recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LED - længere power chord?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LED - længere power chord?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Penol64 Penol64 skrev:

Jeg købte et LED TV i stedet for LCD p.g.a. tykkelsen og dermed WAF.

Hvad synes du?

M.v.h.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Dét er netop en del af det - billedkvalitet!  Wink

Det er en balance og en opvejning. Men at man vægter "tykkelse" og strømforbrug med 100% har jeg aldrig oplevet tidligere, når man går dybere ned i folks tv-brug/behov.
Jeg har lavet behovsanalyser i 20+ år, så jeg ved nok, hvad jeg har med at gøre. Wink

M.v.h.
Hos mig er problemet om Energiforbrug, det med måden de forskellige El spare styrelser anvender ordene, der giver mig alvorlige knopper. De skal bare levere den energi man har lyst til anvende.
Eller med andre ord, når skærmene med lethed bliver 2 til 2,5 eller 3 gange så store som normalt (hvad normalt end så var), det kræver noget energi sende lys ud fra samme skærme.
Og som altid vil jeg gerne skrive om, tænk på al den energi som igennem årene er gået tabt, sådan rent lysmæssigt, i Skyggemaskerne inden i CRT Skærmene, teknologisk nødvendige. Dette var ikke de rene småting.
Prøvede for morskaben måle tabet udtrykt i Fotografiske Blændetrin   Wink   Wink , har lykkelig glemt cifrene.

Om man sælger TV?   Igen igen det er måden Elsparefonden og andre udmelder tingene, her er mine problemer.

Redigeret af moho - 19-Oktober-2010 kl. 15:24
Til top
Penol64 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 15:36

Hvad synes du?

M.v.h.

Pyha - det kan jo blive en laaang debat, og det var slet ikke meningen...

Jeg er hverken nørd (positivt ment) eller det modsatte, men vil med det samme sige, at jeg absolut ikke køber/vælger TV p.g.a. 'tykkelse'!!! Her var det ment som en understøttelse af et argument om det at gemme forlængerledning og stik bag ved skærmen, når man HAR valgt et slim TV og et slim ophæng - ikke andet!

I stuen har jeg Pioneer 427XD. Det købte jeg, da synes det var det absolut bedste TV på det tidspunkt (3,5 år siden) uanset tykkelse og strømforbug.
Nu har jeg så købt TV til soverværelset som et absolut sekundært TV. Som helt almindelig forhandling mellem "Mand og Kone" hvor størrelse og tykkelse (på TV'et!) ikke kan undgås, så får det fysiske altså en betydning - og sådan er det...
Hypotetisk: Hvis jeg står med to lige gode TV, men hvor det ene er 3 cm og det andet 8 cm tykt, så kan jeg ikke se hvorfor tykkelsen ikke er et argument (i forhold til pris selvfølgelig).

M.h.t. strømforbrug var det det nok mest ment som en lempelse af egen samvittighed for at at ha' loddet i powerkablet. Jo mindre strøm des mindre risiko (den holder nok ikke i byretten men alligevel...)

Mine kommentarer omkring tykkelse osv. skal altså ses i det lys. Jeg ved ikke, om der er grobund for yderligere diskussion på baggrund af disse kommentarer...

Hold humøret højt:-)

/Michael
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 16:15

Hvad synes du?

M.v.h.

Jeg tænker ikke så firkantet, at jeg har problemer med at forstå hans budskab.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 09:27
WAF, bahhhh, konerne skal bare generelt ikke blande sig i tv køb.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu