|
Samsung problem |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke kalibreret ved at vælge film indstillingerne!
Klaus |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Her findes pre og post calibrations på nævnte TV, og hvis vi søger videre, kan vi sikkert finde forskellige værdier på efterkalibreringer.
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/js9000 Forøvrigt igen det fine link, som du gav mig
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Ja, flere steder. Men derfor er det stadigt forkert at du kalder det "kalibreret", når man vælger film mode. Klaus |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Klaus, din henvisningsside bruger ordene en forkalibration og en efter Ja, ja man kan indstille, ja og indstille, men man kan kun justere til at folk er tilfreds. Og hverken modelforskellighed eller hjemlige lysforhold stiller folk tilfreds. Flere testsider finder det iøvrigt frustrerende, at indstillingerne er så "fastlåste" at nye TVs kun kan justeres udfra et tema, fx Movie. Akkurat som din linkede test nævner, er Samsung forkalibreret. Tak, tak Samsung. Selvfølgelig og heldigvis. Der findes jo folk nok, der mener sit og andre noget andet. Kvindebryster er også forkalibreret, men ikke altid lykkes efterkalibreringen.. Fx fulgte jeg ideerne på flere testsider, hvor man nævnte samme synspunkt , og jeg undlod at lade mit nye TV kalibrere, - brugte flere test siders faktuelle mening om dette. Hold da op, hvor flot. Med enkle justeringer. Selvfølgelig går butikker m. fl. glip af indtægt! Selv har jeg endog ikke benyttet et forhandlet og opnået tilbud, der indgik i handelen, for det kan ikke gøre det bedre. Ja, ja. Nogle siger og mener noget andet, men jeg har apparatet og har prøvet det. Det er ligesom Kejserens nye klæder: han har ingen tøj på, sagde barnet. Men der virker! Og hvor er da synd at andre fabrikanter ikke har fundet på dette geniale, men lader sine brugere betale Men det må ikke siges højt. Især ikke-brugere af fx mitTVfabrikat har en mening, men en gylden regel sigee, at viden-erfaring befinder sig på et højere bevidsthedsniveau end en mening eller tro. Selvfølgelig ved et firma, der står for 60% af verdens produktion af LCD skærme også, hvordan skærmen bør vises og se ud.. Ellers kan man jo på YouTube se de mange præsentationsvideoer i Uhd, som samme firma viser.
Redigeret af bentpetersson - 19-November-2015 kl. 20:03 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
*Suk*.
![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hæ! Jeg begynder at forstå hvorfor tagudhænget hænger i det nye byggeri jeg bor i. Det er beregnet af en ingeniør
![]() |
|
![]() |
|
Bare vent kære venner 😊
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Hvad så Klaus, Henrik og Kampus?
Er I friske og med på et forsøg? Skal vi prøve at sætte de anviste indstillinger på mit TV fra http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/js9000/settings ? Nej, nej der skal bestemt kalibreringsudstyr på siger een af jer måske. En anden vil noget andet og en tredje .. Jeg foreslår, at vi blot afprøver Rtings kalibrering. I indstiller på mit TV, hvis I da kan blive enige!l Jeg giver en god weekend hernede i forkantdanmark sammen med jeres koner/kæreste. Og John - du læser jo alligevel med på sidelinjen - du for lov til at være dommer sammen med din kone, der har samme stemmeret som du. Vi laver testen i en weekend inden jul. Foreslå weekend! Hvis man framelder sig, er det fordi man ikke tør. Hvad siger I? Resultatet offentliggøres her på recordere.dk |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Vi tager lige en hurtigt omgang engelsk for tv-kyndige: Pre - calibration = måling før kalibrering Post - calibration = måling efter kalibrering. Edit: r flyttet længere ned første gang jeg bruger ordet kalibrering, så ordet er stavet helt rigtigt. Klaus Redigeret af KlausDM - 19-November-2015 kl. 22:59 |
|
![]() |
|
Er det nødvendigt at kalibrere? Læs her. http://support-us.samsung.com/cyber/popup/iframe/pop_troubleshooting_fr.jsp?idx=160444&modelname=LN40B</td></tr>+<tr><td+width%3D&modelcode=&session_id=P2JpQ0GqXGFhLrXXTg9ckhDRspTCypwBSJddSttJGJnVL2nGFw4y!-1964052360!1228160092!1329498590828 Og så kan der næppe koges flere boller på den bagatelsuppe, vel Stil op som en rigtig mand hernede. Redigeret af bentpetersson - 20-November-2015 kl. 16:22 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |