recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung No Gap?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung No Gap?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung No Gap?
    Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 09:56
Hej alle.

Vi er ved at bygge nyt hus, og jeg forsøger i den forbindelse af skabe mig et overblik over, hvordan kabler, stik mv. etableres mest hensigtsmæssigt.

I stuen får vi følgende løsning (alt andet lige):
  • Antennestik, datastik samt 2 strømstik på væggen via Batibox
  • Tomrør fra Batibox til udgang ca. 10-15 cm. under skærmen, hvor Sonos Arc skal hænge
Ovennævnte er for at få mest muligt gemt væk og også for at få TV tættest muligt på væggen.

Jeg har læst om Samsungs "No Gap" vægbeslag, hvilket ser rigtig lækkert ud - men som jeg forstår, kræver det One-Connect også? Det har/får jeg ikke plads til, og der skal derfor være kabler bag skærmen (HDMI-kabel, antennekabel, strømkabel samt internetkabel). 

Jeg vil gerne have skærmen så tæt på væggen som muligt - gode råd modtages med kyshånd. Embarrassed

På forhånd tak.
Chris, Fredericia
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 11:18
No-gap og One Connect ses i hvert fald ofte i sammenhæng, men jeg kan ikke huske, om de hænger uløseligt sammen. Det vil Samsung nok kunne be/afkræfte.

Hvor meget vil I investere i TV? Der findes andre løsninger til at få TV'et helt ind mod væggen. LGs 'wallpaper' (W9 eller WX) OLED er ekstremt tyndt og let, og sidder fast med magneter på væggen. Stik er dog placeret nede i en soundbar-enhed. LG har også en model kaldet 'gallery' (GX) som har stik oppe i skærmen og som kommer meget tæt på væggen.

PS: Burde I ikke have mere end 2 strømstik oppe ved skærmen? Eller kommer Sonos Arc på et andet strømstik? Der kan jo hurtigt komme behov for en boks/stick oppe i skærmen. Mange Smart TV opdateres ikke efter køb, så nye apps kommer ikke nødvendigvis og nogle eksisterende har det også med at falde fra med tiden.
Til top
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 11:30
Tak for input.

Jeg vil nok ikke ofre mere end 5-10.000 kr. på et TV, da jeg er så heldig at få et dedikeret rum til "hjemmebio", hvor jeg ofrer lidt mere på projektor mv.

Umiddelbart kan jeg ikke se, hvad jeg skal have strøm til andet end Sonos Arc og TV? En Chromecast får strøm via USB - det samme gør min(nuværende) harddisk?

Tak igen. :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 12:12
I så fald er de to alternativer, som jeg nævner, ikke relevante :-)

F.eks. de nyere Chromecast-enheder kræver særskilt strømtilslutning, inklusiv den nye Chromecast med Google TV.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu