|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
HisLogin ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() |
Det er Q-modellen på billedet (piano look), C-modellen er i mat sort. Der er langt langt færre reflekser i skærmen end på andre plasma'er, og specielt PV60! En af årsagerne til jeg vælger samsungen. Har ligget på knæ hos samsung concept store i illum, for at se hvor meget lamper og vinduer reflekteres!! Samsungen har Filter BrightTM, som i lighed med LG's og Pioneer's "refleksløsninger" gør en del for at minimere skærmreflekser.
|
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
o.k.....du har gjort lidt benarbejde,men.......du må da give mig ret i at der ER reflekser på billedet? Jeg ved godt at Pioneer,LG,Samsung gør forskellige ting for at minimere problemerne,men.....en af mine kollegaer har LG(MED REFLEKSER),en anden kollega har Pioneer 435(MED REFLEKSER),og så var det at jeg så billedet ovenfor(med reflekser),men hvis du har set det live-og du siger at der er færre end i eks. Panasonic,ja så tror jeg naturligvis på det. Iøvrigt er der vel ikke forskel på reflektionerne bare fordi at der er "piano-finish"på den.......der er vel for pokker ikke PIANOLAK foran selve panelet? Leo. Redigeret af lrev - 04-Juli-2006 kl. 18:15 |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
HisLogin ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() |
Jo der er stadig reflekser - men der er færre end i et crt tv. Det er jo desværre dilemmaet - du får efter min mening et klart bedre billede med plasma end med lcd, men desværre er der reflekser i plasmaen. Men jeg vil altså heller leve med reflekser end et lcd!! Jeg har en hel "vindues væg" modsat mit nuværende crt tv - og ja det er tit et problem. Derfor går jeg efter et plasma hvor der er gjort alt for at minimere reflekserne, kombineret med et "tilt"-vægbeslag. |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
de nye Philips lcd 9831/9731 har jeg besluttet mig for at jeg sagtens kan "leve med" Gør dig selv den tjeneste at se dem LIVE,før du bortdømmer lcd. Har selv væres "plasma-nørd" tidligere,men er blevet omvendt af disse Philips modeller. Ved godt at det er en anden pris-men det er også et helt andet produkt end dette Samsung. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har set Philips 9830 - og enig de laver nogle rigtig gode lcd'er. Ved alm. antenne signal vil jeg dog stadig påstå, at plasmaerne giver et lige så godt billede. Og du siger det selv prisen - du får jo ikke et dobbelt så godt billede, for den dobbelt pris, som philips'en ca. koster. Men hensyn til fladskærme vil jeg vælge sammen indkøbsstrategi som jeg har med pc'er - aldrig aldrig købe 'state of art'. Hertil går udviklingen pt. simpelthen for hurtig, til jeg mener det kan betale sig! For ingen tvivl Philips lcd 9831/9731 er 'state of art'. Men jeg vil ikke give 35 K for en skærm, hvor man om 1 - 1½ år, kan få en teknologisk bedre skærm til de halve! |
|
![]() |
|
![]() |
"Men hensyn til fladskærme vil jeg vælge sammen indkøbsstrategi som jeg har med pc'er - aldrig aldrig købe 'state of art'. Hertil går udviklingen pt. simpelthen for hurtig, til jeg mener det kan betale sig! For ingen tvivl Philips lcd 9831/9731 er 'state of art'. Men jeg vil ikke give 35 K for en skærm, hvor man om 1 - 1½ år, kan få en teknologisk bedre skærm til de halve!" Hej igen. Helt enige er vi ikke,men næsten:Køber heller aldrig det sidste hippe-dvs-jo,men jeg venter lidt.Den nye 9831 er allerede faldet betragteligt i pris siden Maj-så jeg regner med at den er blevet helt menneskeligt prissat hen omkring Nytår(uden at være forældet til den tid).Samsung-og LG,har jeg da også kigget på,men mener simpelthen at de er FOR billigt lavet til at jeg gider at have det hængende i min stue(selvom billedet på begge er flot til prisen)Hvis jeg om 4-6 mdr kan købe 9831 til noget der ligner 3000 Euro,ja så er det det jeg gør,og vil endda grine hele vejen hen til banken. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja næsten enige. Tror også banken griner, det gør de nok uanset hvilken fladskærm man køber. Du set denne test hvor 42PF9831d taber til et plasma ik'? http://www.testberichte.de/preisvergleich/level4_homevision_ 41829.html Så længe 90% - 95% af det tv jeg ser er alm. tv(analog) signal går jeg efter plasma.
|
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Iøvrigt den test du henviser til,så taber 9831 til en pioneer plasma til..ja, til 70k..det er du klar over-ikk`? Og du sagde at Philipsen var dyr Tag og find et sted hvor du kan se en 9831 med tv signal.....det er noget der rykker. |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er ingen skam, at tabe til et tv som er dobbelt så dyrt (pioneer plasma vs 9831, 9831 vs sam ps-42c7h). Ok, jeg må ud og se den dersens phillips - men nægter at rører den før den er kommet under 20K. |
|
![]() |
|
Ziersen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
Men der er ingen der har set Samsung ps-50c/q7H til under de der 25.000 kr. vel? Eller nogle der ved om der er et fælleskøb på vej???
![]() |
|
![]() |
|
Nauzeas ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() |
Hvordan "river" man lige foden af sådan et Q7H? .... er det bare de 4 skruer der ligger på linie under de nederste skruer til vægbeslaget? ..... og kan man pille dem helt ud og så bare løfte skærmen af foden? ... SKal ha' konen til og hjælpe, så det skal helst klares i "first take" |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |