|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() Sendt: 26-Juni-2007 kl. 21:53 |
Hej, efter meget søgen det sidste stykke tid er jeg kun kommet mere i tvivl om hvad mit næste tv skal være. Jeg har bl.a snakket med en del sælgere i diverse butikker men jeg skal lige love det ikke er alle der er lige kloge.
De krav jeg har er bare, at der er DVB-T tuner, og at det er 37" og kommer til at ligge i et prisleje omkring 10000-11500. Jeg har en del spørgsmål om hvad jeg skal vælge:
Den store stygge sælger har fortalt mig at man ikke skal købe parallelimporteret skærme pga, man kan være uheldig ikke at få danske subs på DVB-T samt en meget dårlig service (bla. pixel politik osv). Men hvad er jeres erfaringer med at købe over nettet? Personligt vil jeg helst have en dansk model, men hvis M modellen er SÅ meget bedre vil jeg måske overveje den fremfor R modellen, og tage ulemperne med de "udenlandske" modeller. Hvad ville I vælge hvis I var i mine sko? Håber der kommer nogle gode svar da mit CRT TV er begyndt at sige bang og slukke af sig selv ![]() Redigeret af micker - 29-Juni-2007 kl. 16:00 |
|
![]() |
|
kriller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 91 |
![]() |
Vist du køber M modellen på nettet og får en "udenlandsk" model, tror jeg ikke du løber i problemer. Som jeg har forstået det tror jeg faktisk det er det samme TV. Jeg har selv M87 og læste her på forummet hvordan man selv kunne ændre det til dansk menu, så det har jeg nu gjordt og nu er den nøjagtig magen til den som jeg skulle have givet 6500 mere for hos expert
Uanset hvad, hvis du køber den i en dansk net butik så har du garantien under alle omstændigheder.
Redigeret af kriller - 26-Juni-2007 kl. 22:10 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Siden du kommer direkte fra crt burde du måske overveje dette kanontilbud på en Plasmaskærm ala Panasonic TH42PX70 som kan købes for 9999,- via elgigantens hjemmeside her der får du både en større skærm og sansynligvist et billede der ligger tættere på det du er vant til. du kan se data på skærmen her og alternativt er der osse geco.dk som sender over hele landet, se priser her edit du kan iøvrigt købe den tilsvarende 37" version i samme model til 2k under ovenstående priser. Redigeret af rhsin - 26-Juni-2007 kl. 22:26 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
Kriller -> Det lyder til at du har haft gode erfaringer med dit køb, hvor har du købt henne?
rhsin -> Jeg må ærligt indrømme at jeg kender ikke meget til panasonic, jeg set mange panasonic skærme, og især ikke det du omtaler, men det lyder ellers godtnok billigt. Plasma har jeg ingen erfaringer med, i min familie har vi kun LCD, og er meget tilfredse med dem. Hvordan er risikoen for Burn-in på dette tv? Jeg har nemlig set et pioneer der er brændt tv2 logo på og det havde ikke engang kørt så længe (det der irriterende system med at billedet rykker sig var slået fra) Jeg overvejer at købe en Samsung DVD1080P7, istedet for så det kan være jeg får brug for 1080P opløsning. |
|
![]() |
|
kriller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 91 |
![]() |
Jeg har købt mit ved Easyshopping.dk det var dem der var billigst med den.
|
|
![]() |
|
Fulkari ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2007 Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Til denne prisklasse giver jeg rhsin ret i at Panasonic TH42PX70 er det bedste køb, især hvis du slår til hos elgiganten som har netop dette tv på tilbud for 9999 kr.. Hvis du vil have en LCD, så må du "punge ud" med lidt mere for at få ligende billedkvalitet. Her tænker jeg problembarnet Philips 37PF9731D. Du kunne jo også vente på den nye 37PFL9732D, som nok bliver en del dyre end 37PF9731D. Bedste råd må vel være at gå ned i butikkerne og køb det som du/I bedst synes om.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Well du må ud at kigge på dem så, men det er min opfattelse at du får en langt større billedkvalitet pr investeret krone på Panasonics PX70 serie, det er virkeligt billigt det tilbud elgiganten har. Jeg har ud af de rigtigt mange skærme som der er blevet solg kun hørt om 1 som har aktuelle problemer med noget der kunne ligne image retention - måske senere burn in. Jeg har selv en 37" px70 skærm, og iøvrigt også en snart 2 år gammel Pioneer 50" skærm og kan bekræfte at image retention har været et større problem tidligere end det er nu, jeg har slet ikke set noget på min Panasonic skærm, og jeg har en smule på min Pioneer, men slet ikke noget som iøvrigt virker generende på nogen måde. Jeg syntes derfor klart fordelene ved plasmaen opvejer den efter min mening lille risiko for burn in, man kan bla være lidt forsigtig i starten og sørge for at køre skærmen til, det er der nogle som mener reducerer risikoen. Så jeg syntes bestemt fortsat den er et godt køb. Redigeret af rhsin - 26-Juni-2007 kl. 22:42 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 964 |
![]() |
Jeg har en 40 tommer m87 købt easyshopping, oh ja det er en udenlandsk model som er gjort dansk med tippet herinde fra. Det bliver du bestemt ikke skuffet ved at købe. Jeg har så i tillæg tegnet en forsikring så jeg er ligeglad med servicen fra easyshopping.
|
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Med det behov du nævner ville jeg også gå efter Panaen. - uden tvivl !
|
|
![]() |
|
![]() |
den lave opløsning på 1024x768, genere mig godt nok en del. Desuden er jeg bange for at et 42" bliver for stort til den afstand jeg sidder fra. Hvis man sidder for tæt på en for stor skærm kan man jo ødelægge det gode billede
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Så tag 37" versionen til 8k og nyd den besparelse du opnår. Du vil ikke kunne se nogen tydelig forskel på opløsningen i den afstand du beskriver du sidder fra skærmen, der skal du sidde meget tættere, så her syntes jeg at fordelene ved plasmaen klart opvejer at den "kun" kører 720p, som du alligvel "kun" kører fra din dvd, og mht signalet fra pcen er den ellers tilsluttet korrekt og tingene er valgt rigtigt mht opløsning osv. fra den. så føler jeg mig rimeligt sikker på at du vil være imponeret over billedet alligevel selvom det "kun" er 1024/768, så hvis du syntes 37" passer dig fint så gå efter en TH37PX70 sådan en har jeg selv i soveværelset. Redigeret af rhsin - 27-Juni-2007 kl. 08:10 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Det er bliver fastslået i så at sige alle seriøse diskusioner, -at opløsningen er en af de mindst vigtige parametre, når man snakker fladkærme i de "små" størrelser.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |