recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung R8x / M86? eller TH42PX70 update
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung R8x / M86? eller TH42PX70 update

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 14:17
jeg er stadig lidt spektisk overfor den panasonic skærm, vil den godtnok være bedre end Samsung M86 både ved tv og dvd (som nu bliver i 1080p som jeg skrev)?

Der står at panasonic skærmen kan modtage fra 1080P kilder, men panelet kan kun kører 1024x768, hvordan hænger det sammen?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 17:18

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

jeg er stadig lidt spektisk overfor den panasonic skærm, vil den godtnok være bedre end Samsung M86 både ved tv og dvd (som nu bliver i 1080p som jeg skrev)?

På de signalkilder du nævner,tror jeg - at jeg tør væde min højre arm !

Det du sætter til i opløsning hentes godt og grundigt hjem på en billedgengivelse, der er mere "rigtig" ifht kildematerialet.

Har du læst OttoAV´s Blog om betingelserne for udnyttelse af full HD ?

Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 17:36
Hej. Nej jeg har ikke læst OttoAV's blog.

Men jeg var tilgengæld i elgiganten idag for at se om de havde det panasonic tv. Det havde de desværre ikke, men jeg spurgte en sælger hvordan et alm. tv billed stod på det panasonic. Han sammenlignede det med et 42" LG (fik ikke modelnr med), men der var jeg godt nok ikke ret imponeret, og sælger sagde at farverne ved tv var meget "matte" iforhold til det samsung.

Men er der nogen der kan svare mig på mit spørgsmål om, at panasonic skriver at skærmen kan modtage fra 1080P kilder, men panelet kan kun kører 1024x768, hvordan hænger det sammen?
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 20:46
Jeg har lige fået et nyt grafikkort i computer maskineriet og har tænkt mig at bruge den som HTPC, så nu kan jeg kører 1920x1080, og jeg har hørt meget positivt om at samsung kan kører 1:1 pixelering. Så med en omgang DVI-HDMI skulle den vel være i vinkel, jeg har hørt at billedet skulle stå virkelig flot på samsung M86. Hvordan er PC billedet (i 1080P opløsning) på panasonic'en?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 22:07

Hvis du jævnligt vil køre PC ind over skærmen,vil jeg også anbefale LCD. Der hvor Panaen vil "skodde" et hvilket som  helst LCD i prisklassen er v SD,DVD signaler.

Desværre kan du ikke bruge EL-giganten,Fonas udstillinger til ret meget, fordi de udstillede skærme står m fabriksindstillinger.Hvilket er MEGET langt fra den virkelige verden.

Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 13:35
Nej desværre er der stor forskel fra de tv der bliver udstilt i forretninger, som du siger bl.a med fabriksindstillinger og det oftest dårlige tv signal.

Men jeg er bare lidt bange for at købe det panasonic, når jeg ikke har set billedet på det. Og der er så vidt jeg ved ingen steder i nærheden af aalborg hvor man kan se billedet på det panasonic.

Jeg har tilgengæld set en del, M86'ere og jeg må sige, selv med fabriksindstillinger syntes jeg billedet er ganske fornuftigt, så med lidt tweaking skulle det nok være et godt billede man kan få ud af det.

Jeg har ledt efter en masse anmeldelser på nettet, hvor det umiddelbart lyder som om samsungen er et bedre fjernsyn end panasonic'en. Sjovt nok nævner de flere steder at 1024x768 opløsningen er et problem, hvilket det ikke lyder til at være et problem her i forummet?

Hvis jeg ikke kan få et panasonic tv at se må jeg gå efter det samsung (som jeg stadig hælder mest til lige pt., må jeg indrømme)
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 15:56
Nå panasonic er kommet på banen igen, jeg har været oppe og se et 42" idag. Og jeg må sige det ser spændende ud.
Jeg syntes det virker meget anderledes and samsungen.

• Billedet ved analog var ikke ret godt i forhold til samsungen.
  • Billedet ved digital, blev ikke kørt over DVB-T men over en stofaboks der kørte 720P, og jeg må sige DR1 har aldrig stået så pænt før Rigtig naturligt billede og ingen "grums" også selvom man gik tæt på. Der blev jeg positivt overrasket.
  • Det skal siges at jeg aldrig har set Samsungs M86 på Digital tv (hverken med selector boks eller dvb-t)
  • Billedet ved dvd over 1080I, var jeg tilgengæld ikke helt tilfreds med, det kan skyldes indstilling. Det var meget naturligt og flot billede men mangel på farve og lidt skarphed, i forhold til det jeg har set på samsungs M86.
  • Billedet på HD kanal ved stofaboksen i 720P samt komponent ved 1080I var tilgengæld utrolig flot, virkelig skarpt, naturligt og med masser af farver! Noget af det bedste jeg har set, indtil videre.
Det virker som om at panasonc og samsung er totalt modsat på de punkter jeg har nævnt.

Hvad er jeres erfaringer med dvd over hdmi på det panasonic? Kan det være pga det kørte 1080I og ikke 720P, eller bare indstilling af tv'et (sælger sagde dog at tv'et var kalibreret i forhold til fabriksindstilling)? Jeg mener det billede på dvd sagtens kunne have været bedre.

Den sidste ting der tiltaler mig er størrelsen og prisen, da 42" kunne fåes til 10.000 i el-giganten, men det er væk fra deres hjemmeside?!

Til sidst vil jeg gerne høre hvad folk mener om størrelsen, hvad ville i vælge når man sidder 3,5 meter fra, 37" eller 42"??

Mvh Micker
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 16:50

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

Den sidste ting der tiltaler mig er størrelsen og prisen, da 42" kunne fåes til 10.000 i el-giganten, men det er væk fra deres hjemmeside?!

Til sidst vil jeg gerne høre hvad folk mener om størrelsen, hvad ville i vælge når man sidder 3,5 meter fra, 37" eller 42"??

Mvh Micker

42" er da bedst rent størrelsesmæssigt, men har du meget fokus på opløsningen skal du huske at Panaen har samme opløsning i både 37" og 42" versionen, altså vil den lille skærm derfor virke skarpere hvis du går tæt på, men jeg tvivler på det er noget du lægger mærke til fra 3,5 meters afstand med mindre du har kiggertsyn

Mvh

René
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 17:41
hehe syntes også 42" giver mere 'biograf oplevelse' kontra 37". Jeg skal bare have undersøgt om der kan komme et godt DVD billede på, det var lige det eneste punkt der skuffede.

Også skal jeg også have fundet et sted med en ordenlig pris, ved lyd & billede i vodskov kunne han lave et tilbud på 11.500, men jeg syntes det er for dyrt. Men er der nogen der ved om el giganten stadig har det til 10.000?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu