|
|
Besvar ![]() |
Side <1 789 |
Forfatter | |||||||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||||||
Det har jeg også tænkt på, men jeg har også tænkt på Pioneers berygtede service. Om Samsungs "Prestige Service" på 855´eren er noget værd, ved jeg ikke endnu, men holder lidt øje med udviklingen her på recordere og flatpanels. Desuden er de billigste LX5090H´er parallelimporteret, så i dét tilfælde ville jeg ikke "nyde godt" af Pioneers service... Så det er et ret svært valg. Måske ender det med en projektor... |
|||||||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||||||
![]() |
|||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||||||
Lær nu lige at kravle før du kan gå........ som et gammelt ordsprog siger Og tør så øjnene og smid de 7k efter et Pio - du vil aldrig fortryde det |
|||||||
![]() |
|||||||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||||||
Jeg får sgu ikk et Pio til 7.000 kr, men det ville sgu da ikk være så tosset... Jeg ville vel heller ikke fortryde det, hvis jeg købte en projektor til samme pris som en LX5090H koster? |
|||||||
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||||||
![]() |
|||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||||||
Tjah dum dum dum, 7k ekstra self. En pj i den prisklasse er slet ikke lisså go' som et Pio |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
||||||
Der er jo dem herinde som mener at bigger is better uanset billedkvaliteten... |
|||||||
|||||||
![]() |
|||||||
HQjben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 583 |
![]() |
||||||
Jamen så er vi jo faktisk næsten enige, det var bare mig der misforstod dit indlæg...
Jeg har en lillebror der er af denne holdning, altså at han no matter what køber det billigste sted. Mht Pioneer diskussionen for noget tid siden, som jeg dog ikke blandede mig specielt meget i, tror jeg at det der blev Pioneers undergang, var at de gerne ville sælge en hulens masse TV, men glemte hvilket segment de egentligt havde som kunder. De fik nok solgt flere TV i 2009, men det kostede så også forretningen. Jeg er af den mening at Pioneer, havde et unikt TV-koncept, som byggede på et no-nonsens design, krydret med den bedste indmad. Men drevet frem af hungren efter succes, kan man vel sige de sejrede sig ihjel. Pioneer er i dag, næsten, hvermandseje, der er stadigt folk der himler op over at prisen er for høj, men lad dem dog det. Der var en grund til at Pioneer var dyrere og i 2009 burde have været væsentligt dyrere. Og den grund kan man læse om i alle anmeldelser, på såvel danske, som internationale foraer.
Som tidligere nævnt synes jeg at prisdiskrimation er helt fint, og det er et nødvendigt onde, da vi ikke alle er født ens. Derfor vil der altid være folk, der stræber efter det ekstra, og det kan de så få i ovenstående eksempel. Dem der råber op om overpriser, er jo dem som, mener at de selv er minieksperter inden for området, om de er berettiget til at gøre sådan, skal jeg lade være usagt
For at tage den oppe fra og ned. Ja Onkyo blev hypet helt vildt herinde, jeg synes dog selv at designet var grimt og klodset, måske derfor jeg aldrig røg med på vognen Mht Toshiba, jeg havde aldrig vidst at Toshiba var et mærke inden for TV, der var værd at satse på, hvis ikke _du_ havde givet dem så meget ros. (De får faktsik stadig ros af dig, under kalibreringsinfo For lige at runde den af, det var faktisk der jeg ville hen ved mit første indspark i denne tråd. Hvis folk fortsætter med at købe deres gear, i ENgalnd, Sverige, Tyskland osv, går der hen og sker det, at der ingen forretniger er til, os resterende, der uanset pris-prutteri(man er vel halvjyde) eller ej, sætter stor pris på den service man rent faktisk får, ved køb i en butik.
Lige præcis med LCD lav-segmentet, tror jeg ikke de folk der køber, disse TV, er klar over at de kunne få noget bedre, som du jo også siger, men jeg tror rent faktisk også at selv om man kunne påvise at et givent Toshiba, var bedre, ville de foretrække en af de 3 mærker du nævner, da det jo er gode kendte mærker...! |
|||||||
![]() |
|||||||
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
||||||
Der er nok en vis sandhed i det du skriver, men det er ikke grundet bedstefar's manglende IT-kundskaber. Det bunder basalt i at det fra min side af disken er de midaldrende der går op i service og produktkvalitet. Rigtige mange unge mennesker vil bare have den største Samsung vi kan leverer og helst til den halve pris. Hvis jeg sætter en NAD og en Samsung skærm op ved siden af hinanden og kalibrere begge efter de muligheder der nu er i en butik, så sker der det pudsige, at kunden vælger Samsungen selvom billedet er synligt bedre på den anden. Stiller vi så den tredje Samsung op med fabriksindstillinger og akvarieblå billede, så vælger 9 ud af 10 den, da den jo "har det klareste billede". Og det sker uanset hvor mange timer jeg forsøger at forklare om billedkvalitet, fornuftig lyd fra et tv og efterfølgende servicemuligheder. Og så svinger det så lidt fra butik til butik, men hos undertegnede følger der en grundindstilling med ved køb af et tv. Det er ikke fuldblods-turen som Otto klarer (det har jeg ikke vidensniveau til ), men det jeg nu kan få ud HD basic i en given situation. Det er dog ikke alle der ønsker det og det kan jeg så ikke gøre så meget ved. Nogle griber en HD Basic på vej ud af døren og enkelte steder bliver den da også brugt. Hvis jeg direkte spørger om de vil have en sådan en let indstilling, så siger de fleste faktisk, at det er ligemeget og at de hellere vil have 1000 kroner i afslag på prisen. Prisnedsættelsen får de naturligvis ikke. Nogle få kunder springer så på et netkøb og dumper ind i butikken tre dage efter for at høre hvordan de skal få det optimale ud af skærmen. Den debat har vi været igennem utallige gange, selvom den stadig er aktuel.
|
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
||||||
Da var da dejligt at Samsung holder ord og fixer problemet med den forfærdelige summen. http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=11279& ;postdays=0&postorder=asc&start=80
|
|||||||
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
||||||
Hov, er klokken så mange?
![]() |
|||||||
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 789 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |