Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
|
Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 13:10 |
Derfor Samsung har udviklet denne lille sag
http://www.1staudiovisual.co.uk/catalog/images/samsunghtws1_ s.jpg
Den hedder HT-WS-1
Den kører over optisk indgang og tænder selv når TVet tænder. Subben er
trådløs
Redigeret af Fnulder - 05-Oktober-2009 kl. 13:11
|
 |
THMhome
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
|
Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:10 |
confused skrev:
Jeg var lige en tur i elgiganten og lytte til et led tv - det er helt klart mit tv den er gal med :-(
|
Det er selvfølgelig også en mulighed
Var det samme model du lyttede til?
|
M.V.H.
THMhome
Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:15 |
Over de seneste tre år, har ingen af de Samsung TV-modeller jeg har set/arbejdet med, haft blot antydning af acceptabel lyd. 
M.v.h.
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:36 |
THMhome skrev:
confused skrev:
Jeg var lige en tur i elgiganten og lytte til et led tv - det er helt klart mit tv den er gal med :-(
|
Det er selvfølgelig også en mulighed
Var det samme model du lyttede til?
|
Nej det var en 40" fra 6 serien, men det er jo samme udformning.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:42 |
Henrik B. skrev:
Over de seneste tre år, har ingen af de Samsung TV-modeller jeg har set/arbejdet med, haft blot antydning af acceptabel lyd. 
M.v.h.
|
Men du har sikkert haft bare en minimal antydning af rumklang eller noget der kunne forestille sig at være bas'ens frekvensområde ?
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 15:45 |
Egentlig ikke. Det jeg bedst kan sammenligne med er, at sætte en transistorradio ned i en spand...
M.v.h.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
|
Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 16:33 |
Jeg ville ikke forvente andet end dårlig lyd i så tynd en skærm, og det er da kun godt, at de ikke har brugt en masse penge på lyd i deres fladskærme generelt. Hvis de havde forsynet deres fladskærme med en fed indbygget soundbar ligesom B&o, havde de også kostet en del mere, og dét havde mange så også brokket sig over fordi de i forvejen har noget godt lyd derhjemme, og ikke har brug super lyd i selve skærmen.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 09:11 |
Jeg tog en tur ud i den butik hvor jeg havde købt tv'et og hørte et andet magen til - det er desværre generelt for den type.
Så tilbage til spørgsmålet omkring en soundbar / minianlæg eller lign - jeg ville egentlig gerne have noget som jeg også kunne sætte min pc til.
|
|
 |
RogueAgent
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 09:55 |
confused skrev:
Så tilbage til spørgsmålet omkring en soundbar / minianlæg eller lign - jeg ville egentlig gerne have noget som jeg også kunne sætte min pc til. |
De fleste soundbars bortset fra de allerbilligste har både digital (oftest toslink) og analog stereo indgang. Den Sony jeg har købt har 3 hdmi indgange, optisk og coax digitalindgang og analog stereo, så der skulle være til det meste isenkram. Det er langtfra alle minianlæg der i det hele taget har externe indgange bortset fra måske et usb stik. Men helt grundlæggende må du jo kigge på hvilke tilslutninger du har behov for, og så vælge ud fra hvilke muligheder det giver.
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
|
 |
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1271
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:19 |
Nu kender jeg ikke LED TV'et, men måske er du heldig at der er en indbygget forstærker i det? Så er et par mindre passive højttalere jo en billig løsning på problemet.
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:26 |
pilehave skrev:
Nu kender jeg ikke LED TV'et, men måske er du heldig at der er en indbygget forstærker i det? Så er et par mindre passive højttalere jo en billig løsning på problemet. |
Nej der er ikke forstærker i, og eneste lydudgang, er den optiske.
|
|
 |
confused
Guld medlem
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:27 |
RogueAgent skrev:
confused skrev:
Så tilbage til spørgsmålet omkring en soundbar / minianlæg eller lign - jeg ville egentlig gerne have noget som jeg også kunne sætte min pc til. | De fleste soundbars bortset fra de allerbilligste har både digital (oftest toslink) og analog stereo indgang.
Den Sony jeg har købt har 3 hdmi indgange, optisk og coax digitalindgang og analog stereo, så der skulle være til det meste isenkram.
Det er langtfra alle minianlæg der i det hele taget har externe indgange bortset fra måske et usb stik.
Men helt grundlæggende må du jo kigge på hvilke tilslutninger du har behov for, og så vælge ud fra hvilke muligheder det giver.
|
Jeg tror også det ender med en soundbar, så jeg tror jeg starter med at kigge nærmere på Samsungs egen
|
|
 |