recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung PS58B855 billedfejl - modelfejl ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung PS58B855 billedfejl - modelfejl ?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Hobby Man Hobby Man skrev:

Nå, nu har jeg hørt fra Samsung som vil
komme og udskifte nogle
komponenter. Komponenterne skal først bestilles hjem så der
går nok
mere end en uge.


Noget nyt i sagen?
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Hobby Man Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 18:48
Samsung har skiftet nogle komponenter uden det hjalp. De er nu i
tænkeboks men resultatet bliver nok et nyt tv. Jeg skal nok give en
tilbagemelding når sagen er løst.

Jeg vil dog sige at Samsungs servicemand var god og der var ikke noget
med at slippe ud af problemet eller med i det hele taget at se det - og så
stort er problemet heller ikke...
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 21:41
Hobby Man, noget nyt i din sag?
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Hobby Man Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 01:37
Jeg har ville give Samsung chancen for at afslutte sagen og ikke bare fare
i blækhuset. Men jeg venter og venter på Samsungs "Prestige Service".

Det er nu over én måned siden at de første gang prøvede en reparation
uden held. Har rykket flere gange men der sker ikke noget. Flytning af
firma, sygdom, travlhed og glemt at bestille reservedele er blandt
undskyldningerne. Samtidig har Samsung organiseret det så snedigt, at
man ikke kan komme i kontakt med andet end deres support som blot er
udliciteret. Der sker ikke noget (endnu?) og de kan/vil ikke sætte mig i
kontakt med Samsung.

Heldigvis fungerer TVet stadig men nu ryger det op på væggen, service
eller ej. Jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal blive repareret på et eller
andet tidspunkt. Men hvis du spørger mig nu, er det både mit første og
sidste Samsung køb. TVet er faktisk rigtig godt men Samsungs
service/support kunne vist godt bruge en reorganisering.

Fortsættelse følger...og jeg forventer stadig en lykkelig slutning.

Bleze, hvad med dig og dine TV-planer?

Redigeret af Hobby Man - 24-Oktober-2009 kl. 01:39
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 21:55

Jeg fik så endeligt mit TV... Brand new PS58B855 som er produceret i Oktober i Ungarn - altså lang tid efter buzz problemet blev fundet og udbedret iflg. Flatpanels.dk.  Så skulle man tro at alt var godt...

MEN DET ER DET IKKE!   Mit TV lider i den grad af buzz problemet. Så meget at det er uacceptabelt!!  Det lyder som en underdimentioneret strømforsyning i mine øre, og ikke som svingninger i kabinettet.

Dette er mit 6. Plasma TV (Panasonic TX37, LG 50PC1R, LG42PC55, LG60PG7000, LG60PS8000 og Samsung PS58B855) og jeg har aldrig før oplevet at kunne høre strømforsyningen fra sofa'en selv når der er høj lyd.

Så nu skal jeg have fat i Samsung. Det tog også kun flere timer at hænge op. Jeg håbede lyden blev acceptabel når det kom tæt på væggen, men nej.

LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 22:53

Hobby Man, spottede også lige samme problem som dig. :(  Ved hvid/lys baggrund kunne jeg se hvor de sorte bjælper er normalt ved film. Dette kan på ingen måde til skrives retention da TV'et er helt nyt og jeg endnu ikke har set nogen film eller andet med sorte bjælker.

LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Hobby Man Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 21:15
Surt Bleze. Da Samsung så problemet hos mig var deres første bemærkning, at det var retention. Panelet blev skiftet med et nyt men problemet var der fortsat. Jeg tror vi må konkludere, at det er en modelfejl. Jeg har nu levet med problemet et stykke tid, og jeg må sige, at man efterhånden glemmer det og ikke ser det længere.

Hvad angår brummeriet er mit TV så stille at absolut ingen ville bemærke det selv med lyden skruet helt med og børnene lagt i seng...

Samsung vil nu levere et nyt og jeg prøver at finde en dag hvor jeg har tid til at modtage det. Vil jo nødig have at de efterlader en brummer hos min intetanende kone. 

SÅ det ser ud til, at vi ikke slipper af med bjælkerne. Brummeriet skulle derimod kunne løses. 
Til top
Hobby Man Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 21:22
Iøvrigt, hvad angår Samsungs service, så der de s... gode nok men hold k... hvor går det langsomt...For meget salg, for få teknikkere og (måske) for mange fejl...
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 23:40
Hobbyman, tak status opdateringen!
 
Well jeg er perfektionist så jeg ved jeg ikke kommer til at glemme problemerne er der. Jeg vil hele tiden sidde og se/høre efter problemerne :(
 
Min teori er at folk hører lyden forskelligt. Jeg var til ørelægen i mandags og er 35 år og hører perfekt. En 55 årig kan måske slet ikke høre den frekvens den summer ved.
En anden mulighed kunne være at folk der kommer fra CRT er vandt til den højfrekvente hyletone de laver og derfor ikke oplever noget videre problem med plasma'en.  Men dette er mit 6 plasma og det er helt hen i vejret i forhold til de andre som jeg kun kunne høre når der ingen lyd var og skulle have øret på TV'et eller bag ved - meget irriterende ;)
 
Men dejligt at høre de anerkender at det ikke er godt nok og at de trods alt (langsomme) prøver at gøre noget ved problemerne.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 19:14
Denne billede fejl er faktisk lidt anderledes end tidligere beskrevet. Det er ligesom om at skærmen vandret er delt op i 5 lige store zoner. Der løber altså 5 streger vandret over skærmen. De er kun synlige ved lyse billeder. Den midterst (lige midt i skærmen) er mindst tydelig og de bliver så mere synlige jo tættere på top og bund - måske derfor andre ikke har bemærket andre end de 2 yderste.
Jeg afventer stadig mit Prestige Service kort og vil så fejl melde skærmen
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Hobby Man Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 23:01
Du behøver ikke noget Prestige kort for at melde fejlen. Mit kort kom først et par måneder efter købet, og det har ikke været brugt til noget i sagen. Du kan blot registrere tv'et på hjemmesiden og så ringe til Samsung. Mere behøver de ikke.

Det er sikkert samme fejl vi har. Jeg har bare ikke bemærket de andre 3 zoner. Jeg skulle få mit nye tv i morgen. Så må vi jo se om det løser noget. Hvis det bare ikke brummer, vil jeg kunne leve med det.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 21:33
Jeg vil blot lige advare mod at fejlmelde direkte til Samsung. Efter råd fra Samsung selv efter en strandet sag, er jeg blevet rådet til altid at fejlmelde til forhandler. 

Da jeg afventer løsning på min fejlmeldelse, vil jeg ikke udstille nogen her.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu