recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung PS50B855 Prestige Service
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung PS50B855 Prestige Service

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Crede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 18:08

Nu må producenterne godt nok ikke bestemme prisen over for butikkerne, men ofte følger butikkerne en anbefalet vejl. pris hvor indtjeningen er fornuftig, i forhold til det at drive en fysisk butik med alt hvad dertil høre, og mange af jer vil nok blive forbavset over hvor lidt der er til overs når året er omme og tro mig det er ikke en branche man bliver rig af, jeg har ikke noget imod internet butikker, de har jo også ret til at være her, der hvor den er gal er de mange vare der kommer til landet uden om de danske afdelinger og giver den danske branche svært ved at holde omsætning og derved holde en fornuftig service over for forbrugerne og deres fohandlernet, derfor vil jeg da opfordre folk til at tænke sig om når man køber ind, sometider kan det ikke betale sig at spare kr. 1000,- og det gælder jo ikke kun hifi og TV men også alt andet vi køber i det daglige.

Når men til sagen om Samsung 50"B855 så gå dog ned i den lokale expert eller fona og få en god pris der matcher eller bedre det burde være muligt, det er det ihvertfald i der hvor jeg arbejder.

Mvh.

Til top
Mono Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2008
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Crede Crede skrev:

Nu må producenterne godt nok ikke bestemme prisen over for butikkerne, men ofte følger butikkerne en anbefalet vejl. pris hvor indtjeningen er fornuftig, i forhold til det at drive en fysisk butik med alt hvad dertil høre, og mange af jer vil nok blive forbavset over hvor lidt der er til overs når året er omme og tro mig det er ikke en branche man bliver rig af, jeg har ikke noget imod internet butikker, de har jo også ret til at være her, der hvor den er gal er de mange vare der kommer til landet uden om de danske afdelinger og giver den danske branche svært ved at holde omsætning og derved holde en fornuftig service over for forbrugerne og deres fohandlernet, derfor vil jeg da opfordre folk til at tænke sig om når man køber ind, sometider kan det ikke betale sig at spare kr. 1000,- og det gælder jo ikke kun hifi og TV men også alt andet vi køber i det daglige.

Når men til sagen om Samsung 50"B855 så gå dog ned i den lokale expert eller fona og få en god pris der matcher eller bedre det burde være muligt, det er det ihvertfald i der hvor jeg arbejder.

Mvh.

Du har vist penge nok :)

Jeg syns det er helt fair at fona,ekspert o.s.v tager lidt mere end netbutikkerne, de levere jo tit en bedre service med hensyn til installering og vejledning.

Men de folk der råber at ALLE burde gå ned i butikkerne forstår jeg ikke, hvad med os der ikke har brug for den installering og gode vejledning de butikker giver? vi burde da bare købe på nettet hvor vi kan få en billig pris for noget vi godt selv kan fatte at installere og pille ved?

Hvis nu varen er 100% magen til og giver den samme samsung garanti så er der jo ikke engang nogen fordele?

Jeg siger altid til min bedstefar han skal gå ned og sige hvad han vil have og forventer og så betale lidt mere, men jeg selv gider sq ikke smide de penge ud på noget jeg ikke for brug for.

Så fik jeg lige luftet ud :)

Edit:

Jeg har prøvet både El Giganten og Hfifklubben, ingen af dem ville under 17.5k så bliver jeg sq for nazi og køber en til 15.8k istedet hvis den er helt identisk (garanti og det hele)

Redigeret af Mono - 21-Juni-2009 kl. 22:58
Popcorn hour a-110
Samsung UE46B7070
Samsung C5550 5.1
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-August-2006
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 10:36
Det der er problemet er at folk, nu taler jeg helt generelt, synes at det er helt ok, at gå ned og prøve varen af i en fysisk butik, for bagefter at gå til en internet shop og købe produktet. Se der synes jeg at kæden hopper af, for så er det ren og skær grådighed, hvis folk absolut skal fluekneppe om de sidste procent og vælge at købe på nettet, så må man sgu også tage de ulemper der er med her. F.eks. ingen demonstration, ingen irl oplevelser med produktet før man køber osv...

Men mange synes at det er helt ok, at gå ned og prøve og spørge og alt muligt andet, hvorefter de går hjem og bestiller varen på nettet, for så kan de da spare 3-5%.

Jeg har stået i løbebutik, hvor vi lavede løbestilsanalyser af folk (gratis), jeg kan ikke tælle hvor mange gange folk er gået derfra, efter at have brugt en halv time af min tid, den dag, uden at købe noget som helst.

Jeg synes det er en trist holdning. Jeg har sådan set ikke noget imod at folk køber på nettet, men jeg har f...... noget imod at folk prøver varen af i en fysisk butik, før de køber på nettet!
Til top
gismo2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juni-2009
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 10:53

Jeg har kun gode erfaringer med dansk- itlager bestilte denne model betalte kl 12 og afhentet kl 16 jeg tjekket med samsung dk om det var dansk model og det var det så prestige dækker.

http://www.danskitlager.dk/shop/samsung-ue40b7050-740p.html

Til top
Stuffedfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2007
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 11:26

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Men mange synes at det er helt ok, at gå ned og prøve og spørge og alt muligt andet, hvorefter de går hjem og bestiller varen på nettet, for så kan de da spare 3-5%.

Hvis vi snakker Fona vs Internet butikker (og mange andre butikker for den sags skyld), så er de da ofte langt dyrere med deres priser end bare 3-5%?

Men ellers kan du da have ret i noget af det du skriver. Men min moral er desværre ikke så god, at jeg vil give 11-12k for et tv jeg kan få andre steder for 8k - og ja, jeg indrømmer gerne jeg ofte tager i fx Fona og Elgiganten og tjekker et produkt ud inden jeg bestiller det på nettet

Jeg spørger dog aldrig om råd i butikker som Fona og Elgiganten, fordi ofte ved de slet ikke hva' de snakker om alligevel. Og så er der lige det med, at de tit prøver at sælge dig det produkt de tjener mest på - som ikke er ens betydende med det er det bedste produkt

Men nok om Fona...

Til top
Denner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-December-2006
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 12:48
Har lige fået min 58" version ind af døren fra Dansk IT Lager, det er den Danske model, med prestige garanti og det hele.

Kan kun anbefale Dansk IT Lager, de har ydet utrolig god service over for mig, dag til dag levering og så tager de telefonen med det samme når man ringer, hvilket er mere end man kan sige om de fleste forhandlere med fysisk butik
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 13:27

Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Det der er problemet er at folk, nu taler jeg helt generelt, synes at det er helt ok, at gå ned og prøve varen af i en fysisk butik, for bagefter at gå til en internet shop og købe produktet. Se der synes jeg at kæden hopper af, for så er det ren og skær grådighed, hvis folk absolut skal fluekneppe om de sidste procent og vælge at købe på nettet, så må man sgu også tage de ulemper der er med her. F.eks. ingen demonstration, ingen irl oplevelser med produktet før man køber osv...

Jeg har stået i løbebutik, hvor vi lavede løbestilsanalyser af folk (gratis), jeg kan ikke tælle hvor mange gange folk er gået derfra, efter at have brugt en halv time af min tid, den dag, uden at købe noget som helst.

Jeg synes det er en trist holdning. Jeg har sådan set ikke noget imod at folk køber på nettet, men jeg har f...... noget imod at folk prøver varen af i en fysisk butik, før de køber på nettet!

Nu blander jeg mig lige som branchemedlem, og dermed åbenlyst bias'ed i den her diskussion, så må folk tage det for hvad det er. Men jeg mener diskussionen om dette er alt for ensporet, det ender altid med at blive en diskussion om hvorfor det er åh så synd for forretningerne. Jeg synes det er et problem på sigt (!) for kunderne - men et problem vi bare må acceptere er skabt af den generelle udvikling, og noget vi må lære at arbejde med, både som sælgere og som kunder. Det løser ikke noget at folk lader være med at "spilde" butikkernes tid. Jeg har selv argumenteret for det mange gange, hvis man endelig VIL handle billigt på nettet, så lad være med at spilde butikkens tid først, og jeg bryder mig absolut heller ikke om at lave en timelang demo, for så bagefter at finde ud af at folk har købt et andet sted for at spare en tusse eller to. Men problemet er ikke at folk spilder butikkens tid - problemet er NETOP at folk bliver væk fra butikkerne, for hver kunde der ikke handler er lig med manglende indtjening i butikken, hvadenten han har været inde for at kigge først eller ej. Manglende salg er et LANGT større problem, end tidsforbrug på kunderne. Hvis der er nul kunder er der nul tidsforbrug, men også nul indtjening.

Løsningen er derfor ikke at få folk til at blive væk (nogle har f.eks. foreslået at butikkerne burde tage penge for demonstration, hvilket netop bare vil betyde at folk ikke kommer, og det løser ikke noget). Løsningen er at få folk til at handle i butikken. Problemet er at dét det REELT koster ekstra at drive forretning i stedet for netshop, generelt er mere end hvad folk rent faktisk vil betale hvis de står med valgmuligheden. Derfor vælger mange, selv dem der rent faktisk HAR kraftigt behov for forhandlerens hjælp, at spare pengene. Eller rettere, de køber modellen større uden forhandler, frem for modellen mindre med forhandler. Spørgsmålet er så bare hvilken af de to løsninger der rent faktisk giver folk det bedste resultat i sidste ende.

Det problematiske i længden, er så at varerne i netshoppen netop kun bliver solgt hvis der er nogen - dvs. forretningerne - til at vise kunderne at det er dét de skal have. Hvis man ikke selv har været i butikken fysisk, så har man læst på nettet og skaffet information fra folk der har, eller fra anmeldelser der sker på apparater der er udlånt af butikker eller importører - de butikker og importører som parallel-importører springer over (og ja, jeg har selv været parallel-importør i stor stil, men i stedet for at skyde mig dét i skoene skulle man måske overveje om dét ikke bare gør mig bedre i stand til at bedømme fordele vs ulemper). Hvis butikkerne på sigt forsvinder, så forsvinder folks vurderingsgrundlag også, og så ender man med at købe ind baseret på mere eller mindre tilfældige brugeres erfaringer - hvor dem der formulerer sig bedst oftest tillægges mere værdi end dem der rent faktisk ved noget, men ikke lige formulerer sig så godt på skrift. Eller baseret på ren reklame-materiale, 200 Hz er jo bedre end 100 Hz ikke, ellers ville Samsung jo ikke skrive det, vel?

Jeg kan nævne talrige eksempler på produkter der er glimrende køb, men ikke har særligt stor succes fordi ingen butikker viser dem frem. Toshiba LCD-tv f.eks., for nu at tage en varegruppe jeg ikke selv er i direkte konkurrence på. Omvendt så har jeg også oplevet produkter der har pæn succes med direkte net-baseret salg, men som i virkeligheden er noget forfærdeligt skrammel - hvilket de fleste bare ikke opdager, fordi man reelt ikke ved hvor meget man bør forvente af et produkt til X kroner, og ikke får den direkte sammenligning som man kunne have fået i en butik. Jeg vil ikke nævne eksempler på dét, da det vil være at kritisere konkurrenter. Men set med mine øjne, så er der INGEN forbrugere der køber et produkt på nettet fuldstændigt uafhængigt af importører og forretningers indflydelse. Det er ikke sikkert man har haft kontakt med nogen af delene direkte, men derfor er man ikke fri for påvirkningen fra dem.

Jeg siger det ikke for at få folk til at agere specielt anderledes, jeg konstaterer bare at det er sådan det er, og jeg tror ikke der er noget hverken forhandlere eller forbrugere kan gøre for at vende dén udvikling. Det er en udvikling vi bare må acceptere, på generelt plan i hvert fald.

Dét der i stigende grad vil ske, er dét der er upopulært at tale højt om: Man benytter sig af devisen "hvad man ikke ved har man ikke ondt af". Så butikkerne vælger at sælge produkter der ikke samtidig er i hård priskonkurrence på nettet. Så opdager folk nemlig ikke at de betaler 30% mere for varerne end det kunne være solgt til på nettet. Men hvorfor er der producenter der vælger dén fremgangsmåde, frem for at tage del i det "nemme" internet-salg? Det er faktisk ret simpelt, jo mere producenten er i stand til at agere langsigtet, jo mindre tager de del i internet-salget. Det kan lyde noget omvendt, man skulle jo tro at internettet er fremtiden, ikke? Men dét der sker er at man kommer ind i en ond cirkel, når netbutikkerne overtager det meste af salget: Forretningerne vælger så at føre noget andet, og det går fint nok et år eller to, indtil forretningerne har fået overbevist folk om at de nye produkter er meget bedre. Netbutikkerne har slet ikke samme mulighed for at slå nye navne fast, eller bare at holde på de gamle navnes ry, så stille og roligt falder salget også dér - og så står man som producent tilbage med et kraftigt formindsket salg. Igen, Toshiba som eksempel - hvor mange Recordere.dk brugere har købt et Toshiba tv inden for det sidste år? De er ikke blevet ringere i forhold til konkurrencen, i forhold til hvad de var for 2-3 år siden hvor de blev omtalt konstant, i forhold til prisen snarere tværtimod, de kan købes for ingen penge i PC-forretningerne. Den eneste forskel er i al beskedenhed at jeg ikke er der til at promovere dem længere. Der blev ikke solgt Toshiba tv af betydning i Danmark før jeg promoverede dem, og der bliver stort set ikke solgt nogen efter jeg holdt op. Så er det at jeg spørger (opdigtet eksempel): Hvad er bedst - at et givent TV koster 6000,- og er det bedste tv man kan få for under 9000 kroner, men der er ingen der ved at de skal købe den, eller at den koster 7500,- og alle ved at det er et super køb og intet andet tv under 9000,- er lige så godt? Ville det i dén situation ikke være bedre for forbrugerne at tv'et kostede 7500,-, og til gengæld rent faktisk blev vist frem?

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 14:37
Det er faktisk også en udemærket pris hos DanskITlager.
15.800 for 50"'eren, det synes jeg er ganske pænt. Har ikke
fundet den billigere end 15K andre steder og her er man
ihvertfald sikker på at det er dansk model.
Holder øje med prisen når tiden nærmer sig for at vi skal
skifte.
Til top
Mono Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2008
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 14:38

Hej allesammen og tak for jeres svar.

Jeg kan godt følge jeres punkter, men jeg er så heller ikke en nasser der går ned og bruger en sælgers tid for så at køre hjem og købe det på nettet.

Men men, nu er der jo sikkert mange som mig der læser 10test på nettet og beslutter sig derefter, og der fatter jeg ikke nogen får ondt i røven over de køber det på nettet til en billigere pris.. det er jo ikke bare 3-5% her.

Men Otto for lige at vende tilbage til dit indlæg.

Du skriver at tingene ikke bliver solgt på nettet hvis ingen viser det frem i butikkerne, der tror jeg du tager fejl. Jeg ved selv at mange køber efter at have læst tests på flatpanels uden at have set TVet live.

Måske er det dumt, men man stoler vel på sådan et site :)

mvh

Christian

Popcorn hour a-110
Samsung UE46B7070
Samsung C5550 5.1
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Mono Mono skrev:

Men Otto for lige at vende tilbage til dit indlæg.

Du skriver at tingene ikke bliver solgt på nettet hvis ingen viser det frem i butikkerne, der tror jeg du tager fejl. Jeg ved selv at mange køber efter at have læst tests på flatpanels uden at have set TVet live.

Pointen i mit indlæg, som sikkert blev mudret lidt ind, var netop at selvom du ikke lige helt konkret har været i en forretning og kigge, så har forretningerne stadig en _indirekte_ indflydelse på hvilke produkter du reelt vælger imellem. Flatpanels tester ikke noget de ikke kan låne hos importøren eller i en forretning. Jeg tror simpelthen at de fleste undervurderer hvor stor denne indirekte indflydelse fra de traditionelle salgskanaler egentlig er.

For at holde mig til min pointe omkring Toshiba, den bliver jo ikke lige testet hos Flatpanels hvis der hverken er distributør eller butikker der skubber på for det, eller forbrugere der efterspørger det. Betyder det at vi på forhånd kan udelukke Toshiba som relevant mulighed i sin prisklasse?

Som sagt, den indirekte indflydelse er stor. En af grundene til at jeg mener at jeg i lidt højere grad end de fleste kan gennemskue dét, er at jeg selv i meget høj grad er kilde til denne indirekte indflydelse, som i eksemplet med Toshiba. Et andet eksempel kunne være BenQ W5000, som næppe havde nydt så meget succes hvis jeg ikke havde demonstreret den. Jeg er vant til at se mine argumenter blive fremført som universelle sandheder (hvilket de jo selvfølgelig også er ) uden nogen former for kildeangivelser. Det sker i en grad så jeg tror mange glemmer at jeg også er forhandler og har en forretning der skal løbe rundt. Jeg bryder mig ikke om at ophøje mig selv, men alt andet lige ville niveauet af information falde hvis jeg lukkede butikken i morgen og blev fabriksarbejder.

Så hvis du køber et tv baseret på en anmeldelse på Flatpanels.dk, eller baseret på udtalelser fra mig, så er du IKKE uafhængig af den etablerede branche. Du KAN ikke gøre dig uafhængig af den etablerede branche, for netbutikken du handler i, er afhængig af den etablerede branche!

Men jeg synes ikke det handler så meget om moral, det var egentlig dén del jeg gerne ville lidt væk fra. Man skal ikke betale ekstra for et tv fordi det er moralsk rigtigt overfor forhandleren. Hvis der skal være en moral overfor nogen, så skal det være overfor de andre forbrugere - men primært så skal man vælge sin forhandler af hensyn til én selv. Og så længe man mener det er det samme produkt man får, uanset hvilken forhandler man vælger, så vil man aldrig kunne retfærdiggøre investeringen hos den fysiske forhandler. Hvis man ikke kan finde en forhandler der rent faktisk leverer noget merværdi for pengene - i al beskedenhed, så synes jeg f.eks. at jeg gør det når jeg sælger produktet med en kalibrering, som er med i prisen på de dyrere apparater - så forstår jeg godt at man siger "hvorfor betale 3000,- ekstra for ingenting?" Jeg synes bare der er en LIDT for stor tendens til per automatik at forvente at de 3000,- går til ingenting. Jeg er helt enig i at det ikke er 3-5% vi taler om, men hvis man ikke mener at dét en butik kan levere ekstra er 20-30% mere værd, så er det helt fair - men så er det bare at jeg påstår at det på sigt vil medføre dårligere kvalitet og større risiko for fejlkøb, og dermed ikke være en fordel på sigt for forbrugerne. Der er bare ikke så meget den enkelte forbruger kan gøre ved det, det er bare en udvikling der sker og som vi (og med "vi" mener jeg samfundet som helhed, ikke enten forhandlerne eller forbrugerne) må lære at agere i. Jeg har selv valgt at gøre det ved delvist at leve af servicen udenom produkterne og ikke bare salget af selve hardwaren. Det tror jeg bliver mere og mere udbredt. Men dybest set synes jeg det er komplet hjernedødt at man betaler 10.000,- for et tv plus 2800,- til mig for at få det til rent faktisk at virke, i stedet for at betale 12.800,- for tv inkl. kalibrering hos en forhandler der ved hvad han laver. For det er dét der i længden bliver modellen - det føles billigere, fordi du betaler for tingene stykvis, men i realiteten er det fuldstændigt som at købe en mobiltelefon til en krone. Du skal nok blive plukket for dine penge i sidste ende.

Det er hønen og ægget om igen, og vi har haft diskussionen tusind gange, men når folk ikke vil betale merprisen for den seriøse demonstration, rådgivning og opsætning, så tilbyder forretningerne den ikke. Hvis der var kunder nok der ville give 2800,- mere for at få tv'et justeret ordentligt op ved levering, så ville forretningerne også investere i medarbejdere der rent faktisk er fagfolk, og ikke bare sælgere. Det gælder naturligvis begge veje, men markedskræfterne bestemmer - hvis dem der forsøger at levere reel faglig rådgivning ikke har nogen kunder, så lukker de jo igen.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 15:44
Ja det må være noget lettere i skobrancen. Her er folk vel stadig nødt til at købe varen incl vejledning og afprøvning. Kunne aldrig selv drømme om andet
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 15:58

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det må være noget lettere i skobrancen. Her er folk vel stadig nødt til at købe varen incl vejledning og afprøvning. Kunne aldrig selv drømme om andet

Lige præcist sko er der vist ikke den helt store internet-succes med, men tøj og f.eks. jeans sælges i stor stil på nettet. Jeg har aldrig selv købt tøj per postordre, så jeg ved ikke om folk bare køber og så returnerer det de ikke lige vil have, men mon ikke de fleste har fundet deres optimale pasform gennem butikkerne, før de gik over til online-køb? Men bortset fra dét, så tror jeg nu nok de fleste skoforretninger har det på samme måde, hvis du erstatter "netshop" med "Bilka".

Højttalere er iøvrigt efter min mening meget sammenlignelige med tøj og sko, i lidt højere grad end de øvrige radio/tv produkter. Det er groft sagt umuligt at læse sig til om man kan lide en højttaler eller ej, medmindre man har så lave krav at alt der kan spille højt nok uden at forvrænge er fint. Af samme årsag er højttalere helt klart, og med rette, dét produkt i radio/tv branchen der i mindst grad sælges på nettet. Egentlig burde TV være samme historie, det burde ikke være muligt at købe et tv uden at få det demonstreret først, mere end at købe et par sko uden at få det demonstreret først. Problemet hér er at dét 95% af butikkerne viser frem er så ringe at det alligevel er ubrugeligt som sammenligningsgrundlag, og derfor mener jeg at det på dét område i høj grad er butikkernes egen skyld at markedet er som det er.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu