recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung P2770HD på Waoo / Profiber DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung P2770HD på Waoo / Profiber DVB-C

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
*Bielefeldt* Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Marts-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung P2770HD på Waoo / Profiber DVB-C
    Sendt: 25-Marts-2011 kl. 00:44
Jeg benytter en Samsung P2470HD til modtagelse af TV i soveværelset vai Waoo /Profiber som distribuerer DVB-C på coaxial nettet. Det fungere fint, og det er rart ikke at skulle benytte en ekstra box for at modtage de digitale kanaler.
 
Nu har jeg så anskaffet et Samsung P2770HD som er næsten magen til, blot 27" mod 24" på det første.
Imidlertid kan jeg ikke få det til at finde de digitale kanaler. Har forsøgt at tilslutte det direkte til Waoo boxen, men stadig uden held. P2470HD virker over alt hvor jeg slutter det til.
 
Landekoden er som standard sat til "Andre" og hverken Danmark, Norge, Sverige eller Finland er en mulighed. Har det nogen væsentlig betydning ?
 
Der er en række indstillinger når jeg lader den søge efter kanalerne. Jeg benytter Full scanning, og dermed burde den vel finde kanalerne, men intet hjælper. 0 Kanaler fundet. Så jeg må dermed leve med de analoge, men det er jo ikke nær så godt.
 
Det er mit fortvivlede håb at nogen her har erfaring med produktet og kan hjælpe mig over mine frustrationer.
 
 


Redigeret af *Bielefeldt* - 25-Marts-2011 kl. 01:21
Til top
*Bielefeldt* Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Marts-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 10:47
Så lykkedes det mig at finde årsagen til den manglende modtagelse af DVB-C.
 
Den model jeg har købt findes i to udgaver:

LS27EMDKU/EN  (Min model til europæisk brug)

LS27EMDKU/XE   (Skandinavisk model)


Førstnævnte understøtter kun MPEG2 kodning
Sidstnævnte understøtter MPEG4 kodning

Waoo/Profiber sender allerede nu kun i MPEG4 format.
Jeg er således ikke i stand til med den model at kunne benytte DVB-C
Det er således bare at sige Øv, øv og øv. Cry
Der er 500 kr. forskel på de 2 modeller. Man skal bare vide inden man køber hvad det er man får.

Morale: man skal vide hvad man har med at gøre når man foretager TV indkøb.
Jeg købte skærmen primært til PC brug og opfattede det at der var TV tuner i den som et plus.
Nu hvor jeg ønsker at udnytte det, du'r det bare ikke.
Håber andre må lære af dette. Thumbs Up


Redigeret af *Bielefeldt* - 25-Marts-2011 kl. 11:29
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu