Så kom tiden hvor noget nyt skulle prøves. Altid rart med en monitor opgradering, størrelsesmæssigt.
Udvalget er ikke stort, når monitor med blank overflade ønskes ( farver ser bedre ud, giver lidt ekstra liv når der skal kigges billeder ).
Den eneste monitor der opfyldte kriterierne ( størrelse, blank overflade ), var Samsungs SyncMaster 27SA950 3D 120 Hz.
Men, nu sneg tvivlen sig ind, har jo hørt mange skrækhistorier omkring produktkontrol/kvalitet. Jeg tog alligevel chancen, med et håb om det bedste. Det skulle jeg så nok ikke have gjort, for penge for ekstern kvalitetskontrol får man jo ikke.
Den første skærm blev pakket ud, stillet op og tilsluttet. Har da hørt om kant bleed på store LED belyste LCD skærme, men hvorfor var de også på en 27" skærm. Fordi skærmen ikke er færdigsamlet på fabrikken. Panel og frontbeklædning gabte i omegnen af 0,5 cm. fra bagbeklædningen ( venstre hjørne forneden ), dette gab kunne ikke trykkes sammen. Øv, nedpakning af skærm og retur til forhandler.
Ankommer til Lyngby fra Fredensborg, ikke flere skærme på lager. Turen fortsætter til Østerbro, hvor skærmen bliver byttet med et smil. Kontrol af ny skærm i butik, denne er samlet perfekt. Hjem igen, udpakning og opstilling. Men hvad nu, en død pixel midt på skærmen. Endnu en nedpakning, med en forhåbentlig ombytning. Denne gang i Glostrup, da jeg arbejder i Hvidovre.
Servicemedarbejderen beklager, men Samsungs pixelgaranti omfatter mindst 3 fejlpixels. Vi kikker lidt på hinanden, han tænker sikkert som mig, kunden har jo 8 dages fuld returret. Vi kan gøre en undtagelse og ombytte, jeg takker pænt.
En ny spændende udpakning venter, ingen fejl i samlingerne, og 7-9-13 ingen defekte pixels.
Samsung kalder det deres high end skærm, jeg vil så kalde det for en OM'er ( blev det så også en del gange ).
Der skal dog lyde en stor tak til ComputerCity, for deres tålmodighed ( måske mest min ), og en meget fin kundeservice.