|
Samsung Q96 Soundbar - placering af baghøjtalere |
Besvar |
Forfatter | |
ChristianTT
Guld medlem Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Maj-2020 kl. 21:29 |
Hej,
Jeg påtænker at skifte mit klassiske surround setup ud med en soundbar og det kunne meget vel blive det her: Af skønhedsmæssige årsager er jeg ikke pjattet med at have baghøjttalerne placeret på stylter bag vores sofa, så spørgsmålet er om det vil give et helt forkert indtryk af lyden, hvis man sætter dem under sofaen, hvor sub'en også havner. Som I nok kan regne ud er jeg ikke overdreven kræsen med mit setup, men synes alligevel at de giver en god effekt, som jeg vil savne, hvis de slet ikke er det. Hvor kan man mon høre bar'en i drift ? /Christian
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dit spørgsmål på placering
vil give et helt forkert indtryk af lyden, hvis man sætter dem under sofaen, hvor sub'en også havner. Tørt konstaterende svar: Ja |
|
ChristianTT
Guld medlem Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Funktioner
Tak(0)
|
:-) modtaget
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du sætter dem UNDER sofaen kan du stort set ikke høre dem.
Så kan du lige så godt undlade at slutte dem til. Klaus
|
|
ChristianTT
Funktioner
Tak(0)
|
tak for input. Kan godt høre at jeg skal finde en anden løsning
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor?
Hvis du ikke vil have baghøjttalere stående fremme, så må du jo bare nyde lyden forfra. Klaus (der ikke rigtigt vil undvære sine 27 kg tunge baghøjttalere)
|
|
ChristianTT
Funktioner
Tak(0)
|
jeg tænker bare en soundbar uden baghøjtalere, hvis det ikke giver mening lydmæssigt at gemme dem
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7070 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der findes jo masser af soundbar som ikke har bag enheder
Så bare vælg en af dem Selv bruger jeg en Sony ST5000, men må indrømme at den mangler lyd bagfra for at nærme sig bio lyd. Men forkanalerne gør den ok og kan dekode alle gængse lydformater Redigeret af hansie - 14-Maj-2020 kl. 07:15 |
|
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 185 |
Funktioner
Tak(0)
|
Under sofaen, så kan du ligeså godt gemme dem væk. Bemærk også at du har opadvendte atmos elementer indbygget.
Har selv en og er egentligt ok tilfreds - når nu det ikke kunne være hi-fi. Bemærk at Q86R modellen ikke har baghøjttalere.
Redigeret af Snippermanden - 14-Maj-2020 kl. 09:09 |
|
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
|
ChristianTT
Funktioner
Tak(0)
|
det kunne godt være jeg skulle tage et kig på 80’er modellen
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |