|
Samsung / Onkyo kombination driller |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du overdriver måske en smule ![]() På TV3 i aften: Mission Julegave 22.00-23.50 = 110 min. Længde på Scope opgivet til 89 min! På TV3 i morgen: Die Hard 22.30-01.15 = 165 min. Længde på Scope opgivet til 131 min! Muligheden for at optage, og spole forbi reklamerne foreligger desuden for mange. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Nej sådan har det været de to gange jeg har forsøgt at se en film på TV3. Men iøvrigt en uskik at lægge reklameblokke midt i filmen 3 x i timen på en BETALINGSKANAL
![]() |
||
![]() |
||
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
|
Groft at TV3 øger reklamernes andel til 50%+ når du forsøger at se en film ![]() |
||
![]() |
||
torbenan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
|
Et par kommentarer fra trådstarter: ARC kræver på Onkyo'en at HDMI Control(RIHD)” is set to “On”. Det koster som jeg husker det 40W når Receiveren er slukket. Receiver er temmelig varm, selv når det ikke er i brug. Hvordan det blev til en discussion om reklamer på TV forstår jeg ikke. Jeg ser ikke film kanaler med reklamer, men mit TV har dual tuner, så jeg optager dem og spoler over reklamerne. Jeg har siden i går leget lidt med indstillingerne på receiver og TV. Jeg er ved at være tilfreds.
|
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
Som jeg husker optiske SPDIF/Toslink forbindelser så er der begrænsninger i hvad de kan overføre. Er der andre muligheder for at føre lyd tilbage til dit TV?
Andet spørgsmål: Hvilken default lydindstilling i Onkyo'en synes du der fungerer bedst til lyden? Jeg har selv en NR709 og kan ikke helt bestemme mig for om jeg skal vælge "straight decode" eller et af de lyd programmer Onkyoen tilbyder.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Begrænsningen ligger i at der ikke er båndbredde nok til HD lyd, så ingen begrænsning på surround fra TV kanaler. Det mest korrekte lydformat er det recieveren selv vælger. Alt det andet gejl ødelægger lyden. |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
|
Er det digital surround lyd så ja (Dolby Digital, DTS, DTS HD-Master, Dolbu TrueHD, Atmos etc) På den analoge siden vil jeg ikke give dig ret. De TV stationer der stadig kun sender stereo lyd ud, der kan det være en fordel at bruge Dolby Prologic eller DTS NEO 6. Her er det mest et personlig valg.
|
||
![]() |
||
|
Det vil jeg gi dig fuldstændigt ret i. Godt du lige fik det med. Bruger selv Neo:6 når der kun er et stereosignal til rådighed. |
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
Det er godt nok fjollet, men du kan da overveje at bruge et toslink til at overføre lyden fra TV til AVR, så behøver du ikke HDMI control. Man kan godt finde et tyndt et der ikke er mere end et par mm tykt.
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
|
||
![]() |
||
Onaj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 196 |
|
Købte på black friday et Samsung 65 9005 har også en Onkyo...
Og sloges hele aftenen igår med netop det problem at lader jeg Onkyo styrer så virker lyden fra SR fint, men kan simpelthen ikke få lyden fra TV eller dens Apps til at spille ud igennem Onkyo. Har prøvet med Toslink og ARC HDMI stikket på henholdsvis Samsungs One Connect og Onkyoens HDMI OUT/ARC indtil videre uden held. Håber du vil dele hvad du når frem til sådan så jeg kan afprøve det på mit system :) |
||
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales. Reklame off: |
||
![]() |
||
Susperia ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 708 |
|
Min Onkyo NR809 er sat til.
HDMI Control (RIHD) ON Audio Return Channel. ON Samsung 65KS7005 er sat til. HDMI-lydformat. Bitstream Lydformat. Dolby Digital Det virker perfekt med Dolby Digital via ARC, både fra Xbox, Ps4 og Apps i tvet. Jeg ville dog gerne have HD lydformater, men ved ikke hvordan jeg skulle kunne få det. Min NR809 ser ikke ud til at bruge meget strøm i standby, når RIHD er aktiveret. Til at starte med gør den, men efter nogle minutter, så klikker receiveren, og det lille HDMI som lyser i displayet forsvinder, og så er det kun den gule diode som lyser. Så med mindre min energi måler viser forkert, så bruger den ikke meget når det kun er den gule diode som lyser. Så forsvinder det lysene HDMI ikke på jeres display, efter nogle minutter? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |