recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LED - elendig dåselyd !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LED - elendig dåselyd !

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:35

Hvis du vil have ordentlig lydkvalitet, så glemmer du dem, og vælger en Yamaha (eller en Sony)! 

M.v.h.

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis du vil have ordentlig lydkvalitet, så glemmer du dem, og vælger en Yamaha (eller en Sony)! 

M.v.h.

Det sjove er jo, at jeg ikke er voldsomt interesseret i den perfekte lydkvalitet, da tv'et er et sekundært. Jeg har et større plasma i tv-stuen med god lyd over anlægget.

Men derfor skal det da lyde hæderligt alligevel :-)

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:04

Nu var det ikke kun lyden jeg refererede til - også den generelle kvalitet.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 06-Oktober-2009 kl. 11:19
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu var det ikke kun lyden jeg refererede til - også den genrelle kvalitet.

M.v.h.

He he - ok så :-)

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg tror også det ender med en soundbar, så jeg tror jeg starter med at kigge nærmere på Samsungs egen
En par ting du bør være opmærksom på er at flere (ved ikke om det er alle) Samsungs soundbars har alle kontroller og tilslutninger i soundbaren, og trådløs overførsel af bassen til subwooferen.

Det betyder at der kan risikere at skulle  klemmes en del ledninger ind bag soundbaren med alt hvad det betyder - desuden er jeg generelt lidt skeptisk over for anlæg der bruger 2.4 Ghz båndet til overførsel af lyd eller billede - det kan godt give lidt knas hvis du har trådløse fastnettelefoner eller trådløst netværk, da de benytter det samme bånd - det kan som regel klares ved at prøve sig frem til man finder de kanaler der er "ledige", men jeg synes at en kabeloverførsel er det mest sikre.

Andre modeller, bl.a. min Sony, har alle tilslutninger i subwooferen, så den reelt fungerer fuldstændig som en "normal" surround forstærker, tilfældigvis med indbygget subwoofer. Der skal så bare to kabler til - højtalerkabel til soundbaren, og et HDMI kabel til tv'et.

Det hele afhænger selvfølgelig af setup og behov, men den sidste løsning er den jeg finder mindst problematisk.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 15:14

Ja, det lyder noget fixere med sony's løsning :-)

HDMI mellem soundbaren og tv'et ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 15:18

Ja, den har tre HDMI indgange (pt. Satbox, blu-ray og HD DVD) og een udgang - fuldstændig som på mange surroundforstærkere. Den har også mange af de samme funktioner som f.eks. opskalering til 1080p osv.

Og smart nok, så har den passthru i standby mode af hdmi signalet fra sidst valgte kilde (primært satbox), så det ikke er strengt nødvendigt at den ALTID er tændt.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Ja, den har tre HDMI indgange (pt. Satbox, blu-ray og HD DVD) og een udgang - fuldstændig som på mange surroundforstærkere. Den har også mange af de samme funktioner som f.eks. opskalering til 1080p osv.

Og smart nok, så har den passthru i standby mode af hdmi signalet fra sidst valgte kilde (primært satbox), så det ikke er strengt nødvendigt at den ALTID er tændt.

Nååå sådan - det virker lidt omvendt i min verden, hvor det netop er lyden fra tv'et der skal ud i højttaleren. At lyden så evt. oprindeligt stammer fra andre enheder, er jo så en biting.

Men den direkte vej fra en kilde er vel også den bedste, eller er det efterhånden lige meget når det er digitalt ? og så er det, som du selv siger, smart at man kan koble enhederne på boksen i stedet for op bag tv'et.

Kører lyden fra selve tv'et så den anden vej tilbage gennem HDMI ? jeg troede HDMI var envejskommunikation ;-)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 15:33

Hmmm jeg kan næsten regne ud, at du ikke har brug for lyd den anden vej med de bokse du nævner ;-)

Men for mig er det væsentligt med en toslink indgang på soundbaren.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 15:34

Nååå sådan - det virker lidt omvendt i min verden, hvor det netop er lyden fra tv'et der skal ud i højttaleren. At lyden så evt. oprindeligt stammer fra andre enheder, er jo så en biting.

Men den direkte vej fra en kilde er vel også den bedste, eller er det efterhånden lige meget når det er digitalt ? og så er det, som du selv siger, smart at man kan koble enhederne på boksen i stedet for op bag tv'et.

Kører lyden fra selve tv'et så den anden vej tilbage gennem HDMI ? jeg troede HDMI var envejskommunikation ;-)

Nu har jeg som nævnt satbox, så jeg bruger slet ikke TV'ets indbyggede tuner, og har derfor ikke noget behov for at overføre lyd fra TV'et.

Men afhængigt af hvilket TV du bruger så går jeg ud fra at det har en eller anden lydudgang, f.eks. analog stereo og/eller digital optisk ud - bruger du TV'ets tuner kan du selvfølgelig bare føre et optisk kabel den anden vej (der fulgte et på 3 meter med min soundbar...).

Fordelen for mig er at jeg reelt kun behøver TÆNDE for fjernsynet, derefter skal jeg ikke foretage mig noget dér igen - alle kanalvalg foregår i satboxen og alle lydindstillinger foregår med remoten til soundbaren.

Fordelen i dette er også at Sony'en kan modtage ukomprimeret PCM over HDMI, dvs. den kan afspille den afkodede DTS HD fra en blu-ray - den kan du ikke få ud af udgangene i dit TV, der kan det højst være Dolby Digital eller DTS.

Redigeret af RogueAgent - 06-Oktober-2009 kl. 15:37
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 15:36

Hmmm jeg kan næsten regne ud, at du ikke har brug for lyd den anden vej med de bokse du nævner ;-)

Men for mig er det væsentligt med en toslink indgang på soundbaren.

Den allerbilligste Samsung har såvidt jeg husker kun analog stereo indgang, ellers tror jeg faktisk næsten alle soundbars jeg har set/hørt om har optisk indgang.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 15:42

Jep, der er KUN toslink udgang på tv'et.

Jeg var ikke klar over at HDMI var bedre end Toslink, men man bliver jo klogere hele tiden :-)

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu