Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bendix
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 20:55 |
kskruger skrev:
Bendix skrev:
Ingen clouding, ghosting slør eller lignenede. Kalibrerings manden udførte en masse stress test og der var ikke problemer, kun når vi slog alt billedeforbedring til :-) |
Var det Fredtoft fra HIFIklubben, som lavede Kalibreringen på dit tv?
|
Nej det var en anden fra HIFI.klubben.
Men de bruger det samme udstyr.
Og jeg må sige at han var utrolig dygtig, gik sindsygt meget ned i detaljer og var rigtig god til at forklare hvad han lavede.
|
 |
Bendix
Guld medlem
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 21:01 |

Redigeret af Bendix - 08-April-2011 kl. 21:02
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 21:08 |
Lyc skrev:
Jo jo - men fejlrate er fejlrate - altså et forholdstal - det er jo ligegyldigt om der bliver solgt 5 stk eller 5 mia. Spørgsmålet er om der er nogen der ved noget om Pana fejlrate contra Samsung fejlrate. Ja jeg har hørt om mange reklamationer på samsung, men det fortæller jo intet. Findes der nogen der ved noget konkret ? |
Samsungs fejlrate har været generelt faldende, over de seneste 4 - 5 år. I dag ligger den på 5+ %, hvor Panasonics er <2%. M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 21:11 |
Bendix skrev:
Fredtoft har taget et billede af Samsung vs Panasonic skærmens gengivelse af sort om eftermiddagen. Man kan evt følge tråden på flatpanels. Samsung 2011 fladskærme
|
Er det en Pana plasma kontra en Samsung LED? I så fald er kontrastforholdet stadig langt bedre på Pana'en! M.v.h.
|
 |
Bendix
Guld medlem
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 21:22 |
Henrik B. skrev:
Bendix skrev:
Fredtoft har taget et billede af Samsung vs Panasonic skærmens gengivelse af sort om eftermiddagen. Man kan evt følge tråden på flatpanels. Samsung 2011 fladskærme
|
Er det en Pana plasma kontra en Samsung LED? I så fald er kontrastforholdet stadig langt bedre på Pana'en! M.v.h. |
Nej, det var for at illustrere hvor godt et filter de har fået på 8005 serien. Klart at Pana viser bedre sort i et helt sort rum.
Målingen på ren sort hos min kalibrering viste 0,02, men virker afsindigt mørkt ved dagtimer og belyste aften stuer. Markant bedre end mit BeoVispn 10 46"
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
|
Sendt: 09-April-2011 kl. 16:34 |
Bendix, hvordan oplever du farvernes "naturtrohed" og bevægelser på D8xxx ift. Panasonic plasma? Jeg er selv plasma-tilhænger fordi jeg synes det giver det mest naturlige billede, men er snart træt af de øjebæer Panasonic kommer med (og buzz), og synes Samsungs D8xxx med den ultrasmalle ramme er virkelig flot, og så har det glasfront som måske gør det lidt mere "plasma-agtigt" og øger kontrasten. Så på et tidspunkt kunne jeg godt blive fristet:) Synes Sonys monolithic design er endnu pænere, men jeg tror bare ikke Sony er oppe på niveau med Samsung rent billedmæssigt.
|
 |
Mr. Claude
Guld medlem
Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
|
Sendt: 09-April-2011 kl. 19:17 |
Man fortryder sgu aldrig en plasma :) èen gang anbefalede jeg en ven en LED og så fik han en med lige lovlig meget clouding og dårligere betragtningsvinkel. (Tror de 2 ting hænger sammen...) men det var bare ærgeligt. Ikke dårlig nok til ombytning. Køb en plasma. Men en VT eller lign. Ikke en billigunder 10tkr.
|
 |