|
Samsung Smart TV (2013) - Forlænge af optagelse |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
anderskj1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-August-2013 kl. 21:57 |
|
Hej
Vi har anskaffet os et Samsung F8505 fjernsyn. Vi havde håbet at dette kunne erstatte den ubrugelige YouSee Samsung box. Det kan den også næsten - dog er boksen dog tilbage igen da konen ikke længere kan leve med at ca. 50-70% af alle optagelser mister de sidste 3-5 min. Dette gør selvfølgelig PVR ubrugelig i praksis. Om det er YouSee EPG data eller Samsung TV'et ved jeg ikke (vi havde dog ikke problemet med boksen - måske yderst sjældent). Men er det ikke muligt at tilføje fx +5 min til alle optagelser? Standard indstillinger ser ikke ud til at tilbyde dette men tænker noget service menu eller lignende som jeg dog ikke har prøvet. NB: Manuelle optagelse synes jeg ikke er et alternativ jeg vil forslå derhjemme... Håber nogen her oplevet det samme og har en løsning! Mvh Anders
|
||
![]() |
||
Ashanti ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Desværre kan man ikke forlænge det automatisk. Det kan kun gøres manuel ved hver optagelse.
Jeg ved at Kanal 4 og 5 tit er 3-5 minutter bagud.
|
||
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636 Mirage OS³-FS Front LR Mirage OS³-CC Center Mirage OS³-Sats Surrounds Mirage MM-8 subwoofer HUMAX YSR-4000 Nvidia Shield |
||
![]() |
||
anderskj1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
|
Øv - men når du siger "kun ved hver optagelse" henviser du så blot til manuel optagelse eller kan man via EPG forlænge den enkelte optagelse?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Brug EPGen til opsætning af optagelse, og Rediger optagetiden efterfølgende. Det gøres ved hver optagelse der ønskes forlænget, det er især galt når der optages fra DR.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Ja ok - bedre end ingen ting og med et klik på "C" tidsplansstyring er det jo til at holde ud. Tak for tippet.
Det er stadig utrolig det ikke er muligt - det kunne min KISS optager for 6 år siden :) Mvh Anders |
||
![]() |
||
houseman ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-December-2005 Status: Offline Point: 36 |
|
Enig. Det er ret kikset lavet. Snakkede med deres suport om det og foreslog en evt slutbuffer på optagelser. Supporteren sagde at han havde videreformidlet mit forslag til rette vedkommende.
Jeg går stærkt ud fra at rette vedkommende er hans papirkurv. |
||
![]() |
||
ij6210 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
|
Det er en meget underlig ting at mangle. Med mindre Samsung ønsker at fremme salget af HDD-recordere. Bruger selv "tricket" med at forlænge manuelt. Så ryger programtitlen dog. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
|
Ja, det er meget kikset. Selv på min 9 år gamle Arion boks kan jeg tillægge et valgfrit antal minutter som så automatisk bliver tillagt alle timeroptagelser.
Det og så en ordentlig EPG er hvad jeg savner på mit Samsung TV. EPGen skal ikke stå som en tidslinie, men som en liste for hver kanal, ligesom i en avis eller ugeblad. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Deres egen HDD recorder kan heller ikke, så det kan ikke være motivationen. Med mindre de prøver at få folk til at købe en recorder fra Panasonic (LG's kan heller ikke). |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
ij6210 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
|
Men Samsungs YouSee boks kan jo godt, og har kunnet i flere år. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |