|
Samsung Q60T kontra Q77T |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
JGo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-August-2020 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-November-2020 kl. 21:48 |
|
Hej
Jeg har lige set på disse 2 tv. Q60T viste tydeligt hakken i billedflow i forhold til Q77T. Sælgeren sagde, at det skyldes forskel i Hz, altså billedfrekvens. Men jeg kan ikke på se frekvens angivelse på sælgers hjemmeside ej heller på Samsungs hjemmeside. Og da jeg ringede til Samsung, så kunne de heller ikke sige noget om de forskellige billedfrekvenser. Nu har vi ikke købt nyt tv i flere år, så der kan jo været sket ændringer på dette område. Nogen her der kan forklare mig, hvad jeg skal kigge efter? Jeg ville være temmelig trist, hvis jeg kom til at købe et tv, hvor billedet hakker.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kan kun anbefale at du starter med at læse en masse test af tv før du beslutter dig.
Hakkeri fremgår sjældent af disse test. Og skyldtes forkerte indstillinger Og så har du nok vurderet tv i et supermarked. Det giver aldrig en fornuftig oplevelse af tv Hvis du skal have gode råd bør du fortælle om dit budget. Størrelse og øvrige forventninger til næste tv. |
||
![]() |
||
|
Tak for svar.
Mine forventninger-den er svær for det skal bare være godt😊 Vi ser meget Netflix og Viaplay. Mest film og serier. Vi abonnerer på Netflix 4k. Vi ser også en del film på blu ray, også 3d blu ray( men det er jo desværre dødt😢). Størrelse ca. 75-85 tommer. Budget 15-25 tkr. Ingen flimren, hakken eller efterslæb/skygger. Min. 4K. Super sort gengivelse. Idag har vi et 65 tommer Sony KD65X8505B fra 2014. Så jeg har en forventning om at filmoplevelsen skulle blive bedre, end det vi har. Jeg skal nok ind på forskellige tests, men jeg dynes det er svært at vide, hvad jeg skal kigge efter.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19629 |
|
Jeg vil være at fræk at sige at der vil være nogle af tingene du kommer til at give køb på...... Klaus
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
|
Tests er fint, men ikke godt nok. Dine øjne er din bedste guide - så tag ud og se på skærmene live. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
|
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Forkert ! For det første er ingen normalbruger i stand til, at evaluere på forskellige TV’s billedkvalitet. For det andet,så findes der dybest set ingen showroom, hvor indstillinger og belysning er optimalt . Det bedste er simpelthen,at læse nogle seriøse testsites , som feks Flatpanels.dk. Og så derefter tage i butikker for at danne sine egne indtryk af design,remote osv
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
|
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
lahan_ desværre næppe. Lige nu er de "BF" prissat til 30k, som måske også bliver prisen på dagen. Powers køtilbud på de 2 nyåbninger var vist kun nede på 27k .
Men jeg er da enig i,at et LG 77” OLED i den grad vil opfylde trådstarters krav, - og tørre gulv med de nævnte alternativer . .
Redigeret af Lennon - 21-November-2020 kl. 15:11 |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
|
Tak for svar allesammen. Vi har allerede kigget på LG oled, men da vi ser film også midt på dagen(i weekender) så dur det ikke med en skærm, hvor alt spejles i. Det mener jeg LG’s oled har.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19629 |
|
Inden du sådan affejer (LG) OLED, så syntes jeg at du skal kigge på et. Så finder du nok ud af at det intet problem er...... Klaus |
||
![]() |
||
|
Fuldstændig enig m KlausDM , hvis det på nogen måde er indenfor budgettet. TV’et er bare SÅ meget bedre end de nævnte,at du næsten bør prøve det i stuen - inden du afskriver den. Event tag et 55” hjem i udvalg - da det er noget nemmere at håndtere.
|
||
Samsung PS63C7705
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |