recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung M86 Eller Sony KDL-40W2000 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung M86 Eller Sony KDL-40W2000 ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung M86 Eller Sony KDL-40W2000 ?
    Sendt: 25-Juli-2007 kl. 12:12

Hej

Jeg har ledt nettet tykt og tyndt efter en side som denne her...

Jeg står og skal købe et nyt tv.

Jeg har ALT for lidt styr på alt det der er derude i øjeblikket og kan slet ikke følge med i alt det nye der sker på markedet.

Jeg prøver så godt som overhovedet muligt at følge med, men jeg har absolut ikke styr på det.

Derfor tænkte jeg at jeg ville komme her og bede om hjælp.

I øjeblikket har jeg et tv fra Philips "Widescreen flat TV
42PF9966/12"

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?session =20070725024724_85.235.245.233&scy=DK&slg=DAN&ct n=42PF9966%2F12&submit.x=20&submit.y=9

Jeg har været glad for det indtil videre, men nu har jeg så fået indkøbt en ny dvdoptager fra Sony, en Wii, en Xbox360 og en ny PC, og næste ting er så en Playstation 3.

Mit tv kan ikke køre xbox360 i HDTV (tror jeg nok det hedder) og det har en ikke så god opløsning når man sætter computeren til.

Det jeg er på udkig efter, er et nyt tv, som virkelig kan vise god god god kvalitet med mine dvd film, og rigtigt god opløsning og kvalitet med bla. Xbox og Wii.

Jeg har omkring 25.000.- at gøre godt med.

Tvet skal helst have indgang til DVD med HDMI, tror jeg nok det hedder.
Xbox360 HDTV og alt den slags.

Det må også gerne have PIP eller Multiview tror jeg også det hedder hvis det er det samme?

Jeg er ikke sikker på hvad man ellers skal kigge efter, når man nu er ude efter et nyt tv.

Har været i ElGigantos og snakke med dem, men jeg får en følelse af at de sælger det de tjener mest på.
Derudover synes jeg deres tv signal er meget grumset, og man kunne desværre ikke få lov at se en medbragt dvd, da der var for travlt.

Jeg har hørt meget godt om Sony Bravia og Philips og Samsung.

Jeg har også hørt der er begyndt at komme tv med harddiske incl, så det kunne også være en ide.

Tv´t må desværre ikke overskride :
Dimensions - 1105 x 775 x 98 mm

Det må nemli desværre ikke være større end det jeg har i forvejen, med eller uden fod.

Jeg håber virkelig der er nogle herinde der har tid og lyst til at give nogle gode råd og hjælp til nogle gode produkter.

På forhånd tak.

EDIT: Fundet to kandidater til tv jeg gerne vil have, og ville høre hjælp ang. de to...

Redigeret af DevilHair - 26-Juli-2007 kl. 12:59
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 12:26

Du skal finde ud af hvad du vil bruge mest tid på, hvis det er DVD + TV og HDTV primært, så køb plasma.

Hvis du derimod primært vil spille og bruge den som PC skærm(HTPC) vil det være bedre at købe en LCD.

Jeg spiller selv rigtig meget Xbox360 og ser mange film på min skærm, og jeg har en Pio 427XD som jeg er yderst tilfreds med.

En mulighed for dig kunne være et 42" Pio 8 gen, synes jeg har set den et sted indenfor den pris du vil give, eller evt. en 7.gen 50" skærm. Her har jeg dog ikke taget højde for de mål det max må være - det må du selv lige undersøge.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 10:39
Det er nok DVD jeg bruger mest tid på....

Er Pioneer et godt mærke?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 10:58

Ja , og PIONEER 428 XD kan lige være der

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 11:07
Nu har jeg så fundet ud af noget mere.

Jeg har fundet 2 kandidater:

Sony KDL-40W2000 & Samsung M86

Nogen hjælp til at vælge de to ?

Redigeret af DevilHair - 26-Juli-2007 kl. 12:48
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Point: 964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 14:32
Sony er en gammel model de hedder 3000 nu Samsungen er nyste model og det bedste som Samsung har, jeg har selv et M87 som er magen til M86 og er godt tilfreds.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 14:39

Hej DevilHair det er ikke helt rigtigt vedr SONY , w2000 det er FULL HD , de nye D3000 mideller er ikke FULL HD , men jeg synes at du skal tage ud og se på dem alle...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej DevilHair det er ikke helt rigtigt vedr SONY , w2000 det er FULL HD , de nye D3000 mideller er ikke FULL HD , men jeg synes at du skal tage ud og se på dem alle...

MVH

Sonys topmodel er X2000 (full HD) den kan købes hos et Sonycenter på "tilbud" til 25.000 i 40 " og kan sikkert købes billigere hos en netforhandler.

Mvh. Soko

Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 15:09

Hej Hopgreve

Ved ikke lige hvorfor jeg tog dit indlæg med som citat, men det gav mening i øjeblikket...

Mvh. Soko

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 15:57
Dvs. enten den nye serie Sony eller Samsung...
Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 16:58

kig evt på Panasonic TH-42PZ700, hvis du gerne vil have fuld hd...

vejl. pris på den er 25k

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 01:15
Så har jeg fået mit M87 Samsung tv.
Herligt at få pakket det ud.
Synes dog posten var lidt hårdhændet med selve pakken da den skulle ud af bilen...
Det tog ikke lang tid at få revet kassen fra hinanden for at få tv´t hevet ud og sat op med det samme, for at erstatte mit gamle tv.
Efter at have fået sat det til og gjort kanalerne klar osv, så må jeg indrømme at mit rigtig gamle Philips tv, desværre vinder over Samsung mht. skarphed.
Kanalerne står bedre på det gamle tv, og selvom jeg xbox´n leger jeg stadig lidt med, til at få den til at køre optimalt.
Nogen der har nogle tips og tricks til samsung tv´t ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu