recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung M71 - det stod pisse godt!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung M71 - det stod pisse godt!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung M71 - det stod pisse godt!
    Sendt: 21-August-2007 kl. 07:18

Hejsa. Var et smut i Computer City igår, og måtte lige se på deres TV.

Ifølge sælgeren modtog de alle analogt signal via scart fra samme kilde. Jeg så 40M71 og 37M86 ved siden af hinanden og med undtagelse af sortniveau så blev m86 lammetævede af M71. Jeg var nok særlig imponeret over hvor lidt "judder" der var - noget af det jeg er mest følsom over for.

Sælgeren fortalte mig at det var fordi M71 var 100hz at den bedre kunne magte bevægelser i billedet. Desuden har jeg en ide om (men her kan i jo lige rette mig) at siden M86 er fuld HD skal der arbejdes mere for at vise et almindeligt SD signal.

Han fortalte også at når de f.eks satte The Day After Tommorow på så hakkede ALLE TV under startskudet (helikopter roterblade over gletchere), undtagen M71. Et andet eksembel jeg så ved selvsyn var da en credit tekster fra et afsluttede TV2 program "gled" vandret over skærmen. Kun M71 hakkede ikke.

Anyway - jeg ville bare dele det med jer, høre jeres kommentare/forklaringer, og om nogen har observerede noget lignende? Hvis det er sandt af det er de 100hz der gør forskellen så er det helt sikkert en Spec der er værd at holde øje med.

Redigeret af Marqzen - 21-August-2007 kl. 10:30
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 09:59

"Desuden har jeg en ide om (men her kan i jo lige rette mig) at siden M86 er fuld HD skal der laves mere arbejde for at se SD TV. "

Hej!

Du har fuldstændig ret-jeg har selv set eksempler på at en ikke full hd stod bedre end den med full hd

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 18:14

Hvad med de 100hz? Har det noget at sige, eller var det bare fis?

Var dernede igen. Der kørte en serie hvor en gut havde en stribet trøje på. Blusen flimrede lidt på samtlige TV, undtagen M71. Måske er det bare det eneste af TV'ene der er nogenlunde indstillet.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu