recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung PS50B855 Prestige Service
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung PS50B855 Prestige Service

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 16:33

Der er flere aspekter i det her. Selv om internetbutikkerne "officielt" tit er billigst, er det ikke sjældent, at man kan få varen endnu billigere i en butik, hvor det ofte er nemmere at prutte om prisen. Mange mennesker prutter aldrig om prisen, uanset hvad de køber, men går bare efter den billigste pris de "finder". Det har jeg selv gjort et par gange, dog uden at benytte mig af butiksælgeres tid. Simpelthen fordi jeg vidste at ingen butikker kunne matche prisen alligevel, så hvorfor spilde min og butikssælgeres tid? Jeg har f.eks købt mobiltelefon, anlæg til PC, og webcam, uden at få demonstreret nogle af disse produkter i butikker.

Til dét skal så lige siges at butkkerne bruger enorme beløb på papirreklamer. De samme produkter kommer konstant på "tilbud". Tit er disse "tilbud" langt over normalpriserne i udlandet. Der kan man så tale om butikkernes grådighed? Eller er det så enkelt? Nej, det er ikke. En ny BMW koster meget mere i Danmark end den gør i Tyskland, så en selvstændig forhandler skal jo også tjene meget mere i Danmark end en tysk forhandler, for at kunne få den samme levestandard. Dertil kommer at lønningerne er meget høje i Danmark, bla. på grund af tårnhøje afgifter på biler. Danske lønmodtagere skal jo også tjene mere end deres tyske, engelske og svenske kollegaer, for at få råd til den samme levestandard. Det er jo klart, lønmodtagerne i Danmark siger: Vi skal betale tre gange mere for den samme bil som vores kollegaer i England, Tyskland og Sverige. Så skal vi også have meget højere lønninger end de får. Sådan har det været i årtier, og det ændrer sig ikke så længe bilafgifterne er så høje i vores land. Wanna bet?

Desuden køber mange butikker store restpartier af udløbsmodeller op, og tit hænger de så på en masse produkter som de ikke kan komme af med, fordi mange mennesker vil have "det sidste nye" eller simpelthen bare holder på deres penge på grund af krisen. Krisen? Ja, den eksisterer faktisk for mange mennesker. Mange mennesker har levet vildt over evne i mange år, og nu er de simpelthen nød til at bruge hovedet før de bruger pengene. Mange er ikke længere villige til at betale en bondegård i dyre renter og gebyrer for at få en ny fladskærm og nye møbler. Så vil de hellere spare pengene op, og købe mere for de samme penge. Det gør jeg også selv.

Hvis jeg f.eks købte et Pioneer KRP 500A til 24.000 kr. på kredit, ville det koste mig knap 40.000 kr. med renter, selv hvis jeg brugte min kassekredit som er meget billigere end et forbrugslån. Altså ca. 16.000 kr. til renter som jeg kunne have brugt på f.eks et nyt anlæg. Det er kun godt at folk låner mindre til forbrug, for dermed får de råd til mere i det lange løb, og det vil også komme butikkerne og producenterne til gode. Nej, ikke lige her og nu, men langfristet.

Jo flere penge folk bruger på renter og gebyrer, desto færre penge kan de købe ind for i det lange løb. Desværre har butikskæder og internetbutikker så travlt med at tjene "de hurtige" penge, at de selv formidler dyre forbrugslån som de også tjener på, men så må de også affinde sig med at tjene mindre på fladskærme og andre ting, da deres kunder jo ikke kan købe ind for de mange penge som de brænder af på dyre renter og gebyrer. Man kan ikke bruge de samme penge to gange. Jeg kan i hvert fald ikke. Jeg er gældfri, og har ikke brugt min kassekredit i lang tid, og det er jeg sgu glad for.

Antallet af mennesker der står i RKI har aldrig været højere end det er nu. Mange års vildt og uberhersket lånefinansieret overforbrug har mere eller mindre ruineret mange menneskers og landes økonomier.

Desuden har butikkerne i mange år tjent godt på "impulskøb", hvor mange mennesker bare har købt noget nyt og flot som de er blevet imponeret af i butikkerne. Deriblandt mange fladskærme af ringe kvalitet, så det er bestemt ikke kun internetbutikker der har tjent fedt på "bras". Impulskøb er en fordel som de fysiske butikker altid vil have overfor internetbutikkerne. Nå, tilbage til trådens emne...

Hvis der er nogen som har eller får erfaringer med Samsungs Prestige Service, må i gerne skrive om det, da det sikkert ville hjælpe en del herinde. Det vil jeg gøre, såfremt jeg snupper en PS50B855, og får brug for denne service.

Redigeret af Firebird - 22-Juni-2009 kl. 17:14
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 17:09
@Firebird Lav lige nogle flere afsnit, det er sq for hårdt at læse ellers
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 17:15

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

@Firebird Lav lige nogle flere afsnit, det er sq for hårdt at læse ellers

Done.

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af Stuffedfrog Stuffedfrog skrev:

Jeg spørger dog aldrig om råd i butikker som Fona og
Elgiganten, fordi ofte ved de slet ikke hva' de snakker om
alligevel. 

Der tror jeg så 99 ud af 100 har den total modsatte opfattelse.
Det er jo et sprøgsmål om hvad ens behov for viden er.
Sælgere i Fona og elgiganten er jo ikke klædt på til at snakke om alt muligt
nørdet teknik som farvetemperatur på et TV, clockspeed på en CPU,
membran materiale i en højttaler eller hvad ved jeg. Det skal de heller ikke
være, for det er ikke den målgruppe som de butikker henvender sig til. Altså
den nørdet del af befolkningen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 19:33

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Der tror jeg så 99 ud af 100 har den total modsatte opfattelse.
Det er jo et sprøgsmål om hvad ens behov for viden er.
Sælgere i Fona og elgiganten er jo ikke klædt på til at snakke om alt muligt
nørdet teknik som farvetemperatur på et TV, clockspeed på en CPU,
membran materiale i en højttaler eller hvad ved jeg. Det skal de heller ikke
være, for det er ikke den målgruppe som de butikker henvender sig til. Altså
den nørdet del af befolkningen.

Dér hvor jeg vil give kritikerne lidt ret, men i samme åndedrag sige at det netop skyldes at forbrugerne ikke har indset at en sælger ikke per definition er fagmand, er at mange ofte får direkte fejlagtig og vildledende information på nogle helt basale, grundlæggende egenskaber, og det er ikke i orden hvadenten man er nørd eller ej. Men rigtigt mange kan bildes rigtigt meget ind, fordi man helt naturligt er i forsvarsposition og har besluttet sig for inden man kommer ind i butikken at man ikke ved en disse om noget, så nu skal man rigtigtnok høre efter hvad den kloge sælger siger. Banalt eksempel, hvordan kunne et rygte om at gassen i plasma-celler løber ud hvis man lægger skærmen ned, blive så omfattende og sejlivet som den er? Det er under et halvt år siden jeg sidst hørte én sige at han havde købt LCD i stedet for plasma, fordi han ikke turde lægge en plasma ned så han kunne få vægbeslaget på, for han havde jo hørt at så faldt plasma'en ud. Derfor forstår jeg sådan set godt at nogle forbrugere siger fra, og melder ud at de ikke vil betale en krone, hverken ekstra eller i det hele taget, for dén form for rådgivning. Det er jo netop dén reaktion jeg mener man SKAL have, for sælgere med dét vidensniveau burde ikke have det job de har. Jeg kan sagtens acceptere at man henvender sig til "den almindelige forbruger", og som følge af det ikke ved hvad farvetemperatur er for noget, men hvis de så i det mindste bare vidste hvad et tv er for noget, så ville det da hjælpe. Det er dérfor jeg siger at når man skal betale ekstra for fagmandens hjælp, så skal man også sikre sig at det rent faktisk er en _fagmand_, og ikke skosælgeren der vikarierer som tv-sælger om lørdagen.

Så hvis 99 ud af 100 har opfattelsen at sælgeren i (insert name here) rent faktisk ved hvad han taler om, så er det i rigtigt mange tilfælde fordi folk ikke kan gennemskue når de får forkerte oplysninger.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 19:38
Jeg vil vove at påstå, at folk kan hente bedre rådgivning på nettet end i de fleste fysiske butikker - f.eks herinde.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 19:39

nu ved jeg altså en del om elektronik og jeg er altså fra fona :p

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 19:41
men det hele er selvlært. grunden til fona og andre elektronikforretninger ikke får en grundlæggende viden inden for branchen er fordi hr og fru danmark ikke har de største krav. de køber efter hvad de læser i bt eller tænk. hver gang tænk har en testvinder og prisen er god, ja så stormer kunderne ind for at købe netop det tv, og der har været mange kunder som så ikke har troet på mig fordi netop tænk som er de store fra forbrugerstyrelsen siger det er godt.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 19:45

og det er desværre tit philips som løber som vinderen, og de er nok dem som laver de dårligste fladskærme :p

vi er f.eks. begyndt at sælge panasonic, og det havde jeg glædet mig til. men synes designet er grimt og syntes faktisk sortniveauet er elendigt, selv lcd skærme har bedre sortniveau, havde sku håbet på et sortniveau som kunne sammenlignes med en 2års gammel 8g kuro skærm, ja selv den er overlegen i sortniveau end panasonic. men tilgengæld er farvegengivelsen rigtig god.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 20:32

På en måde undre jeg mig over at der i Hifi/TV er så stor forskel mellem mange butikker og så handle på internettet. for kigger man på andre produkter, så er forskellen ikke nær så stor. Nu kender jeg en del til priser på foto udstyr og her er masser af fysike butikker der næsten kan følge med internet butikker. Det kan godt være de er nogle 100 kr dyrer, men det er også i orden når man så kan se varen i en fysisk butik. Da jeg startede med at købe foto udstyr (10 år tilbage), da handlede jeg meget i Tyskland, da forskellen simpelthen var for stor mellem Danmark og Tyskland. F.eks købte jeg 100 mm makro. I Tyskland kostede det 4500. I Danmark kostde det 8.000 for nyt og 4900 for brugt, så her var forskellen simpelthen for stor. I dag er forskllen så lille mellem Tyskland og Danmark og også mellem fysisk butik og internet butik, at det er underordnet.

Kigger man idag på en del Hifi, så er forskellen simpelhen for stor. Tager man f.eks. Onkyo, så er forskellen mellem Danmark og f.eks Tyskland eller Sverige, 60% dyrer i DK. Og det er faktisk priser i en fysiosk butik i Sverige. Blaupunkt bil stereo koster op til 70%-90% mere i DK end i Tyskland.

Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-August-2006
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg er helt enig i at det ikke er 3-5% vi taler om, men hvis man ikke mener at dét en butik kan levere ekstra er 20-30% mere værd

Jeg kan ikke få det til meget mere end 3-5%, selvfølgeligt antaget at folk, ikke betaler listeprisen i forretningen. De gange jeg har købt udstyr, har jeg maks betalt 5% mere end hvad det tilsvarende produkt har kostet på nettet. De fleste butikker er altså til at handle med, og hvis de ikke er så finder man en anden.

Jeg tror forresten du misforstod mig, det jeg er knotten over, er at folk bruger ekspedienters tid på at udfritte om alt muligt, samt få en lang demonstration. Jeg bruger netop eksemplet fra min studietid i løbeforretningen, som eksempel, da det er en specialbutik, altså kan denne ikke sidestilles med fona, elgiganten osv...

Og det kan godt være du har ret i at du som butik, er med til at diktere hvad der sælges på nettet. Men jeg synes ikke det du laver nu, kan sidestilles, da du jo ikke lever af at sælge enkeltprodukter, men mere, ufatteligt godt sammenhængende, pakkeløsninger. Altså hos dig betaler man for ekspertisen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 01:59
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

På en måde undre jeg mig over at der i Hifi/TV er så stor forskel mellem mange butikker og så handle på internettet. for kigger man på andre produkter, så er forskellen ikke nær så stor. Nu kender jeg en del til priser på foto udstyr og her er masser af fysike butikker der næsten kan følge med internet butikker. Det kan godt være de er nogle 100 kr dyrer, men det er også i orden når man så kan se varen i en fysisk butik.

Nogle af mine bedste venner arbejder i en foto-butik, så jeg har ret indgående kendskab til dét. Det er generelt sådan at selve kameraerne efterhånden benyttes som indtrækkeren som man ganske enkelt ikke tjener penge på, eller i hvert fald tjener meget lidt - en avanceprocent der på ingen måde kan få butikken til at løbe rundt. Men modsat en radio/tv forretning, så har foto-butikken rigtigt mange andre ting at tjene penge på, end lige selve kameraet, vel at mærke ting der skaber løbende kunder der også kommer igen uden at de lige skal købe nyt udstyr. Det kan være foto-arbejde, deriblandt pasfotos, fremkaldelse af de digitale billeder i bedre kvalitet end folk kan printe selv, produktion og salg af f.eks. t-shirts med tryk, salg af foto-albums osv osv osv.

Der er naturligvis også en vis grad af side-produkter der hænger sammen med tv, men i modsætning til mange af varerne i foto-forretningen, så er disse produkter i høj grad netop også presset af internet-handel. Det mest oplagte eksempel er at netop eksempelvis Fona der nævnes, jo i høj grad har skabt en væsentlig indtægt på salg af musik og film - et salg der i høj grad er presset af internet-handlen og downloads (lovlig som ulovlig). Derfor kan en tv-forretning ikke i samme grad som foto-forretningen tillade sig at droppe indtjeningen på kerneproduktet, for at satse på mersalget.

Da jeg startede med at købe foto udstyr (10 år tilbage), da handlede jeg meget i Tyskland, da forskellen simpelthen var for stor mellem Danmark og Tyskland. F.eks købte jeg 100 mm makro. I Tyskland kostede det 4500. I Danmark kostde det 8.000 for nyt og 4900 for brugt, så her var forskellen simpelthen for stor. I dag er forskllen så lille mellem Tyskland og Danmark og også mellem fysisk butik og internet butik, at det er underordnet.

Til gengæld har rigtigt mange af butikkerne så også ændret sig fra at være kamera-sælgere, til at kameraerne nærmest er et side-produkt der står henne i hjørnet. Der er selvfølgelig enkelte undtagelser, men det er der så også for tv.

Kigger man idag på en del Hifi, så er forskellen simpelhen for stor. Tager man f.eks. Onkyo, så er forskellen mellem Danmark og f.eks Tyskland eller Sverige, 60% dyrer i DK. Og det er faktisk priser i en fysiosk butik i Sverige. Blaupunkt bil stereo koster op til 70%-90% mere i DK end i Tyskland.

Jeg er helt enig i at der er konkrete enkeltstående forskelle hvor prisforskellen virker meget skæv. Det skyldes som regel meget forskellig distributionsstruktur i forskellige lande, hvilket aldrig er en god idé. Hvis der er to led (distributør og forhandler) hvor ét land har 5% gennemsnitlig avance, og et andet har 35% gennemsnitlig avance, så giver det disse meget store skævheder. Dét der er det pudsige, som branchen helst ikke vil have forbrugerne til at vide, er at bare fordi der ikke er stor forskel på priserne landene imellem, betyder det ikke at butikkerne tjener mindre på dem. Det kan bare betyde at producenten har valgt det samme høj-service koncept i alle lande.

Problemet er at man som kunde har meget lidt forståelse for hvordan det kan lade sig gøre at én butik kan løbe rundt med 5% gennemsnitlig avance, mens en anden har behov for 35%. Men det er altså ikke sådan at fordi man driver et koncept der kræver højere avance, så tager man røven på folk, sådan som det ofte bliver fremlagt. Butikken med den høje avance tager ikke bare de 30% ekstra og stikker i lommen, de bruger dem til at betale for blandt andet hvor meget du skal stå i kø i forretningen.

Men bortset fra det, så er det sådan set underordnet hvad forklaringen er, og hvor mange penge ekstra man synes det er i orden at betale hos den lokale forhandler. Pointen er at hvis den lokale forhandler forsvinder, så er det ikke kun et problem for ham, men også for kunderne. Nogle mener så at det er et fremskridt at fjerne de lokale forhandlere og søge informationen på nettet, og det er fint nok. Men jeg vil stadig påstå at det er naivt at sige at man ikke er under i det mindste indirekte indflydelse af de fysiske forretninger når man tager sin beslutning, og derfor vil det ændre på éns beslutninger

Onkyo er jo et glimrende eksempel. Det virker som et fantastisk køb i udlandet, fordi det er relativt højt prissat i Danmark. Men ER det i virkeligheden et specielt fantastisk køb, hvis man sammenligner med hvad f.eks. et mærke som Yamaha tilsvarende kan købes til i udlandet? Det virker sådan for os, fordi Yamaha også kan købes relativt billigt i Danmark, derfor virker besparelsen i udlandet ikke så stor. Så spørgsmålet er: Hvis nu Onkyo rent faktisk blev solgt til priser i Danmark der var lig priserne i Tyskland og Sverige, men forhandlere som CSN teknik til gengæld ikke havde gjort noget for at markedsføre dem, ville du så rent faktisk overhovedet stadigvæk have købt en Onkyo? Det kan man altid som person svare "ja" til, men statistisk set er der rigtigt mange der ikke ville.

Toshiba eksemplet er et fremragende bevis på netop dét. Hvadenten et produkt er godt eller dårligt, så er det kun de produkter der ser bedst ud på papiret der kan sælges uden demonstration, og det er bare meget ofte ikke dem der rent faktisk leverer den bedste ydelse. Jo mere folk baserer deres køb på noget de læser sig til, jo mere vil salget lægge sig på produkterne med de flotteste specs, frem for produkterne med den bedste reelle ydelse.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu