|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
engel ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() Sendt: 02-Juni-2009 kl. 12:42 |
Har anskaffet mig et Samsung 37 LED og tilhørende kortholder. Får signal via Yousee (den gamle Sagem boks). Troede (naiv) at jeg bare skulle pille kortet ud af Sagem boksen , sætte det i kortholderen og sætte kortholderen i TV-et, men får følgende: "Problemer med signalet. Boksen kan ikke modtage signalet korrekt" Nogen der kan hjælpe? |
|
engel
|
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
![]() |
Understøtter dit tv Viaccess ?
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Går ud fra at dit tv har DVB-C tuner, ellers er det lidt omsonst at forsøge. Jeg hjalp en ven med hans Yousee kort og Samsung TV i sidste uge. Det vi gjorde var at isætte kortet (og vær sikker på at det er isat korrekt, det kan vende på mange måder både kort og CAM). Herefter gå ind under autotuning (mener jeg det hed) Hvor man kunne vælge imellem Analog, Digital eller Digital & Analog. Valgte digital, valgte netværksid 999 og trykkede ok. Herefter søgte tv'et og fandt kanaler. Da vi tunede på kanalerne fik vi fejl om at signalet var krypteret eller at CAM ikke virkede. Efter utallige forsøg på alt muligt gav vi op og så CL finalen analogt istedet ( |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Kan du se de ukodede kanaler (DR1, DR2, Dr Update og TV2) digitalt? Dem kan man nemlig se uden CA-modul og kort. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
engel ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Ja, så vidt jeg kan se kan jeg se de digitale kanaler og ja, den har DVB-C tuner. Købte CA-modulet med den udtrykkelige besked, at jg fik signal fra YuoSee (Favorit). Har prøvet JONASKP's forslag - men jeg får ikke så mange digitale kanlaer frem, som jeg burde. Skal jeg skrive 420 i stedet (bor på Fyn)?
Redigeret af engel - 02-Juni-2009 kl. 13:32 |
|
engel
|
|
![]() |
|
MDHell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 928 |
![]() |
måske et dumt spørgsmål, men har du kørt antenne stikket uden om boksen?? |
|
Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 | |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Fjernsynet burde finde alle tilgængelige digitale kanaler uafhængigt af CA-modul og kort. Hvis det ikke er tilfældet kan det skyldes forkert netværksnummer eller problem med signalet. Netværksnummeret er 00420 for Fyn og er det, der skal bruges, med mindre du hører under en af de antenneforeninger, der har eget netværksnummer, hvilket kan ses på:
Redigeret af dkscan - 02-Juni-2009 kl. 13:46 |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
![]() |
Anførte netværksnummeret til 420, prøvede at vende kortet på forskellige måder og vupti - så var den der. Perfekt. Tak for hjælpen. |
|
engel
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |