recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung PS-42Q7H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung PS-42Q7H

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
P. Holm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 15:39

Jeg brugte de standard bolte der fulgte med skærmen. De er ikke specielt lange, men jeg havde kortet nogle bolte ned til 25 mm (M8), og de var et pænt stykke for lange.

Det fungere helt perfekt! Vægskinnen er oprindelig med 5 huller, men jeg synes det så lidt fjollet ud at der stak så meget ud i hver side. Derfor skar jeg den over, så den kun sidder med 4 huller. Den sidder rigtig godt fast, og jeg er helt overbevist om at det er rigeligt til de 30 kg skærmen vejer.

Skruerne er 80mm lange og 6mm brede over gevindet. Hullerne er boret tilstrækkeligt dybt (mursten), og så banket to stk 8mm plugs i.

Redigeret af P. Holm - 31-Maj-2006 kl. 15:40
Til top
Jalokin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-April-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 12:33

Hej,

Jeg har nu søgt efter en plasma skærm i de sidste 3 måneder. Først var valget en PX5, så en PV60, så en PC1R, så en PC1RR... og endelig nu Q7H! Som nu er bestilt i Tyskland og på vej til DK. Pris 14.300 kr.

Lidt om valgene:

PX5 - fordi designet var riddy godt, og skærmen skulle generelt være god. Jeg blev også tiltrukket af de 2 tunere. Men skærmen faldt hurtigt væk, da PV60E kom.

PV60E - Ja, BILLEDKVALITET! Behøver jeg sige mere. Men det faldt væk på design, og funktioner. Bl.a. manglende PIP.

PC1R - Ja, denne skulle jo være super til prisen. Jeg blev/er tiltrukket af de manglende reflekser, og det gode billede. Men så igen, der er kun 1 tuner i, hvilket gjorde jeg så mig lun på PC1RR. I svenske og engelske tråde blev den rost til skyerne, så jeg var ret glad for, at jeg ikke nåede at betale for et PV60 eller PX5. Så jeg bestilte et PC1RR i Tyskland, til omkring 14 kilo - og lykken var gjort - troede jeg! For da det var bestilt - ja, så så jeg jo det nye Q7H! OG så var tvivlen sq stor - Lissom hos jer andre. Men valget faldt jo som bekendt på Samsungen - og baggrunden for mit valg er følgende:

Jeg skal sige med det samme, at jeg ikke har set nogle af de to i aktion - så det er ren information på nettet jeg traf mit valg på.

For det første Design. Det er uovertruffent - så det gider jeg ikke kommentere yderligere.

Reflekserne. Jeg kan forstå, at der er argumenter for PC1R/RR, pga det manglende frontglas. Men efter at have set billeder af PC1R med sollys på, ja, så er der jo stadig reflekser!!! Men de er bare mere begrænsede. Og da Samsung også proklamerer, at de har lavet noget, som reducerer reflekser - ja, så er dette ikke et tema for mig, da der sikkert, når det kommer til stykket, ikke er den store forskel her. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl!

Så har vi billedkvaliteten. Jeg ser at der er nogle der mener, at valget for Q7H fremfor PC1R, kun er design. Dette kan jeg så ikke forstå. Hvis man ser rundt om i de forskellige forums - ja, så er indtrykket, at alle der har set de to i direkte sammenligning, KLART synes at samsungen har det bedste billede. På samme højde som PV60E, som skulle have det bedste billed på markedet idag, sammen med Pioneer. Så derfor tror jeg på, Samsungen har det bedste billede.

Hvis vi så ser på funktioner - ja, så har Q7H også PIP, som PC1R har. Fjernbetjeningen skulle være pænere. Men de yderligere funktioner kender jeg ikke nok til - men har dog bl.a. læst, at Q7H's autozoom fungerer bedre end PC1R's.

Så er der ? om vægt- helt ærligt, gipsvægge eller ej - Det handler kun om bruge de rigtige plugs, så er dette problem løst. Når skærmen først hænger der, er der ingen der kan se om det vejer 23 eller 33 kg.

Prisen - Ja, der kan jeg så ikke komme uden om, at der er en forskel på. Og det er så her folk må gøre op med sig selv, om Samsungen er de ekstra penge værd. For som jeg ser det, efter nøje overvejelser - og mange timers surfen på forskellig debatforums - er Q7H klart den bedre skærm af de to. Som een skriver - måske på højde med Pioneer!

Så er vi tilbage ved, at jeg nu har afbestilt mit PC1RR, og bestilt Q7H. Til 14.300 kroner. Nogen er måske ikke meget for at bestille i Tyskland. Men hvorfor? Usikkerheden - ja. Men er I usikre på, om skærmen kommer? Nej, tror jeg ikke. Det hele strander på garantien. Og hvis der er et dansk garantibevis med stempel i - ja. så er dette problem løst. I hvert fald som jeg ser det - ret mig endelig! Men jeg er enig i, at der en usikkerhed omkring dette punkt, indtil vi har hørt om det første virkelige eksempel. Så det er forståeligt, at folk vælger at købe det i DK - men for mig er forskellen bare så stor, at det jeg tager "risikoen".

Så har vi leveringen - inden VM. Dette kan jo nok ikke nås inden VM - Men igen, en uge fra eller til, det er trods alt et køb til omkring 15 kilo og skærmen skal være i din varetægt de næste, ja, måske 10 år. Så er det vel ikke afgørende om man er nødt til at se Tyskland - Costa Rica på den gamle eller nye skærm. Når man véd, at man sandsynligvis kan se den første ottendedelsfinale på den nye skærm (og den rigtige).

Ja, det var mine overvejelser, kogt kraftigt ned på skrift - men jeg mener nu, at jeg har truffet det rigtige valg - for mig! Men det bliver jo først endeligt afgjort når jeg har fået skærmen, og haft den i nogle uger. Men om man vælger den ene fremfor den anden, så er der i hvert fald ingen tvivl om, at det er en god skærm, som man får. Tillykke med det.

Elvis has left the building!

Mvh/
Nikolaj
Til top
Jalokin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 13:37

Sakset fra en på et svensk debatforum, som har købt Q7H:

Efter snart en veckas användning och UTAN att ha kalibrerat den så kan jag säga att jag är fullständigt övertygad om att detta förmodligen är den bästa skärmen på marknaden just nu.

Jag velade länge mellan denna och Panasonic 42PV60 och även LG42PC1R. LG:n gick bort direkt då den inte alls levde upp till förväntningarna.
Jag har sett dessa tre bredvid varandra och matade med samma signal, dels Analog-TV, dels HD-slinga och dels DVD-film. Och efter lite pillande med inställningarna på samtliga 3 skärmar så fanns det en klar vinnare och det var Samsungen.

Positivt.
MKT bra svärta
Fina färger
Snygg design
Grymt ljusstark
Bäst på Analog TV (viktigt för alla som har Com-hem)
Minst lika bra som Pannan med HD och DVD-matning
Mindre reflektioner i glaset än andra (dock ej LG:n inräknad)
Inte en tillstymmelse till inbränningar
Prisvärd 19990:- inkl. 1 veckas boende på lyxresort
(POWER).

Ett flertal säljare på olika återförsäljare har sagt att de anser Samsungen vara bäst just nu.
Användare på nätet har gett Samsungen höga betyg.

Negativt.
1 Hdmi-ingång (löses enkelt med en switch)
Text-tvknappen och tillbakstillTV är skillda åt
I-landsproblem om ni frågar mig.

KÖP!!!!!!!!!!
Mvh/
Nikolaj
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 13:49

Hej!

Glæder mig til at høre om den lever op til forventningerne når den kommer.

Jeg kan godt lide designet,men har bare endnu ikke set en Samsung plasma som jeg brød mig om,men...

Overvejer selv kraftigt at "satse" på et køb i Tyskland-som du skriver er besparelsen jo så stor så det kan være svært at lade være!

kunne godt finde på det selv,når den nye Philips 42" 9731 kommer engang.

P.S-kan man bare bede om et "Dansk garanti-bevis"?

Leo.

Til top
Jalokin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Glæder mig til at høre om den lever op til forventningerne når den kommer.

Jeg kan godt lide designet,men har bare endnu ikke set en Samsung plasma som jeg brød mig om,men...

Overvejer selv kraftigt at "satse" på et køb i Tyskland-som du skriver er besparelsen jo så stor så det kan være svært at lade være!

kunne godt finde på det selv,når den nye Philips 42" 9731 kommer engang.

P.S-kan man bare bede om et "Dansk garanti-bevis"?

Leo.

Jeg kunne se, at P.Holm skrev, at der fulgte et dansk garantibevis med hans, som er købt i Tyskland. Så går ud fra, at selve garantibeviset er på flere forskellige sprog. Du skal bare huske at gøre opmærksom på, at der skal være et forhandler stempel i. Ellers er det ugyldigt.

Mvh/
Nikolaj
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juni-2004
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 19:43

Hej

Hvad betyder det reelt at kontrasten er 1:10000 på denne samsung og 1:3000 på Pioneer´s pdp 436sxe??

Jeg så Q7 i Fields og syntes rigtig godt om den, men når jeg så ser Pioneer så er der ingen andre der kommer op på siden af den! men den koster så også 4-5.000 kr. mere.

Hvad siger I andre, som har købt ellere er ved det, til disse 2 PS sammenlignet?

MVh Auri

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2006 kl. 20:45

Glem alt om specs. !! - det dine øjne ser, er det der tæller !

Vi kan sagtens drømme om en jævnbyrdig og samtidig væsentlig billigere plasma end Pio436, - men den findes ikke.

Spørgsmålet er, om man så synes,at man får nok kvalitet/design v at vælge Pio frem for de næstbedste som Pana,Samsung osv, i forhold til prisforskellen.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu