|
Samsung lyd forsvinder periodevist |
Besvar |
Forfatter | |
HenrikHesselberg
Ny bruger Oprettet: 04-August-2019 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-August-2019 kl. 12:43 |
Hej, jeg har brug for hjælp til fejlfinding.
Jeg har et Samsung UE55HU7505, som er forbundet med optisk kabel til en Bose 3-2-1 GS serie II, som jeg bruger til TV'ets lyd. Siden i fredags er lyden begyndt at forsvinde periodevist. Der kan gå få sekunder imellem og nogle gange adskillige minutter. Når jeg kører lyden ud gennem TV'ets højttalere er der intet problem. Jeg har prøvet at have det optiske kabel ude og inde igen, men resultatet er det samme. Jeg har søgt rundt på nettet for at finde hjælp, men har ikke umiddelbart kunnet finde det samme problem beskrevet. Er der nogen, der enten genkender problemet eller kan pege i retning af en løsning.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4901 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at tage strømmen i to minutter på TV.
Og det samme på Bose systemet. Test evt med et andet kabel.
|
|
HenrikHesselberg
Ny bruger Oprettet: 04-August-2019 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret, men desværre har jeg prøvet det - endda flere gange. Jeg har eksperimenteret lidt mere, og jeg er bange for at det enten er interfacet i tv´et eller Bose´n. Begge dele lyder dyrt 😩
Men jeg ser gerne frem til flere forslag
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5206 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte for en den år siden et 10 meter, der var IR lysdæmpning så stor jeg ikke kunne bruge det, selvom jeg kunne se noget rødt lys igennem kabel. Så det er muligt at dit ligger lige på kant af hvad sender+modtager kan klare (der kan være forskel på de forskellige apparater) |
|
Mvh. JørgenT
|
|
HenrikHesselberg
Ny bruger Oprettet: 04-August-2019 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
ca. 1,5 - 2 meter. Men det har fungeret i flere år siden jeg købte tv´et for 4-5 år siden.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5206 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville prøve med et andet optisk kabel, i god kvalitet (dit nuværende kan jo have en skade)
Redigeret af JørgenT - 04-August-2019 kl. 15:29 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
HenrikHesselberg
Ny bruger Oprettet: 04-August-2019 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
OK - det er da et forsøg værd. Sikkert noget billigere end at skifte andet ud. Men jeg kan først få fat i et nyt kabel i morgen.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5206 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du andet apparat (DVD - Bluray f.eks) med optisk ud, som du evt. kunne teste Bose+kabel med?
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
HenrikHesselberg
Ny bruger Oprettet: 04-August-2019 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
desværre ikke ... ellers et godt bud
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19209 |
Funktioner
Tak(0)
|
Henrik,
I din profil, kan du skrive hvor du bor. Det er vældigt smart, for i dit tilfælde kunne jeg - hvis jeg vidste at du boede lige i nærheden - tilbyde dig at låne både optisk kabel og en afspiller med optisk ud, så du kunne teste. Klaus
|
|
HenrikHesselberg
Ny bruger Oprettet: 04-August-2019 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hurra - det ser ud til at være løst. Jeg lånte et optisk kabel i aftes, og lukkede alt ned (TV, Bose, PS, YouSee boks), fjernede alle kabler. Satte hele skidtet sammen igen efter 10 minutter og startede alt op i rækkefølge: TV, YouSee boks, Bose, PS. Og nu er problemet tilsyneladende væk
Tak alle sammen for interesse og gode råd
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |