virkelig på at nogen vil tage sig tid til at lave et indlæg som forklarer hvorfor jeg skulle vælge den ene frem for den anden.
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af zniper69 zniper69 skrev:

doit.. Nu kender jeg intet til den model der så hvis du vil uddybe lidt omkring hvorfor du mener at den er at foretrække frem for den samsung jeg nævnte er du meget velkommen til at fortælle lidt nærmere..
 
Jeg tror dog at jeg vil foretrække at købe 46" modellen når prisforskellen er så lille - såfremt der ikke er nogen forskel i panelerne?

Jeg har ikke set Sharpen IRL - Det var bare for at komme med en alternativ, til den model du selv havde fundet.

Har selv haft M serien hjemme, og jeg var ikke tilfreds med billedet. Men det kan jo være du er. Men som sagt - Har ikke set sharpen så ved ikk om den er bedre. Men mon ikke.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 23:07

M-serien kræver lidt indstilling, men i lcd verden vil jeg ikke mene noget at løbet fra den, flot sort niveau knivt skarpt billedet, og OK SD konvertering, omend set bedre

Har 2 M86´er en 37 og en 40", købte ikke LCD pga pc men pga retention og burnin som stadig er problemtisk også på nye plasmaer, og jeg vil bare ikke have risikoen da begge skærme både er til PC og konsoller.

Men synes stadig det er et ok køb, og nu hvor de har fået lidt tid på bagen så er de småproblemer der var i starten udluset.

Dog en F86 eller F96 er et bedre køb (f96 med RIGTIG sort bedre end plasma)  men prisen er også meget anderledes.

fin value for pengene, gode connection muligheder, og står knivskarpt som pc skærm

Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 23:14

Jeg må ha fået en dårlig M skærm. Den var kalibreret og hele skidtet af en proffesionel, men der var simpelthen en HINDE af slør rundt om typisk folks ansigter når de bevægede sig. Selv dvd var ulideligt at se på.

Men jeg ved da ikke om mit var defekt. Jeg har en kammerat som leverede hans tilbage, af samme grund.

 

?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu