recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE86M40 + HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE86M40 + HDMI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vedelomoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE86M40 + HDMI
    Sendt: 23-Juli-2007 kl. 19:18

Har købt et fremragende fjernsyn og nu også et medicenter fra MM-Vision, MCE 550 med HDMI udgang.

Viser flot billede men kan ikke få lyden ud via HDMI. Har læst at Samsung kører med HDMI 1.3 og Medicentret 1.2.

Vil det give problemer med lyden og skal jeg anvende DVI til lyden. Ville være optimalt at anvende eet kabel. Kan man få HDMI 1.3 kabel og vil det løse problemet ?

Håber nogen kan bidrage med en løsning på dette lille irriterende problem.

Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 19:36
Det lyder som om at dit mediacenter ikke sender lyden ud via hdmi? Måske er det sat til en optisk udgang eller lign. Dit tv' vil sende den lyd ud den modtager på hdmi indgangen med mindre du specifikt ændrer det.
Og nej tror ikke det har noget at gøre med hvilken hdmi standard du kører, og til sidst, DVI er kun til billede -der kan du selv ike hive lyden ud igennem.
/Bjarke
Til top
vedelomoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juli-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 19:53

Mediecentret kan transportere lyden via HDMI. Det er d.d. testet hos MM-Vision på andet fjernsyn. Derfor har jeg en mistanke til fjernsynet og dets muligheder. Men kigger jeg i brugervejledningen til fjernsynet står der følgende, som undrer mig:

Eksterne enheder der understøtter en tidligere version af HDMI udsender muligvis ikke lyd til tv-apparater med den nyeste HDMI-version (1.3) I dette tilfælde skal du tilslutte HDMI IN 2 og DVI IN (HDMI2) "R-Audio - L" på tv'ets bagside.

Derudover anviser man at anvende HDMI 1.3 kabler for at undgå evt. knas med billedet.

Jeg har en PS3 kørende til fjernsynet med HDMI uden problemer.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu