recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung "Protect" fejl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung "Protect" fejl

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vestersgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung "Protect" fejl
    Sendt: 12-November-2008 kl. 19:09

Hej

Jeg købte for et par måneder siden et nyt surround anlæg som nu på mystisk vis ikke gider starte op.

Det er et Samsung HT-Z210R.

     http://www.befro.dk/shop/samsung-ht-z210r-3113p.html

Når jeg tænder for det starter det op som normalt og skriver "Hello" i displayet men skifter så til "Protect" og slukker igen.

Jeg har driblet lidt rundt på nettet men kan ikke rigtig finde noget rigtigt svar.

Er der nogen der har oplevet noget lignende?

Der er stadig garanti, men da der er langt til leverandøren kan jeg ikke få det ordnet før jul

Mvh

Vestersgaard

/Vestersgaard
Til top
Sonder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 19:36

Hej.

Oftest når anlæg/forstærkere/receivere kommer med fejlmeddelelsen "protect" er det fordi der er en kortslutning på en af højttaler-udgangene.

Derfor bør du starte med at tage strømmen fra anlægget , derefter tage alle højttaler kabler ud af anlægget, og så strøm på igen og se om det tænder normalt derefter. Så er alle højttalere og kabler udelukket.

Hvis anlægget stadig skriver "protect" er der højst sandsynligt en fejl i anlægget.

Hvis det derimod starter normalt, er det et af kablerne, en tilslutning eller en højttaler der er defekt.

Så er det med at drible rundt og kontrollere alle kabler og tilslutninger



Redigeret af Sonder - 12-November-2008 kl. 19:37
Til top
vestersgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Sonder Sonder skrev:

Hej.

Oftest når anlæg/forstærkere/receivere kommer med fejlmeddelelsen "protect" er det fordi der er en kortslutning på en af højttaler-udgangene.

Derfor bør du starte med at tage strømmen fra anlægget , derefter tage alle højttaler kabler ud af anlægget, og så strøm på igen og se om det tænder normalt derefter. Så er alle højttalere og kabler udelukket.

Hvis anlægget stadig skriver "protect" er der højst sandsynligt en fejl i anlægget.

Hvis det derimod starter normalt, er det et af kablerne, en tilslutning eller en højttaler der er defekt.

Så er det med at drible rundt og kontrollere alle kabler og tilslutninger

Tak for svaret.

Jeg har dog forsøgt det du skriver, jeg tog alle ledninger ud af anlægget og tændte for det igen med samme resultat.

Har gjort det igen i aften (for lige at tjekke igen )

så jeg ender nok med at skulle sende det ind til rep.

Men tak igen for svaret.

mvh

Vestersgaard

/Vestersgaard
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu