recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LED eller Pana VT30
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LED eller Pana VT30

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:09
Nu har jeg jo set VT30 serien, godt nok ikke under optimale forhold, men jeg blev bestemt ikke skuffet i forhold til mit nuværende VT20 Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

ellers spørger Hother om han har et problem på sin vt20 med 50hz
tro mig hvis der var en fejl med 50hz, skulle han nok have skrevet om det
Nej, jeg har intet observeret omkring 50hz problematikken, og det hverken på VT20 eller på VT30Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lyc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-April-2011
Sted: Middelfart
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:21
Hother - du som har set VT30 - har du nogen idé om hvad der er i vejen med et SAMSUNG PS51D8005 Plasma TV ? Kan det virkelig passe det skal være næsten 10K billigere end 55" VT30 ?
A/V: Yamaha RX-A1060
BD: NAD T557
Front: Focal Aria 926
Center: Focal Aria CC900
Surround: Focal Aria SR-900
Sub: REL T7
Til top
mart198i Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2010
Sted: Danmark
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:25
Hother: Tak for hurtigt svar :) Synes bare det er så underligt at der på avforums bliver skrevet SÅ meget om det!  Ermm Altså når man ser normalt tv! 

Redigeret af mart198i - 05-April-2011 kl. 21:26
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:27

Problematikken har været vendt har været vendt andre steder. På Avscience og Avforums har der været en del om det

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Lyc Lyc skrev:

Hother - du som har set VT30 - har du nogen idé om hvad der er i vejen med et SAMSUNG PS51D8005 Plasma TV ? Kan det virkelig passe det skal være næsten 10K billigere end 55" VT30 ?

Der er vist ingen som har set SAMSUNG PS51D8005 endnu, det skulle dog komme i butikkerne i løbet få dage. Ellers er der ikke noget galt med Samsung plasma, det kommer tæt på Panasonic.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:32

Altså nu hiver du mig ind i noget, som jeg ikke helt kan forsvare, for jeg kunne aldrig finde på at lægge mine penge i et Samsung panel, og det skyldes primært fejlraten, som så vidt jeg husker er noget med 3 gange højere end ved Panasonic. Jeg kan sagtens se, at Samsung er kommet et godt stykke vej i billedkvalitet, og har banket Panasonic sønder og sammen i design i flere år. Men det ændre ikke ved, at jeg værdsætter Panasonics, skal vi sige, lidt mere professionelle holdning til billedkvalitet, og de velfungerende features som Panasonic forsyner deres enheder med. Jeg er aldrig i tvivl om, hvorvidt det jeg ønsker at benytte ved mit VT20 og virker. Og Samsung ejere kan forhåbentlig have samme oplevelser, det er bare ikke det jeg har oplevet, når jeg er gået lidt i dybden med et Samsung panel.Smile
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Problematikken har været vendt har været vendt andre steder. På Avscience og Avforums har der været en del om det

ja det er rigtig
men mange gange er us og japan modeller ikke ens, med en eu model
Men hother har haft en pio 500M før, så skulle det da være mærkeligt han ikke skulle have opdaget en fejl på sin vt20, hvis alså der er noget om snakken
Til top
mart198i Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2010
Sted: Danmark
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:36

ja det er rigtig
Men hother har haft en pio 500M før, så skulle det da være mærkeligt han ikke skulle have opdaget en fejl på sin vt20, hvis alså der er noget om snakken

Nu er Avforums ikke i USA men i UK! Problemet findes ikke i USA da de køre med 60 hz ved normalt tv og vi køre 50 hz, det samme som i UK! 
Der er også mange andre tråde som skriver om problemet! 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:43
jeg afviser ikke der er et problem
men med tanke på alle dem her på flatpanels og her på siden
ikke kan se et 50hz problem
samt jeg selv har set på g20 både formel 1 og fodbold
det gør den rigtig godt, så må indrømme jeg alså ikke kan se problemet 

men et er sikkert vil aldrig købe en led model frem for vt30
problem eller ej

Redigeret af xcardman - 05-April-2011 kl. 21:45
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af mart198i mart198i skrev:

ja det er rigtig

Nu er Avforums ikke i USA men i UK! Problemet findes ikke i USA da de køre med 60 hz ved normalt tv og vi køre 50 hz, det samme som i UK! 
Der er også mange andre tråde som skriver om problemet! 
Nu er jeg godt nok medlem af AVforum, men kan ikke lige huske i hvilke sammenhænge 50hz problemet optræder. Men hvis man forestiller sig, at det er ifm anvendelse af deres forskellige DVB-C/T bokse, kan der være mange forklaringerSmile 
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Altså nu hiver du mig ind i noget, som jeg ikke helt kan forsvare, for jeg kunne aldrig finde på at lægge mine penge i et Samsung panel, og det skyldes primært fejlraten, som så vidt jeg husker er noget med 3 gange højere end ved Panasonic. Jeg kan sagtens se, at Samsung er kommet et godt stykke vej i billedkvalitet, og har banket Panasonic sønder og sammen i design i flere år. Men det ændre ikke ved, at jeg værdsætter Panasonics, skal vi sige, lidt mere professionelle holdning til billedkvalitet, og de velfungerende features som Panasonic forsyner deres enheder med. Jeg er aldrig i tvivl om, hvorvidt det jeg ønsker at benytte ved mit VT20 og virker. Og Samsung ejere kan forhåbentlig have samme oplevelser, det er bare ikke det jeg har oplevet, når jeg er gået lidt i dybden med et Samsung panel.Smile

Kan ikke se hvad du mener med at Panasonic har et mere prof holdning til billedekvalitet. Og det har Samsung ikke ?
Deres skærme har utroligt mange kalibrerings muligheder, hvor man kan fintune mere end med et Panasonic.

Fejlraten på Samsung kommer man ikke udenom, men det er også pænt usselt. Må håbe de har fået løst buzzing problemet.

Men Panasonics 2009-2010 modeller har haft masser af "sygdomme". Om du så ikke kan se dem, nægter at se det, eller bare har haft en heldig model, er en anden sag.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu