recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung plasma med blå punkter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung plasma med blå punkter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smalspor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Marts-2009
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung plasma med blå punkter
    Sendt: 25-Marts-2009 kl. 16:01
Hej med jer.

Ja, jeg ved godt at overskriften lyder lidt kryptisk men mit problem med min Samsung PS42E71H plasmaskærm er lidt tricky: Fejlen optræder periodisk (og der er næsten det værste). I øverste venstre hjørne kommer der nogle blå aftegninger. Det ligner ikke burn-in og hellerikke pixelfejl (Har kørt en BurnInWash og Recorder.dk´s DVD for pixelfejl). Og hvis det var burn-in- eller  pixelfejl, burde fejlen så ikke være der altid? De blå aftegninger viser typisk hvis farven på skærmen er grålig, grønlig og nogel gange også ved blålig farvetoner. Jeg håber virkelig at der er nogen der kan komme med en god idé om hvad det kan være.

Her er lidt link´s med billeder af problemet (Undskyld hvis de er lidt sløret)

http://imageload.dk/files/4fdf54abfe34d1662c9f762ffdebe554.j pg
http://imageload.dk/files/034d891a835ae83dbef7962c7c074eee.j pg
http://imageload.dk/files/656e2c0cd45be56ee9a3ab4a3f935c48.j pg
http://imageload.dk/files/4cd6e70f11b7b51e8826f5eca60ea87e.j pg
(P.S: Fjern mellemrummet imellem j og p så kommer billedet frem)

Redigeret af smalspor - 25-Marts-2009 kl. 16:36
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 10:46
Seneste nyt i sagen:

Efter at have fejlmeldt til Samsung, som sendte den videre til Infocare, skete der ikke særlig meget til at begynde med. Så jeg begyndte at at skrive til dem for at få dem til at tage sig lidt sammen. Det endte med at Infocare ikke kunne skaffe et nyt panel hjem fra Samsung og at Samsung ville kreditere for fjernsynet. Super, tænkte jeg. Nyt tv..........lækkert. Men der er bare lige den hage ved det at Samsung synes det skal være et tilsvarende tv, altså 42 tommer og plasma (selvom de i deres RMA har skrevet at tv´et er et LCD?) Ikke nok med det: afløseren for mit tv skulle øjensynlig være PS42B456B som er kr 1000 billigere. Spørgsmålet er så, er jeg ringere stillet med det fjernsyn? Eller skal jeg brokke mig til dem?

Redigeret af smalspor - 22-Maj-2009 kl. 11:18
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 10:55

Oprindeligt skrevet af smalspor smalspor skrev:

Seneste nyt i sagen:

Efter at have fejlmeldt fejlen til Samsung, som sendte den videre til Infocare, skete der ikke særlig meget til at begynde med. Så jeg begyndte at at skrive til dem for at få dem til at tage sig lidt sammen. Det endte med at Infocare ikke kunne skaffe et nyt panel hjem fra Samsung og at Samsung ville kreditere for fjernsynet. Super, tænkte jeg. Nyt tv..........lækkert. Men der er bare lige den hage ved det at Samsung synes det skal være et tilsvarende tv, altså 42 tommer og plasma (selvom de i deres RMA har skrevet at tv´et er et LCD?) Ikke nok med det: afløseren for mit tv skulle øjensynlig være PS42B456B som er kr 1000 billigere. Spørgsmålet er så, er jeg ringere stillet med det fjernsyn? Eller skal jeg brokke mig til dem?

Hvornår har du købt tv'et?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvornår har du købt tv'et?

Jeg købte det for ca 2 år siden, så som sådan synes jeg det er en meget fin service fra Samsung at kreditere et fjernsyn der lige er på grænsen af garantiperioden. Ingen tvivl om det.

Redigeret af smalspor - 21-Maj-2009 kl. 11:16
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 11:29

Oprindeligt skrevet af smalspor smalspor skrev:

Jeg købte det for ca 2 år siden, så som sådan synes jeg det er en meget fin service fra Samsung at kreditere et fjernsyn der lige er på grænsen af garantiperioden. Ingen tvivl om det.

OK. Jeg kender ikke den specifikke model (E71) specielt godt, men min umiddelbare vurdering ud fra min kendskab til Samsung plasma'er fra den årgang er at du vil få et bedre tv i den nye. Du har ikke som sådan krav på at få et tv til tilsvarende pris, du har krav på ikke at blive ringere stillet. Så når du bliver tilbudt et tv der efter 2 år "kun" er 1000,- billigere, er i betragtning af de prisfald der ellers har været på markedet, meget flot. Så kontroller at der ikke er specifikke funktioner på dit gamle du kommer til at savne, og tag imod tilbuddet hvis det ikke er tilfældet - billedkvaliteten burde være bedre på den nye. Fin service med andre ord.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 11:34
hvad jeg har læst mig frem er samsung 2009 modeller blevet rigtig gode. Kender dog ikke deres HD ready PS42B456B, men tror bestemt ikke den skulle være dårligere.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 10:45
Hej.
Jeg har tjekket specifikationerne på PS42B456B med min PS42E71HX og umiddelbart er der ikke noget jeg kommer til at savne.
Jeg takker mange gange for råd og inputs. 

Redigeret af smalspor - 22-Maj-2009 kl. 10:47
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu