Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Andresen
Junior bruger
Oprettet: 01-August-2006
Status: Offline
Point: 49
|
Emne: Samsung plasma Sendt: 15-Januar-2007 kl. 19:02 |
Hej
Har lige set at TC har fået 2 Samsung plasma på programmet. Det er modellerne PS 42 P 7 H og PS 42 Q 7 H. Er der nogle der kender noget til de to modeller?
Jeg har overvejet at købe et Pio 427 XA, men den er lige på smertegrænsen rent økonomisk. (Pana'en er ikke i spil pga konen - det skal være et sort tv). De 2 Samsung modeller er måske interessante, i hvertfald fra et økonomisk synspunkt, men kender intet til dem ud over de specs jeg kan finde på nettet.
|
 |
jackyl
Bruger
Oprettet: 14-November-2006
Sted: Denmark
Point: 192
|
Sendt: 15-Januar-2007 kl. 19:25 |
|
allan
|
 |
Ulrikwich
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
|
Sendt: 15-Januar-2007 kl. 19:32 |
Der er langt fra Samsung Plasma op til kvaliteten på en Pio/Pana. Hvis du der dem ved siden af hinanden vil du ikke være i tvivl om det. Med det sagt skal du også tænke over hvor meget det betyder for dig. Samsung leverer da et tilstrækkeligt billede, der findes bare bedre.
Mht Pio, overvej evt. 4270XA. Den er billigere end 427XA og panelet er nøjagtig den samme. Det du mister er en HDMI indgang, ISF kalibrering og så en billigere fjernbetjening. Der er vist også nogle flere ting som er anderledes. Rammen er lidt anderledes men det er stadig en pæn skærm, og vigtigst af alt for dig - den er helt sort stadig.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 15-Januar-2007 kl. 19:45 |
Egentlig havde jeg tænkte mig at jeg slet ikke havde lyst til at svare på dit spørgsmål. Når jeg ikke havde lyst er det fordi, at uuhhhhh... det hele drejer sig om Pioneer. Samsung er notorisk noget forfærdelig bras iflg. flere andre indlæg. Jeg er selvfølgelig hammer stolt over at jeg alene har holdt Samsungs TV-division i live i gennem et års tid.
Ved du hvad andresen - smut ud og se med dine egne øjne. Find ud af hvad dine øjne bedst kan lide at se på. Sørg for, at de tv som du ser på er korrekt indstillet. Medtag gerne en af dine egne DVD´er, og se denne på de tv som du er interesseret i. Og døm så. 
Jeg siger hverken for eller i mod det ene eller andet fabrikat, men se dem med dine øjne.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-Januar-2007 kl. 20:16 |
Fandt lige noget "test agtigt" noget på de Samsung de spørger om. Du kan helt sikkert finde mere hvis du søger på nettet.
http://www.ciao.co.uk/Plasma_TVs_5291399_3-samsung
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Andresen
Junior bruger
Oprettet: 01-August-2006
Point: 49
|
Sendt: 15-Januar-2007 kl. 20:51 |
Hother skrev:
Ved du hvad andresen - smut ud og se med dine egne øjne. Find ud af hvad dine øjne bedst kan lide at se på. Sørg for, at de tv som du ser på er korrekt indstillet. Medtag gerne en af dine egne DVD´er, og se denne på de tv som du er interesseret i. Og døm så. 
|
Der er lidt det der er problemet. Jeg har i dag besøgt TC i kbh, men fyren derinde kendte overhovedet ikke til de 2 Samsung modeller! Jeg kan ikke umiddelbart finde andre fysiske butikker der har disse modeller.
Eftersom de overhovedet ikke kendte modellerne i butikken kunne de heller ikke svare på hvornår de ville få dem.
Umiddelbart er jeg derfor tilbage ved Pio'en, men da jeg ikke er den store fantiker mht til billedkvalitet og bare vil have noget til daglig brug synes små 20k bare af meget. Jeg har dog fundet frem til at det skal være et plasma da jeg synes bedre om billedet og specielt farvegengivelsen. Det skal nærmest udelukkende bruges til alm tv kiggeri med TDC kabeltv (ingen selector)
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 15-Januar-2007 kl. 21:25 |
Okay andresen - hvis du egentlig bare ønsker et godt billede og en god funktionalitet så ville jeg ikke være bange for Samsung. Min svoger (hej Bjarne ), har det Samsung du har i tankerne, og han er ikke utilfreds med sit tv. Jeg har forgængeren til 7-serien, og er bestemt meget tilfreds. Jeg har i dag lige modtaget de første HD DVD til min Toshiba HD DVD afspilleren - og HD billedet er der bestemt ikke noget galt med. Men en god ide er nok at købe tv´et hos TC, de giver nemlig en fin garanti. Jeg tror ikke at det er et tv i restordre, så de får det nok snart.
Men du vil få meget glæde af en Selector - tror mig, det forbedre billedet, det gør selectoren på alle tv.
Redigeret af Hother - 15-Januar-2007 kl. 21:36
|
|
 |