|
Samsung og anynet+ |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Samsunginge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Juli-2012 kl. 19:48 |
Hej - Jeg er ny her, årgang 1940 og tilmed kvinde
![]() Jeg har brugt flere dage på at få optaget fra TV og afspillet igen. Manualen nævner intet om at man skal tilpasse frekvensen og andre specifikationer til f. eks. STOFA, YouSee eller hvad det nu er udbyderen hedder. Jeg kom selv på ideen ved at have slidt fingeren op med at taste de forskellige menuer igennem. Så viste det sig, at den manual jeg havde fået i forretningen slet ikke var den rigtige til apparatet! Jeg fik printet den rigtige manual ud i forretningen, men er utilfreds med løse blade. Mon jeg kan forlange en rigtig trykt manual?
Så viser det sig, at uret ikke kan indstilles, men konstant vender tilbage til "en time før". Hos EXperten sagde de at jeg skulle have softwaren opdateret. Ok, det ville jeg måske efter flere dages "boksning" kunne finde ud af, men jeg fik det gjort i forretningen. Ligner heller ikke noget at levere en afspiller med softwareversion 1007, når den nyeste er 1010. Så vidt så godt. Jeg er grundig træt af min nye teknik. Så viser det sig at nogle kanaler er pixelerede, hvorefter jeg køber en kanalsplitter og sætter den i apparaturet. Tingene virker nu, men jeg har brugt alt for lang tid på det.
Samsungs manualer er under al kritik og man kan blandt andet læse: Når du har sluttet dit TV til et Samsung TV. ....... Det er selvfølgelig noget vrøvl og der skulle have stået DTV . Og mange flere af den slags bommerter, som om det ikke var svært nok i forvejen.
Jeg savner en ordliste forklaring med alle de anvendte ord, såsom BD, DTV, Optisk indgang (for mig er Optisk noget jeg ser, mens Audio er noget jeg hører.
Ok findes der et sted, hvor man finder en ordforklaring på alle disse nye tekniske begreber i elektronikkens verden?
Mange venlige hilsner - og tak, hvis du læste denne svada til ende. - Samsunginge
Ps. Behøver jeg at skrive at min Antenneforening i dag har lagt kanalerne om?
![]() |
|
![]() |
|
zczc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 398 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gætter på, du ikke har indstillet Danmark som land, når uret er forkert.
Redigeret af zczc - 05-Juli-2012 kl. 20:24 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvis du havde læst lidt i Forum først, havde du garanteret ikke købt Samsung
![]() |
|
![]() |
|
Samsunginge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
Tak for begge svar: - Jo, selvfølgelig havde jeg indstillet på Danmark - det viste sig jo også ved opdateringen, som EXperten selv foreslog og foretog. Det er ok
@Kampus - Bagklogskab kan man sjældent bruge ......................Og Samsung TV'et havde jeg jo i forvejen - sammen med Sound Baren - og var godt tilfreds, indtil Recorderen kom til.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Nej nu hænger du desværre på et ufærdigt produkt. Jeg har ikke noget imod Samsung, men det er sq en ommer den Blu-ray optager.
Med mindre den flinke Expert-mand vil erkende det og tage den tilbage
![]() |
|
![]() |
|
Hej Kampus
Jeg kan kun give dig ret. Det skal ikke være så besværligt at bruge en recorder. Selvom jeg er mere end halvgammel, er jeg med på noderne i den elektroniske verden, når det drejer sig om PC. (underviser stadigvæk), men Blue Rayen slår alle rekorder med hensyn til uforståelig manual. Nu virker produktet til det jeg skal bruge det til: Optage programmer til senere afspilning, mens jeg tager ud at sejle. Men kors, hvor har det været besværligt. Inden jeg meldte mig ind i dette forum søgte jeg faktisk info's om produktet, men fandt ikke noget relevant. Samsung har vist nok at gøre i Apple-krigen p.t.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |