recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Q80 - mine erfaringer (kun 1 remote?)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Q80 - mine erfaringer (kun 1 remote?)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Q80 - mine erfaringer (kun 1 remote?)
    Sendt: 28-November-2020 kl. 22:39
Har lige købt et Samsung Q80 (55"). Et udmærket TV, indtil videre er jeg meget tilfreds.

- god billedkvalitet med standardindstillinger
- lyden synes jeg er rigtig god. Selvfølgelig ikke prof. lyd med 5.1 soundsystem, men ift. at det er almindelig TV-lyd, så er den god og den fylder rummet godt op med god lyd. Så må vi se, om man nemmere kan høre tale i film ift. mit gamle TV.
- menu-systemet reagerer ret hurtigt.
- App'en YouSee TV er jo en fornøjelse. Jeg vil nok bruge den frem for app på mobil og så springe Chromecast over til de fleste ting
- Ultra nem kanalindstilling
- Det undrer mig, at jeg kun har fået Samsungs Smart Remote med, og ikke en almindelig fjernbetjening med tal-knapper osv. Hvis jeg var alene, så kunne jeg måske leve med den, men ungerne skal let kunne taste kanalnumre ind, så pt. bruger jeg min gamle fjernbetjening fra det gamle tv.
- Jeg skal lige eksperimentere med optage-funktionen. Har sat et USB stik i, og det burde virke, men har ikke testet. TV'et har 2 tunere, så det burde kunne optage et program mens man ser et andet. Måske også optage 2 programmer samtidig (hvis man vel at mærke ser det ene eller TV er slukket). Den er dog langsom til at starte afspilning af optagede udsendelser. Tager ca. 10 sekunder før det starter...
- Pænt udvalg af apps.
- Mulighed for at sende TV-billedet til min mobiltelefon. Det synes jeg er smart.
- Kan også betjenes via en app på telefon. Det skal jeg lige eksperimentere med.

Alt i alt er jeg godt tilfreds.
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2020 kl. 22:11
Har leget lidt mere.
- sjov feature, at man kan se TV-billedet og lyden på ens smartphone
- optagefunktionen kan jeg ikke få til at virke ordentligt. Den stopper optagelsen efter 1-2 minutter, selvom der er masser af ledig plads på USB stick'en. Måske jeg skal have en ny USB stick, eller evt. en 2,5" harddisk
- jeg har fået sat TV'et til at jeg kan tænde det fra andre enheder. Det betyder så også, at TV'et ikke slukker helt, men mere går i en slags standby-tilstand med slukket skærm, og det tænder omgående når jeg tænder via fjernbetjeningen. Men det må bruge en del energi, så det skal jeg lige finde ud af at slå fra igen.
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 21:56
Så kom USB harddisken endelig. Formatterede den via TV'et, og den virker perfekt. Nu kan jeg optage et program mens jeg ser et andet, eller jeg kan optage 2 programmer.

Hvis jeg beholder min gamle YouSee boks, så kan jeg se 1 program mens jeg optager 3 programmer, men det har jeg trods alt ikke behov for.

Det med at få TV'et til at slukke helt og ikke være i dvale har jeg ikke fundet ud af endnu.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu