recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Plasma TV - Manual
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung Plasma TV - Manual

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
danniambi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Plasma TV - Manual
    Sendt: 06-Juli-2007 kl. 15:14

hey ;)

her i mandags fik jeg købt et nyt plasma TV i Expert. (PS42C96HXD). 

er meget glad for det, og grunden til jeg valgte plasma, var fordi det var bedst til mine behov. Jeg tegnede også en expert basis forsikring til 700, som dækkede evt. uheld. Jeg læste så manualen igennem og så dette, som var meget chokerende:

A still image displayed too long may cause permanent damage to the PDP panel.

Hvis du ser på plasma-tv'et i formatet 4:3 i længere tid ad gangen, kan det medføre at der vises kanter i venstre og højre  side samt midt på skærmen som følge af forskel i skærmens lysafgivelse. Brug af en dvd eller spilkonsol kan medførere lignende resultat på skærmen. Beskadigelse forårsaget af ovenstående dækkes ikke af garantien.

Visning af stillbilleder fra videispil og pc i en længere periode kan give delvise efterbilleder. For at forhindre dette kan du reducere lysstyrken og kontrasten, når du viser stillbilleder i længere tid.

Jeg læste så tidligere topics igennem på siden, om at man IKKE skulle sætte den på dynamisk, så har ændret den til standard, der er også biograf/film, men det er for mørkt.. derefter satte jeg kontrasten ned til 60, og lysstyrken ændrede jeg ikke..

Så satte jeg også pixel ændring til, så hver 2. minut flytter den 2 gange ver. og hori.

Men det der skræmmer mig mest, er at der står visning af DVD og videospil.. Må jeg nu ikke se en DVD film, uden at jeg risikerer en burn IN ? Forstår det ikke, hvad er det der helt præcist sker, når jeg sætter en DVD eller spiller på min xbox360? for er ret bange for at se en dvd eller spille, så har indtil videre kun set TV2 og DR1.

Har også ringet ind og spurgt om basis forsikringen dækker burn ins, men selvfølgelig vidste ekspedienten ikke hvad burn in var.

Hilsen

Danni

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 16:20

Hej Danni - velkommen til, og tillykke med dit nye Samsung Plasma, det er et fint TV.

Det er helt korrekt, at man under forskellige forhold kan komme ud for burn-in, men så skal du også bære dig ret dumt ad.

De første ca. 200 timer skal du benytte nedsatte parametre for f.eks. kontrast, lys, farve osv. Andre benytter sig af en "Indkørings DVD" som du kan finde her på siden blandt meget andet godt:

http://www.recordere.dk/download/

Hvor om alting er, vill jeg nok vente med spil de første ca. 200 timer - just in case. Jeg har tidligere haft et Samsung Plasma, og benyttede da funktionaliteten med pixel-ændring. Men trøst dig, jeg har aldrig fået burn-in. Heller ikke af at se DVD med over/underbjælker.

Jeg har dog svært ved at tro at nogen forsikring dækker mod burn-in.

Held og lykke med det - du bliver alt andet lige glad for dit nye tv

Redigeret af Hother - 06-Juli-2007 kl. 16:35
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 16:58
tak for svaret ;)

altså det er en forsikring mod f.eks. skader som jeg selv har forårsaget. Og ringede ind til expert i jyderup, og det sagde at det dækkede de.

Men ved ikke om det gør det, for hun lød til at være usikker.

Men hvad er det så der sker efter de 200 timer? så kan der ikke ske burn in eller er risikoen bare meget mindre?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 17:02
Hej igen Danni - jo vist kan du lave burn-in efter 200 timer. Det kan ske som hvor en bekendt ved en fejl lod sit tv stå tændt med txt-tv i flere timer, eller hvis du spiller med det samme "panel" i mange timer. Men risikoen er væsentlig mindre efter de ca 200 timer.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 17:33
okay tak for hjælpen...

så det vil altså sige disse burn ins, kune forekommer ved at se det samme i flere timer I TRÆK , og ikke sådan sammenlagt..

så hvis jeg nu så TV2 i en time eller to, og derefter slukkede, og så igen så det senere på dagen, så ville der ikke ske noget.. men modsat at jeg så så TV2 flere timer 3-4 timer, så ville det forekomme?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 18:12
Nej der skulle ikke ske noget ved at se tv som du oplyser, heller ikke ved de 3-4 timer. Du kan muligvis opnå lidt retension (TV logo´et), men det forsvinder da heldigvis igen 

Redigeret af Hother - 06-Juli-2007 kl. 18:52
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu