recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung R72 kontra Philips 9830 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung R72 kontra Philips 9830 ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 16:57

Da jeg skulle vælge mit LCD tv så jeg på mange. 9830'eren vandt meget overlegent over de andre, blandt mange ture i diverse tv butikker sad jeg bla en dag i merlin et par timer, jeg havde min egen dvd med som var episode2, den brugte jeg som reference materiale.

Jeg havde Samsung le40m61b og mange andre skærme foran mig. Efter jeg havde kalibreret billedet på  skærmene nogenlunde, var der overhovedet ingen tvivl. Philips yder det bedste billede i mine øjne. Naturtro farverigt. Feks ved scenen i episode 2 hvor Anakin og Padme leger ude i græsset er detaljerne utrolig høje på Philips hvor de på de andre bare smeltede sammen. Samt at ambilight virkelig forbedrer oplevelsen. Det er nu også tjekket at smide sin mp3 ind i siden på den og så høre musik. Vi kom hjem fra Cran Canaria i torsdags, der var det sgu også fedt at se alle billederne på skærmen via SD indgangen.

Redigeret af Bendix - 23-April-2006 kl. 16:58
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-December-2005
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Stouenberg Stouenberg skrev:

Oprindeligt skrevet af øboen øboen skrev:

Hvordan er kvaliteten eks. imellem LE-32r72 og så et Philips 32" 9830.Er Philipsen det meget bedre pga prisen, eller er det bare navnet man betaler for.  

PHILIPS bruger LG skærme / B&O bruger SAMSUNG skærme - vi la'r den lige stå et øjeblik...

Jeg har indtil nu aldrig set en god B&O lcd skærm. Måske fordi den ikke har været indstillet ordentlig i butikkerne, men men... Hvem vil give 3 gange så meget for et billede i den kvalitet. Det er da vist kun folk der har r.... fuld af penge og gerne vil vise det. Desuden synes jeg personligt, at Samsung skal have et rigtigt godt signal for at dens billede bliver acceptabelt. Jeg har set div. Samsung med dvd og tv signal og det falder ikke i min smag. Jeg synes det hele bladrer ud til en flad masse. Når det er sagt, ved jeg også godt at Samsung for gode anmeldelser og jeg måske aldrig har set en "fin-tunet" udgave.

Mvh.
Baloo55
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 18:27

Ja Samsung får fine anmeldelser og klarer sig også godt i tests, men jeg har endnu aldrig set dem blive testet sammen med den omtalte Philips model.

Ingen tvivl om at Samsung laver rigtig gode tv til prisen.

Hvis man samenligner et Philips tv og et Samsung tv i samme prisklasse. Ja så vinder Samsung.

Men hvis man sammenligner begge producenters topmodeller så vinder Philips. Både på billede siden men også på features som gør det hele lidt sjovere.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 19:10

www.dinside.no tester både Philips og Samsung.

De får begge et super resultat, men konklusionen i samsung testen er at den mangler lidt.

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 20:00

Philips burde vel også skamme sig hvis de ikke lavede en bedre skærm når den koster så meget mere.

For mig at se går de efter to forskellige målgrupper. Samsung går efter det brede puplikum med en acceptalbel pris som de fleste kan være med til efterhånden, og Philips til den krævende bruger som gerne giver mere for at få det bedste.

Jeg har selv savlet meget over Philips (også derfor jeg købte deres CRT top model sidste år) men synes at de er alt for dyre. Deres Pixel Plus system er stærk vanedanede når man først har vendt sig til det

.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu