|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Klaus2 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-December-2005 Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 19-December-2005 kl. 02:09 |
Samsung PS-42P5H Er der nogle af jer der har denne skærm ? Er i tilfredse ? Hvis nej hvorfor ikke? Mvh. Klaus |
|
![]() |
|
CKS1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Vil da gerne lige ridse op i denne tråd. da jeg er blevet lun på denne model pga. pris, design og specs. men den er svær at finde info om på nettet. Så er der nogen der har noget godt/dårligt at sige om den. Og om Samsung plasma paneler generelt.... Tak!
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej CKS1 Hold også øje med hjemmesiden her i morgen, hvor der kommer et tilbud om fælleskøb på en stærk konkurrent til Samsung plasmaen. Måske det bedste prisvenlige HD-plasma TV man kan købe lige nu: LG 42PX5 /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Klaus2 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-December-2005 Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Nå, men der har jo ikke været særlig meget liv i denne tråd siden jeg startede den. Men nu har jeg selv haft ovenstående skærm i en måned og er meget tilfreds. Især efter jeg købte nogle bedre kabler, det var en helt forrygende forbedring, så det er ikke der man skal spare. Nu ska det lige siges ar jeg ikke har haft andre fladskærme og har derfor ikke så meget at sammenligne med. Min svigersøn har et Alfa View og der er Samsung´ en klasser bedre. \Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
Har ledt efter en ejer af dette tv. og det har ikke været nemt. Så Klaus.......kunne du ikke hive lidt tid ud af dit skema, og bikse et mini review sammen? Evt. supleret med lidt billeder. er specielt interesseret i hvordan TV(tuner) signalet er. har set en dvd på det inde i samsung concept store i Illum, koblet op via en dvd med HDMI ud. der var billedet helt suværent. men da jeg ser meget alm. tv(tdc kabel), er det ret væsentligt hvor det billed er. Hvad lå ellers til grund for at du valgte det tv? har du på noget tidspunkt feks. set/sammenlignet med det meget omtalte Panasonic PV500? Håber du kan komme med noget info... PFT. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej CKS1 Nu har jeg jo ikke lavet sådan en review før, så derfor føler jeg mig ikke specielt kompetent til det Du skriver f.eks. "er specielt interesseret i hvordan TV(tuner) signalet er?" Jamen hvordan pokker beskriver man det???? Nå men jeg må jo forsøge uden de store tekniske udtryk Men du skriver også at du har TDC-Kabel - og nu spørger jeg sikkert dumt, men behøver du så overhovedet at bruge tunerdelen? Eller er det kun hvis man har en Selector-boks at man ikke behøver det? Nå men tilbage til sporet: Jeg har Parabol modtager med Canal Digital så det eneste tv jeg ser via min alm. antenne er TV2 og en gang imellem DR1 hvis jeg ikke lige gider at tænde for Sat-boksen. Jeg går ud fra at de ting jeg nævner nu, stort set er gældende for alle skærme i den størrelse, men jeg ved ikke lige hvordan jeg ellers skal skrive det. Man skal ikke se billedet tæt på, så ligner det et meget dårligt komprimeret JPG-billede. Vi sidder vel ca. 3- 3.5 meter fra skærmen og der er det fint nok. Men jeg syntes ikke man "bare" kan snakke om TV(tuner) signalet som en enhed, da mine erfaringer er, at der kan være utrolig stor forskel på det samme signal afhængig af hvad det er du ser. Her mener jeg, at der må jo unægtelig også være forskel på hvilket optageudstyr der er brugt, hvor meget de har komprimeret det osv. Under alle omstændigheder kan der være kæmpe forskel på de udsendelser jeg ser via min alm. antenne og for den sags skyld også via min parabol. Men når det er udsendelser der er "lavet" rigtigt, så er det f.... flot også via TV-signalet. Men igen så bliver det endnu bedre over parabolen. En lidt underlig ting er, at farverne fra de to signaler TV og Parabol kan være meget forskellige. Ja faktisk så meget at jeg har lavet to forskellige farveindstillinger til de to forskellige signaler. Men heldigvis finder skærmen selv ud af at skifte imellem dem. På TV signalet var der et kraftigt gulstik, især studieoptagelser som TV-avisen, men mærkelig nok kunne nogle film være ok. Det kan være lidt irriterende når man skal lave disse farveindstillinger (men det er jo heldigvis kun én gang) at sliderne på on-screen menuerne er temmelig lange hvilket gør det meget langsomt at justere, man føler ikke rigtig der sker noget før end at man har holdt knappen nede længe. Men fordelen er er jo så til gengæld at man kan justere det meget nøjagtigt. Og efter at have fået det justeret ind efter vores smag er vi meget tilfredse. En anden ting jeg syntes der er lidt langsom, er skift imellem kanaler når man bare sidder og Zapper, men om det er langsommere end andre ved jeg ikke. Men hvis du på nogen måde kan få et digitalt signal fra TDC-Kabel så skal du gøre det. For lige de første gange vi så en film via vores parabol og hvis den var optaget flot - ja så sad vi faktisk og sagde "Hold da k.... hvor er det fedt". Men det har selvfølgelig også noget at gøre med, bare det at skifte fra vores "gamle" 32" - 100 Hz fjernsyn til en 42 skærm er jo bare fedt, og så gør det jo heller ikke noget at Designet "bare" er i orden Nej, jeg jeg ikke sammenlignet det med Panasonic PV500. Men grunden til at det lige blev det, var bl.a. flere test og udtalelser jeg fandt på nettet ikke kun om den model, men om Samsungs skærme generelt. Og faktisk var det "lillebroderen" PS-42S5HX jeg ville have haft, da jeg havde sammenlignet den med 10-15 andre mærker også meget dyrere skærme som var sat op ved siden af hinanden med det samme signal på dem alle. Det var godt nok i Metro hvor de bare vist bare"klasker" skærmene op på væggen og så gør de vist ikke mere ved det. Men i mine øjne var det absolut det billede jeg bedst kunne li´og jeg blev ved med at vende tilbage til den. Så efter at have ledt på nettet hvor jeg kunne købe det billigst, havde forhandleren ikke lige den model hjemme, men de havde en PS-42P5H stående og den kunne jeg få til stort set samme pris (20.700,-) Og det har jeg ikke fortrudt, da jeg faktisk syntes at designet helt i sort er flottere. Jeg syntes faktisk at skærmen er meget flottere i virkeligheden en på nogen af de billeder jeg har set. En anden forskel er, at i denne model er der 10 indbyggede højtalere som faktisk hvis man ikke lige gider at tænde for sit Surround anlæg, giver en ret fed lyd. Du skriver evt. suppleret med billeder? Mener du så med billeder hvor man ser skærmen sat op herhjemme i stuen eller hvad? Jeg skal måske lige nævne igen, at kablerne simpelt hen er meget meget vigtige. Det var helt utroligt som det forbedrede billedekvaliteten når vi ser tv fra vore parabol. Og det kan sikkert blive endnu bedre, da det ikke engang var nogle af de rigtig dyre kabler og det er stadig scart-stik bare i en bedre kvalitet. En anden meget vigtig ting jeg fandt ud af var, at hvis du f.eks. har en DVD-optager eller afspiller, så er de sikkert som standard sat til at udsende et alm. video-signal, det "legede" jeg lidt med og nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad jeg satte den på men under alle omstændigheder gav det et meget bedre billede, så prøv dig frem. Jeg ved ikke om dette var fyldestgørende nok. men ellers må du skrive igen Mvh. Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Klaus. det gik jo meget fint...har dog lige lidt flere spørgsmål. Man snakker jo meget om sortgengivelsen på plasma paneler. Der der er stadig problemer med en del, for ikke at sige de fleste. Her er det igen Panasonic med deres pv500 el. PHD8. Men hvordan er oplevelserne med dit? Dit kanalskift som du føler er langsomt.....er det i en sådan grad at det en direkte belastning for dig? Er alt dit udstyr koblet op via scart? bruger du slet ikke HDMI er komponent indgangene?? hvis man har et nogenlunde kamera, kan man godt skyde et par billeder med et godt resultat. fordi jeg ville godt se hvordan det så ud med et TV2 signal og et parabol signal, for lige at sammenligne. Forstår også på dig, at du siger at der er rigtig god mulighed for at tilpasse billedet som du vil have det. og give hver enkelt kanan sin indstilling. Ellers andre negative/positive ting at hive frem omkring det? Var det Metro i Kbh. du har været ude og se det i? Og så lige for at runde af......kan du komme med nogle af de links til anmeldelser du har læst rundt omkring på nettet?? Tak igen.. Casper
|
|
![]() |
|
halvautomat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej Klaus2 Fin anmeldelse som alm mennesker klart forstår Jeg har lige bestilt en af de 500 PS-42P5H der udbydes på en dk side - så må vi se om den kommer i marts
|
|
![]() |
|
clausjen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 402 |
![]() |
Har du hørt noget fra Hifi Galleriet om din bestlling/levering? Jeg har også bestilt og venter meget spændt på at høre nyt og endnu mere spændt på at modtage min skærm.
|
|
![]() |
|
halvautomat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej Nej hvis det er mig du spørger så har jeg ikke hørt noget - men jeg var heller ikke blandt de første der slog til på tilbuddet Hold øje med denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35690&P N=1&TPN=10
Redigeret af halvautomat |
|
![]() |
|
Kornum ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2006 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Jeg overvejer at købe ovenstående plasma, og jeg syntes også godt om specs på det. Det eneste jeg ikke kan finde noget om er, om det er en digital tuner der sidder i det. Der snakkes så meget om, at det skal det være, da signalet ellers godt kan blive dårligt
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Nej, der er ikke digital tuner i. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |