recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Smart Hub problem med apps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Smart Hub problem med apps

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 14:35
Jeg har også en Samsung Recorder, som bla brugte til HBO, som nu er forsvundet, nu er den reduceret til en DVD afspillere, når jeg en sjælden gang ser DVD. Hvad værre er har jeg et HU 7505 der er HBB-tv appen forsvundet, og det virker ikke mere, Data er heller ikke i menyen og app er ikke længere i app store, det tv er kun ca 2 år gammelt. Det er ringe.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af CRI CRI skrev:

Lige (måske tåbeligt) tillægsspørgsmål. Jeg har som nævnt en Samsung HDD, som jeg bruger som tuner. Selve mit TV er et ældre Sony, der lige nu kun fungerer som monitor, idet det "kun" har MPEG2 modtager. Jeg får TV signal via Boxer, så det er Samsungen, der har MPEG4 tuneren.

Spørgsmålet: Med chromecast kører det hele vel over Wifi og så er MPEG-standarden vel fuldstændig underordnet. Er det korrekt forstået?

Altså, du skal stadig bruge din Samsung HDD som tv-tuner.

Chromecast og Apple TV har ikke tunere. De er rene streamingenheder. Her har MPEG4 stadig noget at sige, men det er en lidt anden problematik.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Jeg har også en Samsung Recorder, som bla brugte til HBO, som nu er forsvundet, nu er den reduceret til en DVD afspillere, når jeg en sjælden gang ser DVD. Hvad værre er har jeg et HU 7505 der er HBB-tv appen forsvundet, og det virker ikke mere, Data er heller ikke i menyen og app er ikke længere i app store, det tv er kun ca 2 år gammelt. Det er ringe.

Jeg var faktisk ikke klar over, at HBO var forsvundet på Samsung boksene. Hvornår skete det?

Jeg lavede for nylig en oversigt over de sager, som jeg kender til, hvor apps er forsvundet på Smart TV platformene:
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 15:32

SF film er også væk på mit Samsung TV, har dog aldrig brugt den, men nu er der så igen en App mindre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
CRI Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Lejre, Danmark
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CRI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 16:03
Tak for jeres gode inputs! Jeg synes det er beskæmmende, at der er så ekstrem fokus på at opgradere og komme med nye hard- og software, så modeller der er 2-3-4 år gamle allerede bliver outdated. Det er ekstrem dårlig service overfor sine kunder. Hvordan kan man som producent og udbyder forvente kundeloyalitet, når man ikke giver service (=loyalitet) den modsatte vej?

Jeg forstår godt, at vi er i en rivende udvikling og det er jo lang hen ad vejen positivt. Så burde fjernsyn o.l. være langt billigere, hvis de alligevel skal kyles ud efter 2-3 år.

Nå, nok sur galde herfra i denne omgang! 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 16:21
Det er jo netop det der er problemet, TV'er ER for billige. I 2007 kostede et 40" Sony 18k, og et Pioneer 42" 24k.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 17:41
Det sker uanset prisklassen på tv'et. Apps forsvinder også på skærme til 50.000 kroner, for disse skærme kører præcis samme platform (og ofte samme CPU) som en skærm fra samme årgang til 5-10.000 kroner fra samme producent.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

SF film er også væk på mit Samsung TV, har dog aldrig brugt den, men nu er der så igen en App mindre.

Hvornår blev app'en fjernet?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 11:02

Jeg skulle ind på Smart Hub'en den anden dag, den ville opdatere, og så blev SF Appen afinstalleret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
CRI Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Lejre, Danmark
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CRI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 12:30
Historien med SF anytime er lidt en anden. SF har selv pillet appen ud pga. tekniske problemer. Ifølge deres egen supportside er de i samarbejde med Samsung i gang med at opdatere softwaren. Den har været ude af drift siden juli. Der skulle være en funktionel version til nyere Samsungmodeller (2013-), mens de arbejder på at få en version til 2011-12 modellerne. Så der er lidt håb for os, der har brugt SF anytime tidligere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg skulle ind på Smart Hub'en den anden dag, den ville opdatere, og så blev SF Appen afinstalleret.

Fra hvilken årgang? (jeg kan fra din signatur se, at der er tale om en 7000-serie, men 'UE' må være byttet rundt, for det er Samsungs betegnelse for EU model, som altid står først i modelnavnet - eksempel UE40XX7000, hvor XX er et bogstav der angiver årgangen).
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 14:37

Det har nogle år på bagen, det er fra 2011.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu