|
Samsung No Gap? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nettossen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2009 Status: Offline Point: 269 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Oktober-2020 kl. 09:56 |
Hej alle.
Vi er ved at bygge nyt hus, og jeg forsøger i den forbindelse af skabe mig et overblik over, hvordan kabler, stik mv. etableres mest hensigtsmæssigt. I stuen får vi følgende løsning (alt andet lige):
Ovennævnte er for at få mest muligt gemt væk og også for at få TV tættest muligt på væggen. Jeg har læst om Samsungs "No Gap" vægbeslag, hvilket ser rigtig lækkert ud - men som jeg forstår, kræver det One-Connect også? Det har/får jeg ikke plads til, og der skal derfor være kabler bag skærmen (HDMI-kabel, antennekabel, strømkabel samt internetkabel). Jeg vil gerne have skærmen så tæt på væggen som muligt - gode råd modtages med kyshånd. ![]() På forhånd tak.
Chris, Fredericia |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
No-gap og One Connect ses i hvert fald ofte i sammenhæng, men jeg kan ikke huske, om de hænger uløseligt sammen. Det vil Samsung nok kunne be/afkræfte.
Hvor meget vil I investere i TV? Der findes andre løsninger til at få TV'et helt ind mod væggen. LGs 'wallpaper' (W9 eller WX) OLED er ekstremt tyndt og let, og sidder fast med magneter på væggen. Stik er dog placeret nede i en soundbar-enhed. LG har også en model kaldet 'gallery' (GX) som har stik oppe i skærmen og som kommer meget tæt på væggen.
PS: Burde I ikke have mere end 2 strømstik oppe ved skærmen? Eller kommer Sonos Arc på et andet strømstik? Der kan jo hurtigt komme behov for en boks/stick oppe i skærmen. Mange Smart TV opdateres ikke efter køb, så nye apps kommer ikke nødvendigvis og nogle eksisterende har det også med at falde fra med tiden. |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Nettossen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2009 Status: Offline Point: 269 |
Tak for input.
Jeg vil nok ikke ofre mere end 5-10.000 kr. på et TV, da jeg er så heldig at få et dedikeret rum til "hjemmebio", hvor jeg ofrer lidt mere på projektor mv. Umiddelbart kan jeg ikke se, hvad jeg skal have strøm til andet end Sonos Arc og TV? En Chromecast får strøm via USB - det samme gør min(nuværende) harddisk? Tak igen. :)
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
I så fald er de to alternativer, som jeg nævner, ikke relevante :-) |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |