recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung PS50B535 eller Panasonic TX P42G20E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung PS50B535 eller Panasonic TX P42G20E

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LeetDonkey Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung PS50B535 eller Panasonic TX P42G20E
    Sendt: 07-April-2010 kl. 08:54
Hej

Nu er det ikke helt samme prisklasse, men jeg prøver alligevel

Jeg har kigget på en 50" Samsung PS50B535 til ~6000 samt en 42"  Panasonic TX P42G20E til ~7200
Jeg har dog desværre ikke mulighed for at se PS50B535 live.
Jeg ved dog ikke hvor underlegen Samsung skærmen er ifht. Panasonic skærmen, så hvis der var nogen der kunne komme med lidt ros og ris til begge skærme ville det være rart.

Jeg kommer dog fra en gammel Philips skærm (42FD9944) Så uanset hvad jeg vælger vil det være en kraftig opgradering :-)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 09:01
Lidt supplerende info:

Skærmen skal sættes til et medie-center samt en Nintendo Wii, den skal endvidere kunne modtage DVB-C da jeg har yousee.
Hvis der er én der har andre forslag til noget jeg bør kigge på modtages det selvfølgelig også :-)
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 23:26
Jeg ville vælge Samsung'en, mest pga. størrelse-pris forholdet. Alt andet lige, er 50" altid federe.

Desværre er alt andet ikke lige, hvis man skal tro div. anmeldelser. Jeg havde også en meget uheldig oplevelse med et PS50B550, som led kraftigt af retention. Billedet var faktisk rigtig godt. Overordnet set, har G20 bedre billede, men du skal betale mere for det + du får en mindre skærm.

Selv om jeg har haft den dårlige oplevelse, ville jeg vælge 535'eren. Igen, pga. størrelsen. Hvis man har haft en 50" én gang, er det svært at gå tilbage til noget mindre.

Redigeret af PhDream - 07-April-2010 kl. 23:26
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 10:46
Tak for input, jeg hælder også mest til Samsungen pga. pris/størrelsesforhold, men hvis den blev betegnet som decideret dårlig ville jeg dog hellere 'bare' have en 42".
Anmeldelserne af den har dog set okay ud, så mit ræsonnement var at synes jeg godt om billedet på min gamle plasma skærm der kun kunne kørte 1024 x 768 så vil jeg alt andet lige synes endnu bedre om billedet på Samsungen :-)
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 11:15
Har du overvejet LG's nye tv?
F.eks. 50PK550 til omkring 7500,-
Det skal siges, at jeg ikke kender den, da den er helt ny.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 12:28
Hej

Jeg kiggede på LG'en, jeg kunne dog ikke finde den nogensteder, ejheller kender jeg nogen der har bare en eller anden form for et LG fjernsyn, så det endte med at jeg bestilte Samsung skærmen.
Jeg skal ud og hente den i dag, og forhåbentligt bliver jeg ikke skuffet :)
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af LeetDonkey LeetDonkey skrev:

Hej

Jeg kiggede på LG'en, jeg kunne dog ikke finde den nogensteder, ejheller kender jeg nogen der har bare en eller anden form for et LG fjernsyn, så det endte med at jeg bestilte Samsung skærmen.

Jeg forventer ikke, at du bliver skuffet, indtil videre har jeg ikke hørt nogle som har været udtilfreds med billedekvaliteten på denne Samsung model.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af LeetDonkey LeetDonkey skrev:

Hej

Jeg forventer ikke, at du bliver skuffet, indtil videre har jeg ikke hørt nogle som har været udtilfreds med billedekvaliteten på denne Samsung model.

Det har jeg til gengæld, eller rettere: læst om. Der er mange, og dette er ingen overdrivelse, som er utilfredse med netop 530'eren pga. særlig udtalt flimmer, sorte streger, for meget input lag, osv.

Bare tjek de udenlandske fora. Folk returnerer disse modeller pga. de nævnte fejl.

Håber ikke at TS oplever fejlene, men man skal være klar over, at modellen har sine begrænsninger og mangler.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu